Ingezonden persbericht
Muziek weerspiegelt balans tussen wonen en werken in Zeeland
Vierde golf imagocampagne Zeeland van start
Middelburg, 20 februari 2003. Op 22 februari gaat de vierde golf van de in
maart 2002 begonnen imagocampagne 'Welkom in Zeeland' van start. De vierde
golf sluit het eerste campagnejaar af. Muziek speelt hierin een hoofdrol. De
vijf nieuwe radiocommercials bevatten verschillende door Zeeuwen gekozen
muziekstijlen, die uitdrukking geven aan de balans tussen wonen en werken in
Zeeland.
De radiocommercials beginnen met een muziekfragment, die deze balans
uitdrukt. Zeeuwen vertellen in de radiospotjes welke Zeeuwse waarden voor
hen belangrijk zijn: weinig files, meer tijd, na het werk naar het strand,
ruimte, natuur en frisse lucht. Het bijzondere van Zeeland in vergelijking
met de drukke Randstad is dat bij veel inwoners de balans tussen wonen en
werken meer op orde is dan elders. Deze uitspraken worden opgevolgd door een
korte boodschap over Zeeland en de aftiteling: 'Welkom in Zeeland'! Want
iedereen die balans zoekt, is welkom in Zeeland.
De radiocommercials zijn te beluisteren op de landelijke zenders radio 1,
radio 2 en Sky radio en op de regionale zenders Omroep Zeeland radio, Omroep
Brabant radio, Radio Rijnmond, Radio M en Radio West. Daarnaast verschijnen
advertenties in de Volkskrant, NRC Handelsblad, BN/DeStem, PZC, Het Laatste
Nieuws (België) en in vijf huis-aan-huis bladen in Zeeland (Zeeuws Vlaams
Advertentieblad, Bevelander, Faam/Vlissinger, Ons Eiland Schouwen Duiveland
en de Thoolse Bode). Via deze huis-aan-huis bladen ontvangen alle inwoners
van Zeeland het Jaaroverzicht 2002, met een korte weergave van het eerste
campagnejaar.
De imagocampagne wil Zeeland laten zien zoals het werkelijk is: een mooie,
ruime en eigentijdse provincie, waar het goed wonen en werken is. Een
provincie waar aantrekkelijke initiatieven worden gerealiseerd, waaronder de
feestelijke opening van de Westerschelde Tunnel op 14 maart (die in gebruik
wordt genomen op 15 maart) en de oprichting van de Roosevelt Academy in
Middelburg in 2004. De provincie wil met deze campagne nieuwe, reële waarden
toevoegen aan de beelden die de gemiddelde Nederlander van de provincie
heeft. De campagne richt zich vooral op 25- tot 45-jarigen, voor wie zowel
een leuke baan als rust, ruimte en veiligheid van belang zijn.
De eerste drie campagnegolven vonden plaats in maart, juni en november 2002.
De imagocampagne 'Welkom in Zeeland' krijgt dit jaar een vervolg. Inmiddels
hebben ruim 30.000 bezoekers de speciaal ontwikkelde website
www.welkominzeeland.nl