NIPO

13 februari 2003

Edward Hermans nieuw commercieel directeur NIPO

Met ingang van 10 februari 2003 is drs. Edward Hermans (1968) benoemd tot commercieel directeur van het NIPO. Hij volgt hiermee Ted Vonk op die per 1 januari 2003 het NIPO verliet om het directeursschap van de vakorganisatie Esomar op zich te nemen. Edward Hermans is een van de oprichters van NIPO Consult, de strategische adviestak van het NIPO. Hiervan was hij vanaf 1997 algemeen directeur.

Edward Hermans begon zijn loopbaan bij het NIPO in 1991. Als onderzoeker voerde hij voor opdrachtgevers vanuit zowel het bedrijfsleven als de overheid een groot aantal onderzoeken uit op het gebied van marketingstrategie en
communicatiebeleid. Hermans is overtuigd van de
mogelijkheden die marktonderzoek biedt om bedrijven te ondersteunen bij het bedenken en uitvoeren van
ondernemingsstrategieën. In 1997 richtte hij vanuit die overtuiging het adviesbureau NIPO Consult op. Met NIPO Consult maakte Edward Hermans naam met de succesvolle toepassing van ervaringen uit de marketingpraktijk in het publieke domein. De laatste jaren adviseerde hij veel bedrijven en instellingen rondom thema's als marktwerking, klantgerichtheid en deregulering.

Fundamentele bijdrage leveren, is grootste uitdaging Edward Hermans: "Met de oprichting van NIPO Consult liep het NIPO in 1997 voor op een trend die zich de afgelopen jaren steeds duidelijker heeft doorgezet. Klanten hebben meer en meer behoefte aan toegevoegde waarde. Behalve een groot aantal bedrijven, vonden ook diverse ondernemende overheden die meer klant- en marktgericht wilden gaan werken, al heel snel hun weg naar NIPO Consult."

Het voortdurend openstaan voor en inspelen op kansen in de markt vormt nog steeds de basis van het NIPO als geheel. "Toenemende globalisering, veranderende behoeften van klanten en nieuwe technologieën bepalen voortdurend onze strategie. Het NIPO streeft nog steeds naar het leveren van toegevoegde waarde. Mijn uitdaging als nieuwe commercieel directeur van het NIPO zit er vooral in om te zorgen dat de marketinginformatie die wij leveren, een fundamentele bijdrage levert aan de marketingoperatie van de klant. En om dit niet alleen in Nederland te bewerkstelligen, maar ook in internationaal verband samen met onze zusterorganisaties van de TNS-groep."

Edward Hermans studeerde communicatiewetenschap aan de Katholieke Universiteit Nijmegen. Hij specialiseerde zich in marketingcommunicatie, overheidsvoorlichting en
(business-to-business) marktonderzoek.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Annelore van der Lint (tel: 020-5225 906), afdeling Communicatie.