AutoRai

28-2-2003

Staatsbosbeheer kiest voor SsangYong Musso

Na uitgebreid vergelijkend onderzoek heeft Staatsbosbeheer in Mariapeel voor de SsangYong Musso gekozen. De ruimte, de trekcapaciteiten maar bovenal de gunstige prijsstelling zorgden ervoor dat de natuurbeheerders kozen voor de Musso op grijs kenteken.

Drassige weilanden, modderige wegen en zanderige vlaktes zijn het werkterrein van Staatsbosbeheer. Een goede, betrouwbare 4x4 is dus een must. De organisatie laat de autokeuze over aan de berijders. Zij mogen met een vastgesteld budget een geschikt vervoermiddel uitzoeken. Naast de prijs spelen degelijkheid en duurzaamheid bij die keuze een grote rol. Het voertuig moet namelijk minimaal zeven jaar dienst doen.

Ook de interieurruimte en de trekcapaciteiten waren belangrijk voor de keuze van Staatsbosbeheer. In vergelijking met de directe concurrentie heeft de SsangYong een bovengemiddelde binnenruimte. De laadruimte van 1,6 m3 maakt het vervoer van divers materieel zeer gemakkelijk. Dankzij het maximaal toegestane aanhangergewicht van 2800 kilogram kan iedere voorkomende vracht achter de Musso worden gehangen. Ook zijn de berijders vol lof over de zitruimte en de perfecte rijeigenschappen van de SsangYong.

IJzersterk aanbod
De Musso op grijs kenteken is voor zowel de zakelijke als de privé rijder een ijzersterk aanbod. Exclusief BTW is het model al verkrijgbaar vanaf 23.993. Onder de motorkap zorgt een van Mercedes-Benz afkomstige vijfcilinder turbodieselmotor voor de benodigde prestaties. Ook zijn twee benzinemotoren leverbaar. Een 2,3-liter levert 150 pk, een zescilinder motor met een inhoud van 3,2 liter is goed voor maar liefst 220 pk. Op grijs kenteken zijn deze verkrijgbaar vanaf respectievelijk 26.790 en 31.832. Een automatische transmissie is standaard aanwezig op de benzine-uitvoeringen en als optie bij de turbodiesel-uitvoering.