Gemeente Zwolle
Informatiebijeenkomst over bouw gebruiksruimte
Datum uitgave: 18-02-2003
Onderwerp: bestemmingsplannen; vergunningen openbare ruimte;
woonomgeving; zorg
Op donderdag 20 februari as. vindt in het gebouw van het RIAGG
(Burgemeester Roelenweg 9) een inloopbijeenkomst plaats over de
aanstaande bouw van een tijdelijke gebruiksruimte en nachtopvang voor
problematische harddrugsgebruikers aan de Pannekoekendijk. Deze
bijeenkomst duurt van 18.30 tot 20.30 uur. Direct omwonenden uit de
Kamperpoort en een deel van Dieze West zijn persoonlijk voor deze
bijeenkomst uitgenodigd. Ook andere geĂŻnteresseerden zijn welkom.
Aanleiding
Op 4 februari 2002 heeft de gemeenteraad van Zwolle besloten op de
locatie Pannekoekendijk een gebruiksruimte voor problematische
harddrugsgebruikers te realiseren. Op 16 december 2002 is daarnaast
besloten de gebruiksruimte uit te breiden met een nachtopvang voor
dezelfde doelgroep. Zodra deze nachtopvang gereed is zal de
nachtopvang in de WRZV-hallen worden gesloten.
Bouwvergunning
Om deze besluiten uit te kunnen voeren heeft de gemeente Zwolle een
bouwvergunning nodig en moet tijdelijk vrijstelling worden verleend
van het geldende bestemmingsplan. De gemeente heeft het verzoek om
vergunning en vrijstelling van het bestemmingsplan inmiddels
ingediend. Binnenkort wordt de bouwaanvraag gepubliceerd in
huis-aan-huis-blad de Peperbus en daarna ligt de aanvraag gedurende
twee weken ter inzage in het stadskantoor. Wat ter inzage ligt zijn
bouwtekeningen. Die zien er technisch uit en zullen waarschijnlijk
geen antwoord geven op mogelijke vragen die mensen hebben over het
gebouw dat straks aan de Pannekoekendijk komt te staan. Daarom is
besloten voorafgaand aan die ter inzage legging een inloopbijeenkomst
te organiseren.
Inloopbijeenkomst
Tijdens de inloopbijeenkomst zijn vertegenwoordigers van de gemeente
aanwezig die een toelichting geven op het bouwplan, de procedure rond
de bouwvergunning en de maatregelen die worden genomen om eventuele
overlast van de bezoekers van de gebruiksruimte te voorkomen.
Bron: afdeling communicatie
Datum van 17-02-2003 tot 20-02-2003