Gemeente Hoogeveen
26 februari 2003
* 11 maart: statenverkiezingen *
* Commissie Samenleving *
* Hoorzitting bezwaarschriftencommissie *
* Centrale balie Bouwen en Wonen twee dagen gesloten *
* Vervroegde sluiting milieustraat *
* Oud papier *
* Collecten *
* Activeringscentrum De Kabel geopend *
* Correctie op brieven OZB *
* Vuurwerk? Regel het tijdig en goed! *
* Hoogeveen werklocatie voor de toekomst *
* Raad stelt visie Stationsgebied vast *
* Rookverbod in openbare gebouwen *
* Wijkgebonden leefbaarheidsbudget Krakeel *
Nachtelijke werkzaamheden perrontunnel *
Verkeersbesluiten *
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke
Ordening *
Toepassing vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan *
Motorconsumentenbeurs en voorjaarsconsumentenbeurs *
Wet Milieubeheer *
Ingekomen bouw- en sloopaanvragen *
Verleende bouwvergunningen *
11 maart: statenverkiezingen
Op dinsdag 11 maart kunt u weer naar de stembus. Dit keer gaat het om
de verkiezingen voor provinciale staten. Alle kiesgerechtigden hebben
inmiddels een oproepkaart ontvangen. Deze week ontvangt u ook een
lijst met de kandidaten voor provinciale staten.
De stembureau's gaan op dinsdag 11 maart om 7.30 uur open tot 21.00
uur. In Assen is 's avonds een grote uitslagenavond. Vanaf 20.30 uur
is iedereen welkom in het provinciehuis. Op een scherm zullen de
binnenkomende uitslagen getoond worden. Er zijn ook interviews met
statenleden, afgenomen door journalisten van het Dagblad van het
Noorden en RTV Drenthe.
Uitslagen Hoogeveen op website
Op de avond van de verkiezingen kunt u vanaf circa half tien de eerste
uitslagen voor Hoogeveen verwachten op de gemeentelijke website
(www.hoogeveen.nl). Er is op 11 maart geen verkiezingencafé in het
raadhuis van Hoogeveen. Veel Hoogeveense raadsleden zullen de
uitslagenavond in het provinciehuis willen bijwonen, vandaar. Bij een
gemeenteraads- of Tweede-Kamerverkiezing is traditioneel wel een
uitslagenavond (oftewel verkiezingencafé) in het raadhuis, waarbij
iedereen welkom is.
Provinciale lijsttrekkers beantwoorden vragen inwoners Drenthe
De provincie richt zaterdagmorgen 1 maart een verkiezingscentrum in
waar u tussen 10.00 uur en 12.00 uur telefonisch (gratis) en digitaal
contact kunt hebben met de lijsttrekkers van de Drentse politieke
partijen. Het gratis telefoonnummer is: 0800 - 024 20 20 en digitaal
'spreken' kan via www.drenthe.info. Tussen 10.00 en 11.00 uur zitten
de lijsttrekkers van PvdA, VVD, CDA, GroenLinks, ChristenUnie, OPD,
Drents Belang/ DOP en de LPF aan de tien telefoonlijnen. Digitaal kunt
u via www.drenthe.info van 11.00 uur tot 12.00 uur met de partijen
chatten.
Op zaterdag 8 maart is er van 10.00 tot 16.00 uur open huis in het
Provinciehuis in Assen.
Op de website van de provincie (www.drenthe.nl) is een stemwijzer
opgenomen. Meer informatie over de provinciale verkiezingen kunt ook
vinden op de website www.ukomttochook.nl.
Voorzieningen voor minder-validen
In het Voorlichtingscentrum in het raadhuis kunnen blinden en
slechtzienden de kandidatenlijsten voor de provinciale
statenverkiezingen in braille lezen. Er zijn ook kandidatenlijsten in
een grote letter.
In de stembureau's zijn op 11 maart maatregelen genomen om de toegang
voor minder-validen te regelen. Drempels en opstapjes zijn voorzien
van oprijplankjes en rolstoelen passen onder de stemcomputers. Er is
gezorgd voor goede verlichting en natuurlijk geldt in alle
stembureau's een rookverbod, ook in de stembureau's die niet in
openbare gebouwen zijn gevestigd. Ook is er op gelet dat er geen
stembureau's zijn op een verdieping zonder lift.
Minder-validen kunnen zich zo nodig laten helpen bij het uitbrengen van hun stem door een lid van het stembureau of een familielid.
Commissie Samenleving
Volgende week woensdag 5 maart vergadert de commissie Samenleving om
19.30 uur in het openbaar op de locatie Stichting Welzijnswerk (SWW),
Het Haagje 119. Voorzitter is de heer J.K. Otten. Op de agenda staat
onder andere:
* Benoeming bestuursleden van de Stichting Openbaar Voortgezet
Onderwijs Hoogeveen.
* Jaarverslag Openbaar Basisonderwijs.
* Projectopdracht en plan van aanpak Centrumgebied Krakeel,
onderdeel van het Wijk OntwikkelingsPlan (WOP) Krakeel.
Voor het begin van de raadscommissievergadering kunt u gebruik maken
van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30
minuten de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten.
Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.
Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit voor het
begin van de vergadering meedelen aan de voorzitter. Nadat de
commissie één keer over het agendapunt heeft gesproken, kunt u nog een
korte nadere informatieve toelichting geven.
Inzage in stukken
De stukken voor deze vergadering liggen gedurende twee werkdagen,
voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in het
voorlichtingscentrum.
Hoorzitting bezwaarschriftencommissie
De gemeentelijke bezwaarschriftencommissie houdt een openbare
hoorzitting op 5 maart 2003 in het raadhuis, commissiekamer 2.
Om 14.45 uur worden partijen gehoord inzake een bezwaarschrift van A.
Vermaas tegen een besluit van burgemeester en wethouders van 8 januari
2003 waarbij een kapvergunning is verstrekt voor het kappen van 115
bomen waaronder twee Amerikaanse eiken aan de Linthorst Homanstraat te
Hoogeveen.
Omstreeks 15.15 uur begint de hoorzitting inzake een bezwaarschrift
van Bé Thalen Motoren tegen een besluit van burgemeester en wethouders
van 24 december 2002. Volgens dit besluit is Bé Thalen Motoren
aangeschreven tot het verwijderen van de reclame-uiting op het perceel
Krakeel 46 te Noordscheschut.
Omstreeks 15.45 uuur worden partijen gehoord inzake een bezwaarschrift
van De Weide Brink onroerend goed namens de heer H. Lowijs tegen een
besluit van burgemeester en wethouders van 4 december 2002 waarbij is
besloten geen huisnummer toe te kennen aan het recreatieobject gelegen
aan de Carstendijk te Elim.
De laatste hoorzitting is omstreeks 16.15 uur. Dan hoort de
bezwaarschriftencommissie de partijen inzake een bezwaarschrift van
diverse omwonenden tegen het besluit van burgemeester en wethouders
van 24 december 2002 waarbij een bouwvergunning is verleend voor het
uitbreiden van een woning aan De Strekel 3 te Hoogeveen.
Centrale balie Bouwen en Wonen twee dagen gesloten
De centrale balie Bouwen en Wonen in het Compagnieshuis is maandag 3 en dinsdag 4 maart gesloten. Vanaf 5 maart zijn de openingstijden weer normaal. Deze zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en op woensdag tot 17.00 uur. Bellen kan via 291911.
Bij de balie kan men terecht voor allerlei verschillende gemeentelijke
diensten op het gebied van bouwen en wonen. Behalve stukken bekijken
die hier ter inzage liggen, kan men ook aanvragen doen voor en vragen
stellen over:
·
bestemmingen gebouwen, bestemmingsplannen en andere ruimtelijke
ordening-zaken
·
de aankoop van een stuk grond
·
bouw- en sloopvergunningen, bouwmeldingen
·
huursubsidie
·
kadastrale kaarten en andere geografische informatie
·
economische zaken (voor het bedrijfsleven)
Vervroegde sluiting milieustraat
Op vrijdag 28 februari is de milieustraat op de gemeentewerf aan de
Vos van Steenwijklaan een uur eerder gesloten. Normaal is de
milieustraat geopend tot 16.30 uur, aanstaande vrijdag sluit de
milieustraat al om 15.30 uur.
Oud papier
Zaterdag 1 maart
organiseert C.B.S. De Regenboog te Noordscheschut een inzameling van
oud papier. Het papier wordt opgehaald tussen 9.00 en 12.00 uur.
Ook de Jeugdraad van de Hervormde en Gereformeerde te Pesse is
zaterdag actief. Het papier wordt opgehaald vanaf 9.00 uur. Er staat
ook een container bij de Gereformeerde kerk aan de Hoogeveenseweg te
Pesse.
Het Comité Ouderen van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt heeft twee
containers geplaatst bij de Euromaster aan de Griendtsveenweg 2. Het
oud papier kan worden gebracht van 9.30 tot en met 12.00 uur (er is
hulp aanwezig).
Op maandag 3 maart zamelt de Juliana van Stolbergschool oud papier in.
Het papier wordt opgehaald van 18.30 tot en met 21.30 uur.
Collecten
Deze week en volgende week gaan collectanten langs de deuren voor het
Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton.
Activeringscentrum De Kabel geopend
Foto Kabel. © Andre Weima Vorige week donderdag opende wethouder voor
Sociale Zaken Wietze van der Zwaag het Activeringscentrum. Met zo'n
tachtig gasten brandde hij onder leiding van de acteurs van
theatergroep Swizzle een sterretje om de samenwerking van de partners
in het Activeringscentrum te bezegelen. Vervolgens onthulde hij de
naam en het logo. Het Activeringscentrum aan de Weberstraat 7 zal
verder door het leven gaan onder de naam De Kabel. In het centrum
worden mensen die al langdurig afhankelijk zijn van een uitkering
geholpen met advies, scholing, training en bemiddeling om weer aan de
slag te komen.
Geen langparkeren op Marktterrein
Mauritsplein. Het langparkerengedeelte van het Marktterrein is
afgesloten omdat daar een motorconsumentenbeurs en een
voorjaarsconsumentenbeurs worden gehouden (zie ook de mededelingen).
Correctie op brieven OZB
De gemeente verstuurt deze week een brief aan alle belastingplichtigen
voor de onroerende-zaakbelasting. Deze brief bevat een verbetering op
de toelichting op de vorige week verstuurde aanslagen voor de ozb.
Door een administratieve fout zijn in de toelichting de tarieven van
vorig jaar vermeld. Het bedrag van de aanslag is overigens wel juist
berekend.
De tarieven voor de ozb in 2003 zijn eerder gepubliceerd in Het
Torentje van 18 december 2002 en op de gemeentelijke website. De
juiste tarieven voor 2003 zijn als volgt:
Code 1 1 = Eigenarenbelasting woning (tarief Eur 3,42 per Eur 2.268
waarde)
Code 2 1 = Gebruikersbelasting woningen (tarief Eur 2,74 per Eur 2.268
waarde)
Code 1 2 = Eigenarenbelasting niet-woningen (tarief Eur 4,52 per Eur
2.268 waarde)
Code 2 2 = Gebruikersbelasting niet-woningen (tarief Eur 3,62 per Eur
2.268 waarde)
U kunt uw aanslag narekenen door de grondslag (= de waarde van de
woning of niet-woning) te delen door 2.268, de uitkomst naar beneden
af te ronden op een rond getal en dat getal te vermenigvuldigen met
het tarief. De uitkomst kunt u weer afronden op volle eurobedragen.
Voorbeeld:
Gebruiker van een woning met een waarde van Eur 221.760. De grondslag
is dan: 221.760 : 2.268 = 97,77 (= afgerond 97). Het bedrag van de
aanslag is 97 x 2,74 = 265,78. Dit bedrag wordt naar beneden afgerond
en de aanslag bedraagt in dit voorbeeld derhalve 265,00.
De gemeente biedt alle ontvangers van een aanslag excuses aan voor de
gemaakte fout. Voor de duidelijkheid nogmaals: alleen in de
toelichting stonden de oude tarieven, het eindbedrag van uw aanslag is
wel juist!
Vuurwerk? Regel het tijdig en goed!
Wie Koninginnedag, jubilea, zomerfeesten of muziekevenementen
organiseert en dat met vuurwerk wil opluisteren, doet er verstandig
aan dit voortaan extra vroeg te regelen. Voor het afsteken van
vuurwerk gelden sinds enige tijd namelijk nieuwe regels.
Buiten de jaarwisseling om mag vuurwerk alleen worden afgestoken door gecertificeerde vakmensen van bedrijven met een geldige vergunning. Daarnaast moet er voor elk vuurwerkevenement apart toestemming worden verleend. Vroeger verleende de gemeente de vergunning. Nu moet de toestemming minimaal acht weken vooraf worden aangevraagd bij Gedeputeerde Staten van Drenthe. De nieuwe veiligheidsregels bepalen dat het bedrijf dat het vuurwerkevenement verzorgt ook de aanvraag moet indienen. Tevens moet dit bedrijf een werkplan overleggen bij de aanvraag. Met het oog op bijvoorbeeld Koninginnedag is het daarom verstandig nu snel de aanvraag hiertoe in te dienen.
Voor meer informatie of een aanvraagformulier kunt u contact opnemen met de heer Power of de heer Wesseling van de productgroep Milieubeheer van de provincie Drenthe, tel. 0592 365831/365844.
Hoogeveen werklocatie voor de toekomst
Welke gemeenten in Nederland hebben de meeste werklocaties in
ontwikkeling? Dat zijn niet de grote steden of de groeigemeenten van
weleer. Historische plaatsen als Amersfoort, Maastricht en Arnhem
hebben tegenwoordig het meeste vertrouwen van de ontwikkelaars in
commercieel vastgoed. Dat blijkt uit een onderzoek van PropertyNL.
PropertyNL verzamelt dagelijks vastgoedprojecten in Nederland in een
database en analyseert de gronduitgifte van de overheid (de gemiddelde
uitgifte aan bedrijventerreinen van 1997-2000). Dit levert het
volgende beeld op: na de regio Amsterdam/Haarlemmermeer (Schiphol!) is
er vooral veel activiteit in Noord-Brabant. Tilburg, Oosterhout en
Helmond staan alledrie in de top zeven.
Ook relatief veel activiteit is te bespeuren in minder bekende
werklocaties, zoals Smallingerland (Drachten), Assen en Hoogeveen
(plaats 23). Het gaat dus goed met onze gemeente, maar onderzoek naar
alleen bedrijventerreinen is wat te beperkt om een volledig beeld te
krijgen van de ontwikkeling van toekomstige werklocaties. In een
economie waarin de dienstensector steeds belangrijker wordt, is het
zinvol om naast bedrijfsruimten ook de toekomstige intensieve
kantoorruimte in kaart te brengen. Bovendien is het veel belangrijker
te denken in opstallen van vierkante meters dan in hectares grond.
In dit kader bezien zouden de plannen voor de ontwikkeling van het
Stationsgebied een stevige impuls voor Hoogeveen betekenen en de
dynamiek van Hoogeveen als werklocatie geweldig stimuleren. Reden
temeer om de geplande ontwikkelingen in het Stationsgebied voortvarend
ter hand te nemen.
Raad stelt visie Stationsgebied vast
De gemeenteraad heeft vorige week donderdag ingestemd met de
voorgestelde ontwikkelingsvisie Stationsgebied. Twee voorstellen tot
wijziging haalden het niet. Bij de uitwerking van de visie ligt de
nadruk eerst op het 'kantorenpark' aan de zuidkant van het station.
Wanneer de uitwerking precies start, is nog niet bekend.
De ontwikkelingsvisie is een 'vlekken-en-stromenplan' voor het gebied.
Op basis van de visie zal de gemeente bestemmingsplannen opstellen,
met daarin meer gedetailleerde voorschriften voor de inrichting.
Daarna volgen bouwplannen en, voor het openbaar gebied,
inrichtingsplannen.
Overleggroep
De visie is in overleg met betrokkenen op interactieve wijze tot stand
gekomen. Zo heeft een Overleggroep van bewoners en betrokken
ondernemers en instanties zich enorm ingezet tijdens de visievorming.
Diverse adviezen uit deze groep en van andere meedenkende Hoogeveners,
zijn in de visie terug te vinden.
Rookverbod in openbare gebouwen
Sinds 1 januari 2003 is de Tabakswet aangescherpt. Dit betekent dat nu
voor nog meer plaatsen een rookverbod geldt. Hieronder een overzichtje
van de belangrijkste regels.
Het rookverbod geldt in alle openbare gebouwen van Rijk, provincie en
gemeenten. Bovendien geldt het verbod ook in instellingen op het
gebied van sociaal-cultureel werk, maatschappelijke dienstverlening,
gezondheidszorg, binnensport en onderwijs voor zover ze door de
overheid gesubsidieerd of in stand gehouden worden.
In welke ruimtes?
Het instellen van het rookverbod is verplicht in de volgende soorten
ruimten:
* ruimten met loketten
* wachtruimten
* hallen, gangen en trappen
* liften
* vergaderzalen
* leslokalen
* toiletten
* kantines
* recreatie- en soortgelijke ruimten
* overige ruimten, voor zover deze voor het publiek toegankelijk
zijn.
Uitzonderingen
Er zijn ook enkele uitzonderingen op bovenstaande verboden:
* Indien er van één soort ruimte meerdere op een verdieping aanwezig
zijn mag hooguit de helft van deze ruimten van het rookverbod
worden uitgezonderd.
* Het rookverbod geldt niet in instellingen die niet door de
overheid worden beheerd, gesubsidieerd en/of in stand gehouden.
Dit betekent dat particuliere sportinrichtingen niet onder de
verboden vallen. Uiteraard kunnen deze particuliere organisaties
wel uit eigen beweging een rookverbod instellen.
* Het rookverbod geldt alleen voor overdekte sportaccommodaties.
Voor kantines en andere ruimten bij openlucht sporten gelden de
verboden dus niet.
Beheerder is verantwoordelijk
De beheerders van openbare gebouwen zijn verantwoordelijk voor een
goede uitvoering van het rookverbod. Het rookverbod moet duidelijk
zijn aangegeven met een bord. Als rokers het rookverbod negeren, kan
de beheerder maatregelen nemen. Hij kan een rokende bezoeker vragen
het gedrag te veranderen of het pand te verlaten. Indien een bezoeker
van een openbaar gebouw last heeft van tabaksrook is de beheerder het
aanspreekpunt voor klachten.
Beheerders die de Tabakswet niet op een juiste of volledige wijze
uitvoeren, riskeren hoge boetes.
Dat niet-rokers geen hinder mogen ondervinden van tabaksrook vinden de
meeste mensen volstrekt redelijk. Natuurlijk wordt de vrijheid van de
rokers hiermee beperkt. Maar in onze samenleving is het gebruikelijk
dat de vrijheid van mensen ophoudt wanneer de vrijheid van anderen
ernstig wordt gehinderd. De Tabakswet doet een beroep op die
redelijkheid.
Wijkgebonden leefbaarheidsbudget Krakeel
U kunt alleen deze week nog ideeën aandragen!
In januari is in de wijk Krakeel het project Wijkgebonden
Leefbaarheidsbudget (WGLB) van start gegaan. Wijkbewoners kunnen nog
tot en met 1 maart ideeën voor projecten indienen. Voor de uitvoering
is in 2003 27.000 beschikbaar.
De spelregels
Natuurlijk zijn er enkele spelregels:
* Het idee levert een bijdrage aan een schoon, heel, veilig en
gezellig Krakeel
* Het idee komt ten goede aan meerdere bewoners in de wijk
* De bedenkers van het idee helpen zelf mee aan de uitvoering
* Het idee is niet in strijd met de wet- en regelgeving
* Het idee is in 2003 uit te voeren
Aarzel niet en kom met een geweldig idee voor Krakeel. U kunt alleen
deze week nog ideeën aandragen.
Verkiezingen
Afhankelijk van de hoeveelheid en originaliteit van de ingediende
plannen, organiseert de groep die het project begeleidt op
maandagavond 17 maart een verkiezingsavond voor de hele wijk. Op die
avond kunnen de wijkbewoners zelf bepalen welke ideeën in 2003 moeten
worden uitgevoerd.
Handen ineen voor een leefbaar Krakeel. Laat deze kans niet voorbij
gaan!
U kunt uw ideeën inleveren bij het wijkkantoor van buurtbeheer in
winkelcentrum Grote Beer. Het wijkteam houdt van maandag t/m donderdag
spreekuur van 11.00 - 12.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar:
welzijn.krakeel@welzijnswerk-hoogeveen.nl
Nachtelijke werkzaamheden perrontunnel
Bouwbedrijf Koop Tjuchem B.V. heeft een aanvraag ingediend om
vergunning voor het in gebruik mogen hebben van bouwmachines en
gereedschappen tijdens nachtelijke werkzaamheden aan de perrontunnel
bij het station in Hoogeveen. De werkzaamheden vinden plaats in de
periode van 11 april tot en met 28 april 2003 tussen 00.00 en 07.00
uur. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de afdeling
Algemeen Bestuurlijke en Juridische Zaken van de gemeente,
telefoonnummer 0528-291244.
Verkeersbesluiten
Kinholtsweg, Fluitenberg
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben
besloten om
op de Kinholtsweg te Fluitenberg nabij de spoorwegovergang een
voorrangsregeling in te stellen.
Tegen dit besluit kan bezwaar worden gemaakt. Voor nadere informatie
verwijzen wij u naar de officiële publicatie op het publicatiebord aan
het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in het gebouw aan het
Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen (telefoonnummer
0528-291646).
Oostering, Pesse
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben
besloten om
op de Oostering te Pesse nabij de spoorwegovergang een
voorrangsregeling in te stellen.
Tegen dit besluit kan bezwaar worden gemaakt. Voor nadere informatie
verwijzen wij u naar de officiële publicatie op het publicatiebord aan
het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in het gebouw aan het
Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen (telefoonnummer
0528-291646).
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 2 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende
bestemmingsplan Buitengebied Ruinen (partiële herziening) ten behoeve
van de volgende bouwaanvraag:
* M. Benjamins voor het veranderen en vergroten van de woning en de
garage/berging aan de Hoogeveenseweg 1, te Fluitenberg
De bouwaanvraag ligt met ingang van 27 februari 2003 gedurende vier
weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen,
in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze
termijn kunt u schriftelijk uw zienswijze omtrent de aanvraag bij
Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Toepassing vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met
toepassing van een vrijstellingsbepaling van het van toepassing zijnde
bestemmingsplan Noordscheschut vrijstelling te verlenen aan:
* J.W. Haar, de heer Mulder, Aannemersbedrijf Dons en Troost en P.E.
Kooistra, voor het bouwen van 2 onder 1 kapwoningen aan de
Bieslook 1 t/m 11 (oneven) te Noordscheschut.
De bouwplannen liggen met ingang van 27 februari 2003 gedurende vier weken ter inzage bij de centrale balie van sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.
Gedurende deze termijn kunt u bij Burgemeester en Wethouders schriftelijk uw zienswijze naar voren brengen omtrent het verlenen van vrijstelling van het van toepassing zijnde bestemmingsplan, ten behoeve van de uitvoering van deze bouwplannen.
Motorconsumentenbeurs en voorjaarsconsumentenbeurs
Het college van Burgemeester en Wethouders heeft vergunning verleend aan Aero Verkoop BV voor het organiseren van een motorconsumentenbeurs en voorjaarsconsumentenbeurs op het Marktterrein in de periode van maandag 17 februari tot en met maandag 3 maart 2003. In verband met het plaatsvinden van beide evenementen is tijdens bovenstaande periode het langparkerengedeelte van het Marktterrein niet te gebruiken als parkeergelegenheid. Als alternatief kunt u gebruik maken van de (gratis) parkeermogelijkheden op het Mauritsplein.
Wet Milieubeheer
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken met inachtneming van
het bepaalde in de artikelen 13.4 van de Wet Milieubeheer, jo. 3:19,
lid 2 en 3:20, lid 1 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij
van plan zijn om naar aanleiding van de aanvragen van:
* de heer B. Karssies, voor een nieuwe de gehele inrichting
omvattende vergunning voor een mestkalverenbedrijf, gelegen aan de
Albartsweg 4 te Hollandscheveld;
* NGF Tools & Products, voor een nieuwe de gehele inrichting
omvattende vergunning voor een metaalbewerkingsbedrijf, gelegen
aan De Lavalstraat 7-11 te Hoogeveen;
vergunningen ingevolge de Wet Milieubeheer te gaan verlenen onder het
stellen van voorschriften ter bescherming van het milieu.
De aanvragen, ontwerp-besluiten en andere op deze zaken betrekking
hebbende stukken liggen vanaf 27 februari tot en met 27 maart 2003 op
werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en
Openbare Werken, afdeling Milieu-Inspectie en -Vergunningen,
Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kunt u
een mondelinge toelichting op de stukken krijgen. Op verzoek kunt u de
stukken op dinsdagen ook buiten kantooruren inzien. De stukken zullen
dan van 16.00 tot 19.00 uur ter inzage worden gelegd in het
gemeentehuis (bodekamer, Raadhuisplein).
Na deze periode zijn de stukken uitsluitend tijdens kantooruren op
genoemde afdeling in te zien. Deze regeling geldt gedurende de gehele
procedure, dat wil zeggen tot het einde van de termijn waarbinnen
beroep kan worden ingesteld tegen onze besluiten op de aanvragen.
Gemotiveerde bedenkingen tegen de ontwerp-besluiten kunt u
schriftelijk indienen tot en met 27 maart 2003 bij het college.
Degene, die schriftelijk zijn bedenkingen tegen het ontwerp inbrengt,
kan vragen zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Een
verzoek daartoe moet u schriftelijk tegelijkertijd met uw bedenkingen
bij het college indienen.
Indien u daaraan behoefte heeft, kunt u tot het einde van de ter
inzage legging gelegenheid krijgen tot een gedachtewisseling over de
aanvragen en ontwerp-besluiten tussen onder andere vertegenwoordigers
van de gemeente, de aanvrager en u zelf. Tijdens dit gesprek bestaat
ook de mogelijkheid tot het mondeling inbrengen van bedenkingen. Om
praktische en organisatorische redenen verzoeken wij u een dergelijk
gesprek ten minste twee weken voor het verstrijken van de termijn,
waarbinnen bedenkingen kunnen worden ingebracht, eventueel
telefonisch, aan te vragen. Telefoonnummers 291616 of 291614
(doorkiesnummers).
Tot slot vestigen wij er uw aandacht op, dat alleen zij die
bedenkingen hebben ingebracht op de voren omschreven wijze, alsmede
zij, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen
te hebben ingebracht tegen het ontwerp-besluit, naar aanleiding van
onze besluiten te zijner tijd bij de afdeling Bestuursrechtspraak van
de Raad van State beroep kunnen instellen.
Ingekomen bouw- en sloopaanvragen
* Schonewille E., plaatsen van een carport, Swammerdamstraat 37
* Zuurman A.J., uitbreiden van een woning, van Leeuwenhoekstraat 49
* Klomp J.P., plaatsen van een dakkapel op de woning,
Oldebaasverlaat 33
* Zeegers C., uitbreiden van een tandartsenpraktijk, Willemskade
17-19
* Brinkhof M., uitbreiden van een woning, Korenstraat 5
* Heemstra M.H., plaatsen van een dakkapel op de woning, De Kaag 8
* Christelijk Gereformeerde Kerk, vernieuwen van de voor- en
achtergevels, Boekweitlaan 9
* Kroon C., vervangende bouw van een schuur/zomerhuisje, Hoogeveense
Vaart 1, Nieuweroord
* Veen van der J., uitbreiden van een woning, Winde 29
* Ballast R.M., uitbreiden van een woning, Parelgras 5
* Vinne van der H., verbouwen van een loods, Krakeel 53,
* Groot de T., bouwen van een schuur, Oostering 56, Pesse
* Kloppenburg J.P., bouwen van een schuilstal, Calkoenswijk (K 504),
Nieuweroord
* Jonker J., slopen van een opslagloods, Stephensonstraat 66
* Tholens K.A.F., slopen van asbestbevattende golfplaten van dak
schuur westzijde, Echtensedijk 5
* Vinne van der H., deels slopen van een loods, Krakeel 53,
Noordscheschut
Raadhuisplein 24
Verleende bouwvergunningen
Bouwvergunning
* Ziekenhuis Bethesda, bouwen van een mulitfunctionele eenheid, Dr
G.H. Amshoffweg 1
Lichte bouwvergunning
* Koster H.R., bouwen van een tuinhuisje, Hoveniersland 53,
Noordscheschut
Reguliere bouwvergunning
* Maral Coatings B.V., wijzigen van de voorgevel bedrijfspand,
Smirnoffstraat 12
Bouwvergunning (gewijzigd plan)
* Koopman G., verbouwen van een boerderij tot zorgboerderij,
Brandligtsdijk 12, Stuifzand