AutoRai
28-2-2003
Staatsbosbeheer kiest voor SsangYong Musso
Na uitgebreid vergelijkend onderzoek heeft Staatsbosbeheer in
Mariapeel voor de SsangYong Musso gekozen. De ruimte, de
trekcapaciteiten maar bovenal de gunstige prijsstelling zorgden ervoor
dat de natuurbeheerders kozen voor de Musso op grijs kenteken.
Drassige weilanden, modderige wegen en zanderige vlaktes zijn het werkterrein van Staatsbosbeheer. Een goede, betrouwbare 4x4 is dus een must. De organisatie laat de autokeuze over aan de berijders. Zij mogen met een vastgesteld budget een geschikt vervoermiddel uitzoeken. Naast de prijs spelen degelijkheid en duurzaamheid bij die keuze een grote rol. Het voertuig moet namelijk minimaal zeven jaar dienst doen.
Ook de interieurruimte en de trekcapaciteiten waren belangrijk voor de
keuze van Staatsbosbeheer. In vergelijking met de directe concurrentie
heeft de SsangYong een bovengemiddelde binnenruimte. De laadruimte van
1,6 m3 maakt het vervoer van divers materieel zeer gemakkelijk.
Dankzij het maximaal toegestane aanhangergewicht van 2800 kilogram kan
iedere voorkomende vracht achter de Musso worden gehangen. Ook zijn de
berijders vol lof over de zitruimte en de perfecte rijeigenschappen
van de SsangYong.
IJzersterk aanbod
De Musso op grijs kenteken is voor zowel de zakelijke als de privé
rijder een ijzersterk aanbod. Exclusief BTW is het model al
verkrijgbaar vanaf 23.993. Onder de motorkap zorgt een van
Mercedes-Benz afkomstige vijfcilinder turbodieselmotor voor de
benodigde prestaties. Ook zijn twee benzinemotoren leverbaar. Een
2,3-liter levert 150 pk, een zescilinder motor met een inhoud van 3,2
liter is goed voor maar liefst 220 pk. Op grijs kenteken zijn deze
verkrijgbaar vanaf respectievelijk 26.790 en 31.832. Een automatische
transmissie is standaard aanwezig op de benzine-uitvoeringen en als
optie bij de turbodiesel-uitvoering.