Ingezonden persbericht

Amsterdam, 19 februari 2003

FD investeert in multimediale strategie

Het Financieele Dagblad neemt BusinessNieuws Radio over

Het Financieele Dagblad (FD) heeft overeenstemming bereikt met BusinessNieuws Radio (BNR) over de overname van deze radiozender per 1 maart 2003. Het FD bouwt met de overname aan een multimediale uitgeverij, waarin krant, radio en internet als belangrijkste media elkaar versterken. "De overname past in onze enkele jaren geleden ingezette multimediale strategie, die inspeelt op de groeiende behoefte van zakelijk geïnteresseerde consumenten aan snelle informatievoorziening gedurende de dag. De lezers van het FD, de luisteraars van BNR en de bezoekers van de beide websites kunnen straks profiteren van nieuwsbronnen die nog sneller zijn, hoogwaardiger en beter op elkaar afgestemd. Dat kan thuis, in de auto en op kantoor," aldus Philip Alberdingk Thijm, algemeen directeur van Het Financieele Dagblad.

Goede partners
"FD en BNR zijn om meerdere redenen goede partners. We hebben allebei financieel- economisch nieuws als specialisme, en onze doelgroepen overlappen elkaar voor een groot deel. En we vullen elkaar aan: het FD biedt verdieping, BNR biedt bereik,'' zegt Michiel Bicker Caarten, hoofdredacteur/directeur van BusinessNieuws Radio.

De redacties van het FD en BNR zorgen in de toekomst voor een gezamenlijke selectie en planning van onderwerpen, waarbij beide redacties hun eigen redactionele verantwoordelijkheid behouden. Daarbij wordt door deelredacties met elkaar samengewerkt. "Wij geloven niet in een multimedia journalist die het nieuws liefst gelijktijdig schriftelijk, digitaal en via ether verspreidt. Wij willen wel journalistiek talent zich zeer breed mogelijk laten ontwikkelen. Dat geeft voor onze medewerkers een nieuwe kijk op carrièreontwikkeling in een multimediale organisatie", aldus Alberdingk Thijm.

Via de nieuwe combinatie zullen adverteerders in de toekomst effectiever en eenvoudiger de zakelijk geïnteresseerde consumenten bereiken. Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden voor multimediale, onderling afgestemde advertentieproducten.


- Einde bericht -

Achtergrondinformatie (