Ingezonden persbericht
Persbericht
20.000ste student schrijft zich in bij uitzendbureau van de toekomst
Hoofddorp, 18 februari 2003
Een baan vind je tegenwoordig niet meer op straat, maar via het internet.
Uit onderzoeken blijkt dat ruim 80% van studerend Nederland informatie voor
een (bij)baan zoekt via het World Wide Web.
Na het succesvolle 2002, waarin StudentenWerk een omzetgroei realiseerde van
500%, is het in 1998 opgerichte uitzendbureau alweer toe aan een volgende
mijlpaal in haar nog korte bestaan. Deze maand nog wordt de inschrijving van
de 20.000ste student verwacht. In tegenstelling tot de traditionele
uitzendbureaus werkt StudentenWerk niet met 'inloopvestigingen', maar met
een website, die als 'inloopvestiging' fungeert. De doelgroep van
StudentenWerk is de student. Elke student kan zich vanaf zijn eerste
studiejaar bij StudentenWerk inschrijven. Gedurende de studietijd kan de
student op de site solliciteren naar een bijbaan, zoeken naar een leuke
stage en/of afstudeeropdracht en als hij of zij afgestuurd is zijn er
starterfuncties beschikbaar. De student wordt dus tijdens de gehele
studietijd begeleid en persoonlijk geholpen door de consultants van
StudentenWerk.
StudentenWerk is begonnen in Hoofddorp, waar het hoofdkantoor gevestigd is.
Daarnaast heeft StudentenWerk drie vestigingen in Eindhoven, Rotterdam en
Groningen. Dit zijn vestigingen waar intake gesprekken worden gehouden als
er opdrachten in die regio zijn. Door de huidige werkwijze is StudentenWerk
in staat om binnen 2 dagen in heel Nederland geschikte studenten aan het
werk te zetten. De ingeschreven studenten kunnen dagelijks naar hun
persoonlijke pagina surfen en met 1 druk op de knop zien of er nog
interessante vacatures beschikbaar zijn. Naar aanleiding van een online
sollicitatie via de website wordt de student gebeld en wordt er persoonlijk
een afspraak gemaakt met een van de recruiters van StudentenWerk. De student
bezoekt één van de vestigingen en daar wordt een intake gesprek gehouden.
Pas dan worden de geschikte kandidaten doorgestuurd naar de klant. Door deze
zeer efficiënte werkwijze ligt het uiteindelijke aanname percentage op meer
dan 90%.
Gerenommeerde bedrijven zoals KLM, Servex B.V. (NS), T for Telecom en
Procter & Gamble maken inmiddels gebruik van de diensten van StudentenWerk.
Door de unieke formule kunnen vacatures binnen 2 dagen worden ingevuld en
kan de klant direct kosten besparen op haar uitzendkrachten.