Gemeente Den Haag
2003-03-03: Instituut Sociaal Raadslieden zet de Belastingdienst in
het zonnetje
---
Het Instituut Sociaal Raadslieden Den Haag heeft de Belastingdienst
Den Haag verkozen tot de meest klantvriendelijke instantie van het
jaar 2002. Op 6 maart zal dhr. J.A. Verhagen, plaatsvervangend Hoofd
ISR Den Haag, de prijs die aan dit initiatief verbonden is uitreiken
aan dhr. H.Kerremans van de Belastingdienst in Den Haag.
Sinds de invoering van het nieuwe belastingstelsel in 2001 is de
werkdruk bij de Belastingdienst alleen maar gestegen. Desondanks is de
Belastingdienst een bijzonder klantvriendelijke organisatie gebleken,
zo oordeelt het ISR. Belangrijke factor die heeft bijgedragen aan de
verkiezing van de Belastingdienst is de mogelijkheid tot snelle en
directe communicatie met (de medewerkers van) de Belastingdienst.
Verder geeft het ISR aan dat de Belastingdienst zich veelal aan de
wettelijke termijnen voor beantwoording van brieven en
bezwaarschriften houdt. Ook complimenteert ze de Belastingdienst met
de goede informatievoorziening aan klanten.
Het Instituut Sociaal Raadslieden is van mening dat de
klantgerichtheid van uitvoerings- en overheidsinstellingen de laatste
jaren is verslechterd. Met name de slechte bereikbaarheid van
organisaties en lange wachttijden ervaren veel klanten als een
probleem. Daarnaast wordt ook de hulpverlening door de raadslieden
bemoeilijkt door bijvoorbeeld de slechte bereikbaarheid van
organisaties. Het ISR wil de aandacht vestigen op dit probleem , juist
door een organisatie die zich positief onderscheidt in het zonnetje te
zetten. Het ISR is van plan deze actie jaarlijks te herhalen.
Het ISR geeft inwoners van de gemeente Den Haag informatie en advies over uiteenlopende sociaal-juridische onderwerpen. De sociaal raadslieden helpen bij het opstellen van brieven en bezwaarschriften, bemiddelen en verwijzen, zo nodig, naar de juiste instantie. De dienstverlening door sociaal raadslieden is gratis en vertrouwelijk.
last update: 4-3-2003 9:21:13 ;pag.: 18803; auteur: 616;cat.: