Ingezonden persbericht

Persbericht

Metro krijgt advertentie als omslag

METRO INTRODUCEERT OUTSERT

Amsterdam, 24 februari 2003

Morgen verschijnt Metro als eerste krant in Nederland met een advertentie als omslag van de krant. De omslag zal ter gelegenheid van de naamsverandering van Ben naar T-Mobile geheel in de kleur Magenta gedrukt worden. Om de actie extra aandacht te geven, zullen op dinsdagmorgen 25 februari promotieteams Metro uitdelen op zeven grote stations in Nederland te weten: Amsterdam CS, Amsterdam Amstel, Amsterdam Sloterdijk, Leiden CS, Den Haag CS, Rotterdam CS en Utrecht CS.

"Metro heeft wederom een primeur op advertentiegebied", zegt Silvio de Groot algemeen directeur van Metro Holland. "T-Mobile wilde graag iets uitzonderlijks doen en daarvoor hebben we de outsert bedacht. Dit is een omslag van vier pagina's om de krant, waardoor er geen inbreuk gemaakt wordt op de redactionele inhoud. "

U kunt een voorbeeld van de outsert downloaden via www.clubmetro.nl/outsert. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur, Metro Holland, 020 ­ 511 4000 /06 ­ 21843755 of Jan Dijkgraaf, hoofdredacteur, 06-55758842.

Metro wordt in Nederland in een oplage van 335.000 gratis verspreid via de NS-stations, RET Rotterdam, enkele universiteiten, veerdiensten, ziekenhuizen en parkeergarages. De ruim 1,1 miljoen lezers (NOM DoelgroepMonitor, mei-aug 2002) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend.

Metro is het grootste gratis dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 25 edities in 16 landen in 14 talen: Stockholm, Praag, Gothenburg, Hongarije, Nederland, Helsinki, Malmö, Santiago, Philadelphia, Toronto, Rome, Milaan, Warschau, Athene, Montreal, Barcelona, Boston, Madrid, Kopenhagen, Aarhus, Parijs, Marseille, Lyon, HongKong en Seoel.