AutoRai

27-2-2003

Kia verwelkomt 1.000.000ste bezoeker

Weer een feestje bij Kia! Net bijgekomen van de verkooprecords van de laatste maanden staat het Koreaanse merk Kia wederom in de schijnwerpers. Dit maal is het de beurt aan de internetsite van het merk: www.kia.nl. Begin 2002 werd de site geheel vernieuwd en dat leverde duidelijk resultaat op. Na nauwelijks een jaar, verwelkomde de site onlangs haar miljoenste bezoeker.

Moest de site het begin 2002 nog stellen met een paar honderd bezoekers per dag, inmiddels zijn dat er gemiddeld meer dan 3.000. Een uitstekende score, aldus de heer T. Pril, Marketing Manager van Kia Motors Nederland B.V. Uit een maandelijkse vergelijking die we onder verschillende importeurs houden, blijkt bovendien dat we ook relatief gezien prima scoren. We zitten duidelijk boven de scores van een aantal collega importeurs.

Momenteel is er op de site vooral veel informatie te vinden over de complete lijn Kia modellen, steeds in een overzichtelijke en compacte vorm. De komende maanden wordt de site verder uitgebreid. Daarbij krijgen met name de dealers meer ruimte om zich te presenteren, aldus Pril. Iedere Kia dealer krijgt de komende tijd zijn eigen gedeelte op www.kia.nl. Daar kan hij naast actuele informatie over zijn bedrijf ook een overzicht van gebruikte autos kwijt. Deze worden automatisch bijgehouden, zodat de informatie voor de bezoeker altijd actueel is.

Een van de meest populaire onderdelen op de site is de nieuwsbrief. Steeds meer mensen abonneren zich op deze gratis e-mail service. De nieuwsbrief biedt naast de laatste informatie over Kia ook speciale aanbiedingen en prijsvragen. Inmiddels heeft de nieuwsbrief een kleine 15.000 abonnees. Meer informatie is te vinden op www.kia.nl.