CAMPINA
http://www.campina.nl
PERSBERICHT
Vifit bereikt met nieuwe smaak jong en oud ter preventie van
botontkalking
Woerden, 25 februari 2003 - Vifit, het merk voor extra-gezonde
zuivelproducten van Campina, kondigt een nieuwe smaakvariant aan van
het product Calcimel: perzik / abrikoos. Vifit Calcimel is een
yoghurtdrink met extra calcium ter voorkoming van botontkalking, wat
kan leiden tot osteoporose. Voldoende beweging en gezonde voeding
spelen een rol in het voorkomen van botontkalking. De nieuwe
smaakvariant vervangt Calcimel limoen / rode grapefruit.
'Met deze smaak die makkelijk wordt geaccepteerd, kunnen we een nog
bredere doelgroep bereiken.' aldus Ellen de Boer, marketing manager
Vifit. Aan Vifit Calcimel is extra calcium toegevoegd. Dit is van
belang voor sterke botten.
In Nederland wordt het aantal mensen met osteoporose, ofwel een te
lage botmineraaldichtheid, geschat op meer dan 800.000. Van de vrouwen
ouder dan vijfenvijftig jaar krijgt één op de vier botontkalking. Voor
55+-mannen ligt dit aantal op één op de twaalf. In de strijd tegen
osteoporose is preventie heel belangrijk.
Eén glas (200ml) Vifit Calcimel bevat vijftig procent van de
aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Vifit Calcimel is een gezonde
zuiveldrank op yoghurtbasis en een glas Calcimel vormt een alternatief
voor drie glazen melk.
'Het lichaam kan calcium niet zelf maken. Dit mineraal wordt gehaald
uit voeding. Als het lichaam via de voeding langdurig te weinig
calcium binnenkrijgt, wordt de calciumvoorraad in de botten (99
procent van alle kalk in het lichaam zit in de botten) aangesproken.
Dit werkt botontkalking in de hand, wat kan leiden tot osteoporose'
aldus Katrien Blaauw, voedingskundige van Campina.
Vifit Calcimel is in januari 2002 in het Vifit-assortiment opgenomen. Het overkoepelende Vifit-merk biedt 'zuivel met een plus', zuivelproducten die niet alleen gezond zijn, maar ook nog lekker smaken. Gezonde voeding en bewust leven worden steeds belangrijker en komen steeds meer op de politieke en maatschappelijke agenda. Volgens onderzoek neemt ongezond gedrag, zoals te weinig beweging, ongezond eten, te veel drinken of roken, toe, vooral onder jongeren. Uiteindelijk wil Vifit stimuleren dat mensen gezonder leven via (kennis over) gezonde voeding in combinatie met beweging.
Vifit is in het najaar van 2001 geïntroduceerd. Binnen één jaar is de
merkomzet van Vifit gestegen tot boven de 52 miljoen euro en daarmee
is Vifit marktleider in het segment van de extra gezonde zuivel (65%).
Inmiddels gebruikt één op de drie consumenten Vifit. Vifit is de motor
achter de groei in de extra gezonde zuivelmarkt die een volume heeft
van ruim 82 miljoen euro. Het merk neemt bijna 60% van de absolute
groei voor zijn rekening.
Mede door de introductie van Calcimel heeft Vifit binnen de
probiotische / functional foods segment een marktaandeel van 38% en is
het verantwoordelijk voor 43% van de absolute groei. Vifit Vitamel en
Calcimel zorgen samen voor dubbele groeicijfers (+13%). Vifit Calcimel
groeit nog steeds en werkt marktverruimd.
Noot aan de redactie
Met respectievelijk de proposities Vitamel, Calcimel en Optimel is
Vifit marktleider in het segment van extra gezonde zuivelproducten.
Vifit is het merk voor extra gezonde zuivelproducten van Campina. Het
biedt consumenten een breed assortiment aan zuivelproducten, die stuk
voor stuk unieke gezondheidsvoordelen bieden, zoals extra weerstand,
sterke botten en 0% vet. Het assortiment omvat yoghurt, yoghurtdrink
en kwark. Binnen het segment yoghurt met toevoegingen is Vifit Optimel
het grootste vruchtenyoghurtconcept van Nederland. Voor meer
informatie: www.vifit.nl.
Voor beeldmateriaal, een informatie- en proefpakket en / of vragen
kunt u contact opnemen met:
Vifit
Ellen de Boer
Marketing Manager
Tel. +31 348 429 435
26 feb 03 15:18