Ingezonden persbericht
Persbericht
20 februari 2003
Q-go kiest voor Online CRM van salesforce.com®
~ CRM ASP-model steeds populairder ~
Het in Amsterdam gevestigde softwarebedrijf Q-go heeft een contract getekend met online CRM (customer relationship management) leverancier salesforce.com. Salesforce.com levert Q-go via internet een CRM systeem ter ondersteuning van de onlangs opgerichte verkoopafdeling. Het contract is gebaseerd op een maandabonnement per gebruiker. Q-go levert eService Communication Software aan klanten zoals Postbank, Rabobank, Deutsche Telekom, Banco La Caixa en Banco Caja Madrid. Het bedrijf heeft kantoren gevestigd in Nederland, Duitsland en Spanje.
"Tot nu toe maakten wij gebruik van Excel spreadsheets, maar dit was niet meer voldoende om klant- en prospectusgegevens met andere kantoren en Europese markten uit te wisselen," aldus Daniel van de Wetering, die onlangs het Q-go team heeft versterkt. Zijn taak binnen Q-go is om met de nieuwe verkoopafdeling de omzet te verhogen.
Salesforce.com heeft binnen 30 dagen Q-go voorzien van het online CRM systeem. "Mijn ervaring met traditionele CRM client software is dat als het gaat om het installeren van de software, het op maat maken van het systeem en om ervoor te zorgen dat alles werkt, je tenminste 12 tot 18 maanden nodig hebt," zegt Van de Wetering die voorheen werkzaam was bij Siebel en SAP. "Volgens onze ROI (Return on Investment) kregen wij, nadat de salesforce.com software was geïnstalleerd, binnen twee weken via het web nieuwe business leads binnen".
Een belangrijk selectiecriterium om salesforce.com te kiezen, was om te voorkomen dat Q-go in een valstrik van software-licenties zou raken. "Voor ons is het belangrijk dat de software schaalbaar en flexibel is ten aanzien van het aantal gebruikers, omdat wij regelmatig gebruik maken van part-time personeel. Bovendien willen wij geen software-licenties inkopen, waarvan de kans groot is dat ze na twee maanden in de kast verdwijnen", aldus Van de Wetering. "In tegenstelling tot salesforce.com, dien je voor traditionele CRM wel op voorhand de licenties te betalen. Wil je dan stoppen dan kan je de licentie niet teruggeven aan de CRM leverancier en het geld terug vragen is niet mogelijk".
Salesforce.com levert haar CRM-oplossing als een online informatietool via een webservices-infrastructuur. Door de applicatie als een internetdienst aan te bieden, zorgt salesforce.com ervoor dat men hardware, software, 'hosting' of netwerken niet meer zelf hoeft te kopen, te installeren en te onderhouden. Salesforce.com levert CRM volgens het pay-as-you-go principe voor een vast bedrag per gebruiker per maand.
"Gedreven door frustratie van de kosten en beperkingen die implementatie van client/server oplossingen met zich meebrengt, kiezen bedrijven steeds vaker voor salesforce.com in plaats van de conventionele CRM software, zoals in dit geval Q-go," zegt Ariel Luedi (SVP, International Sales, salesforce.com EMEA). "Het bewezen succes van salesforce.com neemt virusachtige vormen aan. Al meer dan 5.700 salesforce.com klanten en 76.000 gebruikers over de hele wereld zijn bekend met salesforce.com en dit aantal zal alleen maar toenemen wanneer bedrijven overschakelen van enterprise software naar online CRM oplossingen."
Meer informatie over salesforce.com of een 30 dagen proefversie is verkrijgbaar op www.salesforce.com.
(490 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Q-go
Q-go specialiseert zich in elektronische klantencommunicatie. Het bedrijf ontwikkelt e-Service Communicatie software waarmee bedrijven de communicatie met hun klanten via het internet fundamenteel kunnen verbeteren. Dankzij de toepassing van Natural Language Communication (NLP) technologie kunnen klanten snel relevante informatie vinden op het web. Klanten zijn Fortune 500- bedrijven zoals Deutsche Telekom, Banca Caja Madrid, Banca La Caixa, Telefonica, Postbank, Rabobank en TPG Post.
Q-go zorgt ervoor dat de inkomende traffic in een contactcentrum met 10 tot 40% wordt verlaagd. Hierdoor ontstaan cross- en upselling mogelijkheden en is er een hogere klanttevredenheid. Doordat de daadwerkelijke betekenis van een vraag wordt begrepen, levert Q-go belangrijke input in Customer Relationship Management systemen, Call Center toepassingen en Content Management systemen.
Q-go garandeert ROI van zes maanden.
Over salesforce.com
Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services. De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig 360-graden overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesk toepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.
Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.
Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië. Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau.
Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/yvonnev@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA:
Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com