Gemeente Doorn
Algemene zaken
Besluitenlijst burgemeester en wethouders
Hieronder treft u een overzicht aan van het besluit van het college
van burgemeester en wethouders van 23 februari 2003.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Dan kunt u contact
opnemen met mevrouw B. Odijk van de afdeling B.A.Z., telefoonnummer
473 157.
Nr. Onderwerp Besluit
1.
besluitenlijst openbare stukken d.d.
18 februari 2003 conform vaststellen
2. voorontwerpbestemmingsplannen
"Doorn Noord" en "Doorn Zuid-Oost" aanhouden
3. kinderdagverblijf "De Driesprong" raad voorstel doen tot
vervanging keukenblok en boiler
4. notitie over onderhoudsvoorzieningen aan schoolgebouwen
aanhouden
5. verzoek gehandicaptenparkeerkaart
F.D. Roosevelthuis op basis van de hardheidsclausule 1 instellingen-
kaart verlenen
6. aanvraag bouwvergunning voor het oprichten van 2 woningen aan de
Kampweg 96 bouwvergunning verlenen en reclamanten op de hoogte
brengen
7. geldende bestemmingsplannen
* overzicht bestemmingsplannen ter kennisneming voorleggen aan de
commissie Grondgebied;
* ontwerpplannen Noord en Zuid-oost toevoegen;
8. vernieuwing en uitbreiden Het Zonnehuis Doorn aanhouden
9. voorbereidingsbesluit "Centrum" de gemeenteraad voorstellen
opnieuw een voorbereidingsbesluit te nemen voor het Centrum deelgebied
I
10. tijdelijk oprichten van steigerconstructie/traptoren t.b.v. 2^e
vluchtweg aan de achterzijde van "Huis Doorn"
* vrijstelling verlenen middels artikel 17 van de Wet op de
Ruimtelijke ordening voor het plaatsen van een tijdelijke
voorziening voor de periode van maximaal 2 jaar;
* bouwvergunning verlenen voor het plaatsen van een tijdelijke
voorziening;
11. Gymnastieklokaal v.d. Leelaan raad voorstellen budget
beschikbaar te stellen voor uitvoering buitenschilderwerk
12. uitbreiding van Schoonoord
* korte notities voor kennisgeving aangenomen;
* nader advies of noodlokalen ter beschikking moeten worden gesteld;
13. project Amersfoort Somaliers aan de slag
* benadering van specifieke groepen nieuwkomers door
brugfunctionarissen in Doorn niet invoeren;
* projectopzet en uitvoering van "Nieuwkomers aan de slag" voor
kennisgeving aannemen;
* de raad informeren;
14. stand van zaken Bestuurscommissie Heuvelrug
* kennis nemen van conceptrapport Brede Stuurgroep van 21 januari
2003;
* voor kennisgeving aan de commissie Bevolking;
15. kapvergunning Middenlaan 3 vergunning verlenen voor 4
coniferen en weigeren voor 1 conifeer
16. jongerenopvangplekken
* kiezen voor locatie Raadhuisplein;
* bewoners Postweg/Raadhuisplein informeren;
* realisatie hangplek Raadhuisplein in overleg met jongeren
uitvoeren;
* 2^e hangplek onderzoeken; in beginsel op de
v. Bennekomweg;
* begrote kosten hangplekken ten laste brengen van overschot budget
jeugd- en jongerenwerk 2002;
* portefeuillehouder middelen neemt standpunt in dat de kosten ten
laste dienen te worden gebracht van de post onvoorzien 2003;
* maximaal twee hangplekken realiseren;
* planologische procedures opstarten c.q. voorbereiden;
17. afdelingsplannen/budget projecten afd. financien
* kennis nemen van de afdelingplannen;
* waar nodig in de loop van het jaar nadere prioriteiten stellen;
* de raad voorstellen het budget inhuur personeel met EUR 38.000,-
te verhogen t.b.v. diverse projecten op de afdeling financien;
18. opstelling behoefteraming rijksmonumenten raad voorstellen krediet beschikbaar te stellen voor opstelling behoefteraming
19. vervanging div. materialen gymnastieklokaal v.d. Leelaan
* div. materialen vervangen;
* onderhoudspost overschrijden;
* overschrijding meenemen bij voorjaarsmarap;
20. verzelfstandiging Bestuursacademie Randstad
* in te stemmen met de liquidatie van de gemeenschappelijke regeling
Utrechtse Bestuursacademie;
* t.b.v. de voorgenomen verzelfstandiging van de Bestuursacademie
Randstad en liquidatie van de gemeenschappelijke regeling
Utrechtse bestuursacademie een eenmalige bijdrage te verstrekken
van EUR 6.600 en deze lasten te dekken uit de post onvoorzien
incidenteel;
21. krediet voor brandmeld- en inbraakdetectiesystemen scholen
* instemmen met voorstel investering brandmeldsysteem en
inbraakdetectiesysteem voor alle scholen in de gemeente Doorn;
* raad voorstellen hiervoor een krediet van
EUR 301.505,- ter beschikking te stellen;
* Initial Varel opdracht verlenen tot installeren van de systemen;
22. voorbereidingskosten ontwikkeling nieuwbouw
gemeentewerf/milieustraat raad voorstellen krediet EUR 55.000,-
beschikbaar te stellen
Informatieavond nieuwe algemene begraafplaats
Reeds geruime tijd is de gemeente Doorn bezig met de
voorbereidingen voor de uitbreiding van de Nieuwe Algemene
Begraafplaats aan de Oude Arnhemse Bovenweg en het vernieuwen van
de aula. Aan Architectenbureau Mien Ruys is opdracht verstrekt voor
het maken van een ontwerp voor de uitbreiding. Inmiddels is het
schetsontwerp gereed en zijn er richtlijnen opgesteld voor de
inrichting ervan.
Voor wat betreft de aula hebben zich de afgelopen tijd nieuwe
ontwikkelingen voorgedaan. Vanwege het feit dat het bestaande
rouwcentrum aan de Heuvelweg in Doorn binnenkort een andere
bestemming zal krijgen, is onderzocht of in het centrum van Doorn
op korte termijn een andere locatie voor een rouwcentrum aanwezig
is. Dit bleek echter niet het geval. Daarom heeft het college
besloten om in beginsel over te gaan tot het ontwikkelen van een
rouwcentrum op de Nieuwe Algemene Begraafplaats.
Het lijkt ons nu een goed moment om u over de ontwikkelingen met
betrekking tot de Nieuwe Algemene Begraafplaats te informeren. Op
donderdagavond 6 maart a.s. organiseren wij daarom een
informatieavond in de Koningshof, Kerkplein 1. De avond begint om
19.30 uur.
Wij nodigen u van harte uit hierbij aanwezig te zijn. Om enig zicht
te hebben op het aantal aanwezigen, verzoeken wij u uw aanwezigheid
vooraf telefonisch door te geven aan de receptie van het
gemeentehuis, tel. (0343) 473 100.
VERKIEZINGEN EN REGIOTAXI UTRECHT
Op 11 maart a.s. zijn de verkiezingen voor Provinciale Staten.
Regiotaxi Utrecht wil u graag van dienst zijn om te kunnen stemmen.
Bij Regiotaxi Utrecht kan de taxi normaliter niet wachten bij een
adres om een korte boodschap te gaan doen. Het past natuurlijk niet
om medereizigers te laten wachten. De reistijd voor uw
medepassagiers zou dan wel erg lang gaan worden.
De service die Regiotaxi Utrecht u op de verkiezingsdag als
uitzondering wil aanbieden is dat u naar het stembureau wordt
gebracht en na het stemmen meteen weer wordt teruggebracht. Tijdens
het stemmen wacht Regiotaxi Utrecht nu wel op u. Normaal zou zo'n
rit en retourrit twee maal het instaptarief plus het aantal
verreden zones kosten. Als u gaat stemmen zal het instaptarief voor
de retourrit niet worden berekend. Voor een rit binnen één zone
naar en van het stembureau betaalt u niet vier maar slechts drie
maal het zonetarief.
Als u van deze aanbieding gebruik wilt maken, wordt u verzocht de
spitsuren zoveel mogelijk te vermijden. Tijdens de spitsuren van
Regiotaxi Utrecht van 7.00 tot 9.30 uur en van 15.30 tot 18.00 uur
is de kans aanwezig dat de vervoerder `nee' moet verkopen in
verband met de beschikbare capaciteit.
WAAR GAAT Ú MET DE SPUITBUS NAAR TOE?
Wist u dat bijna 80% van het blik al gerecycled wordt? Een hoog
percentage! Ook u kunt eraan bijdragen dit zo hoog te houden en het
zelfs te verhogen! Waar gaat u bijvoorbeeld met een gebruikte
spuitbus naartoe?
1. Lege spuitbussen: in de huisvuilcontainer!
Alle lege spuitbussen kunnen gewoon in uw afvalbak worden
geworpen. De spuitbus zelf is immers slechts een verpakking.
2. Een restje? Het logo op de spuitbus vertelt meer
Zit er nog een restje van een product in dat Klein Chemisch Afval
is, dán kunt u de bus met het Klein Chemisch Afval ("KCA-box")
meegeven. Dit is alleen het geval als op de spuitbus het logo met
de doorgekruiste afvalbak staat, net zoals op andere
verpakkingmaterialen met een KCA-inhoud.
3. De inhoud bepaalt, de meeste spuitbussen kunnen in de afvalbak
Of een spuitbus bij het Klein Chemisch Afval hoort of met het
huishoudelijk restafval kan worden weggegooid, hangt helemaal af
van de inhoud van de spuitbus.
In de meeste gevallen gebruikt u als consument niet-KCA-producten,
onder andere deodorant en haarverzorgingsmiddelen.
Onderstaand schema geeft nog eens kort weer wanneer een spuitbus wél en wanneer níet bij het Klein Chemisch Afval (KCA) hoort. Handig om bij het overzicht van de vuilnisophaaldienst te bewaren.