UPC NEDERLAND

UPC behaalt 700.000 internet klanten

chello lanceert nieuwe Nederlandse website

Amsterdam, 27 februari 2003 - United Pan-Europe Communications N.V. ('UPC']) en chello broadband n.v. ('chello') kondigen vandaag aan dat de chello broadband internetdienst inmiddels de mijlpaal van 700.000 klanten in Europa heeft bereikt. Deze mijlpaal bevestigt chello's positie als leidende Europese breedband Internet Service Provider via de kabel. chello heeft in Nederland inmiddels meer dan 300.000 klanten voor haar breedband internetdienst.

De chello-portal voor klanten - www.chello.nl is ter gelegenheid van deze mijlpaal ingrijpend veranderd. Deze portal biedt nieuwe content op het gebied van nieuws, sport en entertainment. Tegelijkertijd zijn de service gerichte 'tools' verder verbeterd en hebben deze een prominentere plaats gekregen.

chello QuickFix Een van deze applicaties is chello QuickFix. Bijna de helft van de chello-klanten heeft deze gratis elektronische helpdesk inmiddels gedownload en op de computer geïnstalleerd. Ook wanneer er geen internetverbinding mogelijk is, kan chello QuickFix problemen op de computer verhelpen. chello QuickFix bevat een aantal software-applicaties waarmee de klant problemen met zijn verbinding kan signaleren en oplossen. Hiermee wordt de kans dat de klant de helpdesk dient te bellen met ruim de helft verminderd. In het geval dat toch een contact met de helpdesk nodig is, kan het contact aanzienlijk worden bekort.

Het is de strategie van chello om een zeer concurrerende 'always on' breedband internetdienst te leveren , waarmee voor een vast bedrag en zonder telefoonkosten snelle toegang tot een veelheid aan informatie en entertainment mogelijk wordt.

700.000e klant John F. Riordan, voorzitter van de Raad van Bestuur van UPC vierde deze gebeurtenis in het huis van de 700.000e chello-klant in Wenen, Oostenrijk. John F. Riordan: 'Ik ben zeer trots dat chello inmiddels de grens van 700.000 huishoudens is gepasseerd. Dit is het resultaat van een uitstekend internetproduct en de verdere verbetering van onze dienstverlening waarbij we de klant centraal te stellen in ons denken en doen. Het succes van chello wordt bewezen door de snelle groei die het product nog steeds doormaakt'. In het afgelopen jaar was de Oostenrijkse markt een van de snelst groeiende markten voor chello.

Groei Enkele belangrijke kernpunten: - vanaf 26 februari 2003 meer dan 700.000 chello-klanten in Europa; - circa 30% groei van het klantenbestand in de laatste twaalf maanden; - met meer dan 300.000 klanten blijft Nederland de belangrijkste markt voor chello.

chello broadband chello is de leidende Europese leverancier van breedband-internettoegang met meer dan 700.000 klanten in acht Europese landen: Nederland, Oostenrijk, Zweden, Noorwegen, Frankrijk, België, Hongarije en Polen. chello levert 'always on' breedband internet, waarmee voor een vast bedrag en zonder telefoonkosten snelle toegang tot een veelheid aan entertainment en informatie mogelijk wordt. Daarnaast levert chello 'portals' in de lokale taal, waarbij zorgvuldig geselecteerde nationale en internationale breedband 'content'(inhoud) wordt geleverd, waardoor de unieke breedband-internetervaring mogelijk is. chello broadband is een geconsolideerde dochteronderneming van United Pan-Europe Communications N.V. (UPC) en onderdeel van de UPC Media-divisie.

UPC United Pan-Europe Communications N.V. (UPC) is een van de leidende ondernemingen op het gebied van breedband-communicatie en -entertainment in Europa. Via haar breedbandnetwerken biedt UPC diensten op het gebied van televisie, internet, telefonie en programmering. UPC's aandelen zijn genoteerd aan Euronext Amsterdam Exchange (UPC) en in de Verenigde Staten aan het Over The Counter Bulletin Board (UPCOY). UnitedGlobalCom, Inc. (NASDAQ: UCOMA) heeft een meerderheidsbelang in UPC.

In Nederland is UPC met zo'n 2,3 miljoen klanten de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten. Hiervoor beschikt UPC Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige breedbandnetwerken.

= = =

Noot aan de redactie: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met UPC Nederland B.V., Mark Zellenrath, telefoon 020 775 57 31 of 06 29 54 35 19.

Surf naar www.upccorp.com en www.upc.nl voor verdere informatie over UPC.

Noot aan de fotoredactie: Een persfoto (hoge resolutie) is te vinden op www.upccorp.com/chello700K.htm.

UPC N.V.

27 feb 03 10:51