Ingezonden persbericht

FrontWorks introduceert Alert! messaging-systeem

Alert! voor geautomatiseerde alarmering bij calamiteiten via voice, SMS, e-mail en fax

Amsterdam en Miami (Florida, USA), 26 februari 2003 - Meer dan ooit is het van belang dat de juiste mensen tijdig op de hoogte zijn van noodsituaties aan uw technische infrastructuur of van andere dringende gebeurtenissen in uw organisatie. FrontWorks, de in Amsterdam en Miami gevestigde specialist in softwareontwikkeling en services op het gebied van voice- en data-integratie, kondigt daartoe het revolutionaire Alert! messaging-systeem aan.

FrontWorks Alert! zorgt ervoor dat mensen en teams tegelijkertijd en volledig geautomatiseerd op de hoogte worden gesteld van calamiteiten en andere gebeurtenissen, simpelweg door één telefoontje te plegen of een webaanvraag te sturen naar het Alert! messaging-systeem. De vooraf gedefinieerde berichten worden vervolgens automatisch gedistribueerd naar een lijst van individuen of organisaties via telefoon-, SMS-, e-mail- en faxberichten. In Alert! zijn speciale verzendopties ingebouwd, waarmee distributieprioriteiten kunnen worden omschreven voor verschillende type berichten en personen. Bovendien kan in Alert! worden aangegeven wat er moet gebeuren als een bericht niet wordt beantwoord. De geïntegreerde mogelijkheden voor ontvangstbevestiging zorgen voor een zekere ontvangst en voor het gegeven dat de ontvanger zich bewust is van de inhoud van het bericht.

De toepassingsmogelijkheden van Alert! zijn legio. Iedere organisatie die thans nog gebruikmaakt van draaiboeken en bellijsten in het geval van een calamiteit of een andere gebeurtenis, kan deze scenario's nu gaan automatiseren en profiteert vervolgens van de uitgebreide messaging-functionaliteiten van Alert!

Alert! is een onderdeel van The Speech Factory-producten van FrontWorks. Onder de paraplu van The Speech Factory biedt FrontWorks haar zogenaamde 'hosted voice solutions' aan als laagdrempelige hosting- en abonnementservices. Daarnaast is Alert! ook beschikbaar als een complete oplossing, inclusief alle hard- en software, voor bedrijven die hun eigen Alert!-infrastructuur willen opzetten en beheren. Voor gespecialiseerde third-party product- en servicebedrijven biedt FrontWorks bovendien de mogelijkheid om een volledig op maat gemaakte front-end van Alert! te integreren in hun eigen applicaties.

Eenvoudig in opzet en gebruik
Alert! is zeer eenvoudig op te zetten en te gebruiken. Een web browser en een telefoon zijn de enige hulpmiddelen die nodig zijn om Alert! te activeren. In slechts vijf stappen kunnen gebruikers van start gaan met Alert!: Stap 1. Aanmelden via de FrontWorks-website: www.frontworks.com Stap 2. Creëer een lijst met contacten en breng de contacten onder in groepen Stap 3. Neem voice-berichten op en schrijf SMS-, fax- en e-mailberichten Stap 4. Definieer scenario's door combinaties te kiezen van contactgroepen en berichten Stap 5. Test en activeer scenario's door het bellen van de Alert!-oproeplijn of het sturen van een webaanvraag

Alle toegang, zowel via de telefoon (vast en mobiel) als via het web, is veilig en maakt gebruik van unieke USERID- en PIN-nummers voor identificatie. De beveiliging van data en informatie is geïntegreerd in de FrontWorks-technologieën.

Communicatietechnologieën: tCube en mStream
FrontWorks Alert! maakt gebruik van de door FrontWorks ontwikkelde tCube- en mStream-communicatietechnologieën. De softwareoplossing tCube is een voice-platform dat voor meerdere doeleinden geschikt is. tCube ondersteunt een complete reeks voice-applicaties: van een PC-gebaseerde PBX en een servergebaseerd contact center tot een voice gateway, allen met geïntegreerde ondersteuning voor Voice over IP (VoIP)- en spraakherkenningtechnologieën. Daarnaast biedt tCube nog vele andere implementatiemogelijkheden.

Alert! maakt ook gebruik van de mStream-technologie van FrontWorks; een flexibel softwareplatform dat inkomende en uitgaande berichten verwerkt in formaten als SMS, e-mail, fax en voice.

Prijzen en beschikbaarheid
Het Alert! messaging-systeem is vanaf 26 februari 2003 beschikbaar. De prijsstelling van Alert! is gebaseerd op een abonnementstarief en de belkosten voor het oproepen of testen van de service. Een productdemo van Alert! is beschikbaar op onze website: www.frontworks.com.

Over FrontWorks
FrontWorks, opgericht in 1995 en gevestigd in Amsterdam (NL) en Miami (Florida, USA), is een onderneming in softwareontwikkeling en -services gericht op de telecommunicatie-industrie en andere algemene segmenten die behoefte hebben aan oplossingen voor voice- en data-integratie. FrontWorks onderscheidt twee duidelijke oplossingsgebieden: communicatiesoftware gebaseerd op het eigen tCube voice-platform (PC-based PBX, Contact Center, Voice Gateway, Telephony Recovery Server), en daarnaast voice hosting solutions onder de paraplu van 'the Speech Factory' (RealOffice, Alert!, Absent!).

De afgelopen jaren heeft FrontWorks speciale kennis en ervaring opgebouwd op het gebied van business continuity en disaster recovery. De unieke Telephony Recovery Server, die door IBM Business Recovery Services wordt gebruikt om vele klanten te ondersteunen, en het Alert!-systeem voor geautomatiseerde alarmering vormen hier een uitstekend voorbeeld van.

Meer informatie over FrontWorks vindt u op onze website: www.frontworks.com.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht