Ingezonden persbericht

Muziek weerspiegelt balans tussen wonen en werken in Zeeland Vierde golf imagocampagne Zeeland van start

Middelburg, 20 februari 2003. Op 22 februari gaat de vierde golf van de in maart 2002 begonnen imagocampagne 'Welkom in Zeeland' van start. De vierde golf sluit het eerste campagnejaar af. Muziek speelt hierin een hoofdrol. De vijf nieuwe radiocommercials bevatten verschillende door Zeeuwen gekozen muziekstijlen, die uitdrukking geven aan de balans tussen wonen en werken in Zeeland.
De radiocommercials beginnen met een muziekfragment, die deze balans uitdrukt. Zeeuwen vertellen in de radiospotjes welke Zeeuwse waarden voor hen belangrijk zijn: weinig files, meer tijd, na het werk naar het strand, ruimte, natuur en frisse lucht. Het bijzondere van Zeeland in vergelijking met de drukke Randstad is dat bij veel inwoners de balans tussen wonen en werken meer op orde is dan elders. Deze uitspraken worden opgevolgd door een korte boodschap over Zeeland en de aftiteling: 'Welkom in Zeeland'! Want iedereen die balans zoekt, is welkom in Zeeland.
De radiocommercials zijn te beluisteren op de landelijke zenders radio 1, radio 2 en Sky radio en op de regionale zenders Omroep Zeeland radio, Omroep Brabant radio, Radio Rijnmond, Radio M en Radio West. Daarnaast verschijnen advertenties in de Volkskrant, NRC Handelsblad, BN/DeStem, PZC, Het Laatste Nieuws (België) en in vijf huis-aan-huis bladen in Zeeland (Zeeuws Vlaams Advertentieblad, Bevelander, Faam/Vlissinger, Ons Eiland Schouwen Duiveland en de Thoolse Bode). Via deze huis-aan-huis bladen ontvangen alle inwoners van Zeeland het Jaaroverzicht 2002, met een korte weergave van het eerste campagnejaar.
De imagocampagne wil Zeeland laten zien zoals het werkelijk is: een mooie, ruime en eigentijdse provincie, waar het goed wonen en werken is. Een provincie waar aantrekkelijke initiatieven worden gerealiseerd, waaronder de feestelijke opening van de Westerschelde Tunnel op 14 maart (die in gebruik wordt genomen op 15 maart) en de oprichting van de Roosevelt Academy in Middelburg in 2004. De provincie wil met deze campagne nieuwe, reële waarden toevoegen aan de beelden die de gemiddelde Nederlander van de provincie heeft. De campagne richt zich vooral op 25- tot 45-jarigen, voor wie zowel een leuke baan als rust, ruimte en veiligheid van belang zijn. De eerste drie campagnegolven vonden plaats in maart, juni en november 2002. De imagocampagne 'Welkom in Zeeland' krijgt dit jaar een vervolg. Inmiddels hebben ruim 30.000 bezoekers de speciaal ontwikkelde website www.welkominzeeland.nl . bezocht en zijn er in totaal circa 1.300 informatiemappen over wonen en werken in Zeeland verzonden.