Ingezonden persbericht


OneStat introduceert meten van ROI van zoekmachine marketing als eerste ter wereld.

Amsterdam 13 februari 2003 OneStat.com ( http://www.onestat.com ), de nummer één provider van geavanceerde web site statistieken, maakt vandaag bekend dat het bedrijf als eerste ter wereld de ROI van zoekmachine marketing kan meten en deze informatie kan combineren met andere bezoekgegevens.

Naast de basis gegevens zoals aantal bezoeken via welke zoekmachines, keywords of zoekmachines met bijbehorende keywords levert OneStat.com nu ook rapportages die laten zien welke klikpaden bezoekers via zoekmachines op een site afleggen en of men daadwerkelijk tot aanschaf van bijv.b. een bepaald produkt overgaat waar men zich met een keyword opricht. Het is zelfs mogelijk om te achterhalen en te analyseren uit welke landen bezoekers komen als men niet via een lokale zoekmachine zoals Google.nl maar bijv.b. via Google.com komt.

Daarnaast is het mogelijk om rapportages van het aantal kliks van PPC campagnes via Google Adwords en Overture te krijgen. Ook van deze PPC campagnes kan men zien of men tot aanschaf overgaat of welke klikpaden met volgt. Deze informatie kan worden gecombineerd met de bezoekdata die OneStat.com levert en verschaft daarmee een schat aan extra gegevens.

Daarnaast biedt OneStat.com nu trend analysis van zoekmachines aan en kan men de resultaten van verschillende zoekmachines met elkaar vergelijken over iedere periode.

"Met de nieuwe rapportages kunnen bedrijven en organisaties die via een gespecialiseerd zoekmachine optimalisatie bureau hun website laten optimaliseren en hierin investeren in één oog opslag zien of het bureau zijn werk goed gedaan heeft of niet," zegt Niels Brinkman, mede-oprichter van OneStat.com. "OneStat.com merkt dat er een duidelijke trend is van bedrijven om aan zoekmachine marketing te doen en dat men hiervoor betrouwbare en gedetailleerde rapportages nodig heeft van een derde onafhankelijke partij. OneStat.com speelt dan ook als eerste leverancier van geavanceerde website statistieken op deze vraag in".

OneStat.com is de nummer een provider van real-time web site statistieken in de wereld. Onze superieure technologie voorziet meer dan 50.000 web sites in 100 landen van duidelijke rapportages. OneStat.com heeft verkoop distributie partners in 25 landen wereldwijd. Huidige gebruikers van OneStat in Nederland zijn o.a. Friesche Vlag, Het Parool, Zorgverzekeraar VGZ, Arcadis, Gemeente Heerenveen, De Jong Intra Vakanties, Buyitdirect, Bloemenburo Holland en de Nederlandse Tennis Bond. Daarnaast voorziet OneStat de klanten van Ladot, de grootste hosting provider van Nederland, van duidelijke bezoek rapportages.

Met onze accurate, gedetailleerde en betrouwbare rapportages kunnen wij iedere vraag beantwoorden over het bezoekgedrag aan web sites. OneStat.com geeft executives, webmasters en martketeers antwoorden op vragen zoals:
* Wie bezoekt onze site?

* Hoeveel pageviews, bezoeken, en unieke bezoekers komen er?
* Welke content, produkten en diensten preferen onze bezoekers?
* Hoeveel bezoekers keren terug en hoe vaak?
* Welke zoekmachines en keywords gebruikt men?
* Wat voor soort of technologie gebruikt men om een site te bekijken website?
* Wat is het rendement van onze banner campagnes?
* Hoe indentificeren wij de trends op onze site?
* Hoeveel tijd brengt men op de site door? OneStat.com heeft de intentie om de nummer een provider van real-time web site statistieken te worden in de wereld. De markt voor ASP site statistieken was $49 miljoen in 2002 en wordt geschat op $700 miljoen in 2004 volgens onderzoek bureaus.

Opmerking voor journalisten: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Niels Brinkman van OneStat.com, Belgieplein 84, 1066 SC te Amsterdam. Telefoon 020 - 77 92 544 E-mail: press@onestat.com Nederlandse web site : http://www.onestat.nl Internationale web site: http://www.onestat.com