GLEIJM EN VAN DER WAART
2002 positief jaar voor Eindhovens communicatiebureau
Gleijm & van der Waart groeit tegen stroom in
Eindhoven, februari 2003
Het Eindhovense communicatiebureau Gleijm & van der Waart heeft zich
in 2002 wederom positief ontwikkeld. In tegenstelling tot de algemene
ontwikkeling in de branche - de malaise in de reclamewereld leek het
afgelopen jaar groter dan ooit - wist het Eindhovense bureau tegen de
stroom in te groeien.
In 2002 heeft Gleijm & van der Waart een omzetgroei weten te
realiseren van ruim 50%, hetgeen met recht een unicum in de branche
mag worden genoemd. Ook wat betreft het aantal medewerkers zit het
bureau in de lift. Daar waar de meeste bureaus noodgedwongen
medewerkers laten afvloeien, heeft Gleijm & van der Waart een aantal
nieuwe medewerkers aangetrokken. Op dit moment zijn er 18
communicatieprofessionals werkzaam. Gleijm & van der Waart heeft met
haar omvang inmiddels een stevige positie in de top-10 van bureaus in
de regio Eindhoven bereikt.
Gleijm & van der Waart is in 1996 opgericht door Martijn Gleijm en
Joris van der Waart. Om de stormachtige groei in goede banen te leiden
is recent Cees Koot (52) aangetrokken. Koot is mede verantwoordelijk
voor het continueren van de kwalitatieve groei van Gleijm & van der
Waart alsmede het realiseren van verbreding en verdieping bij de
huidige medewerkers en klanten.
Koot heeft veel kennis en ervaring op het gebied van communicatie
opgedaan als directeur van branchegenoot Mundocom, onderdeel van de
wereldwijd opererende Publicis Group. In Gleijm & van der Waart vindt
Koot een dynamisch en succesvol bureau met veel potentie.
Gleijm & van der Waart zal zich in de toekomst sterk blijven
ontwikkelen. Het bureau staat voor geïntegreerde, resultaatgerichte
communicatie. Bij alle werkzaamheden en activiteiten die het bureau
voor haar klanten verricht, staat het individuele merk van de
betreffende klant voorop. Vanuit dit standpunt bezien, staan dan ook
de merkwaarden centraal die tot de juiste invulling, aanpak en
beleving van het merk van de klant leiden.
Het is de visie en overtuiging van Gleijm & van der Waart dat deze
aanpak op de lange(re) termijn leidt tot een optimale beleving,
betrokkenheid en loyaliteit van het merk van de klant. Met als
uiteindelijk resultaat een beter rendement uit
communicatie-inspanningen. Onderzoek heeft niet voor niets uitgewezen
dat organisaties die in staat zijn gebleken hun merk op een juiste
manier te laden en in de markt te zetten, duidelijk succesvoller zijn
dan hun concurrenten.