AutoRai
27-2-2003
Kia verwelkomt 1.000.000ste bezoeker
Weer een feestje bij Kia! Net bijgekomen van de verkooprecords van de
laatste maanden staat het Koreaanse merk Kia wederom in de
schijnwerpers. Dit maal is het de beurt aan de internetsite van het
merk: www.kia.nl. Begin 2002 werd de site geheel vernieuwd en dat
leverde duidelijk resultaat op. Na nauwelijks een jaar, verwelkomde de
site onlangs haar miljoenste bezoeker.
Moest de site het begin 2002 nog stellen met een paar honderd
bezoekers per dag, inmiddels zijn dat er gemiddeld meer dan 3.000. Een
uitstekende score, aldus de heer T. Pril, Marketing Manager van Kia
Motors Nederland B.V. Uit een maandelijkse vergelijking die we onder
verschillende importeurs houden, blijkt bovendien dat we ook relatief
gezien prima scoren. We zitten duidelijk boven de scores van een
aantal collega importeurs.
Momenteel is er op de site vooral veel informatie te vinden over de
complete lijn Kia modellen, steeds in een overzichtelijke en compacte
vorm. De komende maanden wordt de site verder uitgebreid. Daarbij
krijgen met name de dealers meer ruimte om zich te presenteren, aldus
Pril. Iedere Kia dealer krijgt de komende tijd zijn eigen gedeelte op
www.kia.nl. Daar kan hij naast actuele informatie over zijn bedrijf
ook een overzicht van gebruikte autos kwijt. Deze worden automatisch
bijgehouden, zodat de informatie voor de bezoeker altijd actueel is.
Een van de meest populaire onderdelen op de site is de nieuwsbrief. Steeds meer mensen abonneren zich op deze gratis e-mail service. De nieuwsbrief biedt naast de laatste informatie over Kia ook speciale aanbiedingen en prijsvragen. Inmiddels heeft de nieuwsbrief een kleine 15.000 abonnees. Meer informatie is te vinden op www.kia.nl.