NGN

Back-up software stelt teleur

Persbericht

Grote NGN back-up enquête wijst uit
Back-up software stelt teleur

Tiel, 18 februari 2003 - Nederlandse systeembeheerders vinden dat back-up software te wensen overlaat. Dit in tegenstelling tot de gebruikte hardware die wel voldoet. Dit is slechts één van de aansprekende resultaten van de door de Netwerk Gebruikersgroep Nederland (NGN) gehouden back-up enquête onder Nederlandse systeembeheerders.

'Uit deze resultaten blijkt dat de kwaliteit van software ten opzichte van hardware nog steeds achterblijft. Software-ontwikkelaars moeten zich dit eens echt gaan aantrekken. De gevolgen van storingen kosten de Nederlandse samenleving te veel geld' aldus Marie-José Jamin, directeur NGN.

De respons op de enquête was overweldigend. Mede dankzij het belang dat aan een goede back-up wordt gehecht. Een bedrijf moet 24 uur per dag, 365 dagen per jaar over de data kunnen beschikken. Denk maar aan de brand eind vorig jaar bij de Technische Universiteit Twente waarbij het hele computernetwerk plat kwam te liggen en ook de data-opslag ter plaatse werd gefrustreerd. Als daar geen back-up van de data was geweest waren de gevolgen niet te overzien.

De enquête resultaten worden op 19 februari gepresenteerd tijdens de NGN Themamiddag Beschikbaarheid bij datacentrum Redbus Interhouse in Amsterdam. Tijdens deze themamiddag krijgen de bezoekers tevens een rondleiding door het datacentrum en ziet men wat er gebeurt als de servers bij een bedrijf uitvallen en er moet worden overgeschakeld op de servers bij het datacentrum. Een volledig verslag van de enquête is vanaf 20 februari te vinden op www.ngn.nl.

Over de Netwerk Gebruikersgroep Nederland
De Netwerk Gebruikersgroep Nederland brengt sinds 1989 IT- en netwerkprofessionals met elkaar in contact en vormt een onafhankelijk platform waar de leden kennis kunnen opdoen en ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen teneinde snel en alert te kunnen reageren in hun dagelijkse praktijk. De NGN heeft zich hierdoor ontwikkeld tot een autoriteit op netwerkgebied en is één van de grootste professionele en onafhankelijke netwerkverenigingen ter wereld en genereert aanzienlijke kostenbesparingen voor bedrijven en organisaties. De NGN heeft ca. 4.000 leden die meer dan 1 miljoen werkstations beheren en ca. 30.000 servers. Een groot percentage van de top 100 bedrijven van Nederland is lid.


---

----
Noot voor de redactie,