13 februari 2003
¬ 17 miljoen MPLS contract met Superunie illustreert succes BT
BT VERWEZENLIJKT AMBITIEUZE DOELSTELLINGEN IN NEDERLAND
Vandaag kondigt BT aan dat haar Nederlandse vestiging het EBITDA break-even punt 3 maanden eerder dan oorspronkelijk gepland, heeft bereikt. Hiermee is Nederland het derde Europese land dat die mijlpaal bereikt. Deze aankondiging werd gedaan door Ben Verwaayen, CEO bij de BT Group, tijdens de presentatie van de financiële resultaten voor het derde kwartaal van de BT Group.
Tevens kondigt BT vandaag aan dat het een belangrijke overeenkomst heeft gesloten met de vooraanstaande Nederlandse Inkoopcombinatie Superunie, voor de levering van hoge kwaliteit MPLS communicatiediensten. Het contract vertegenwoordigt een waarde van 17 miljoen Euro.
Michel De Coster, country manager bij BT Ignite Benelux, voegt toe: "In april 2002 kondigde BT aan dat het haar focus op internationale activiteiten herziet zodat het bedrijf zich voornamelijk kan concentreren op het bedienen van bedrijven met meerdere vestigingen in Europa en die een winstgevende groei binnen hun marktsegment kunnen bieden aan de BT Group. Bij al deze activiteiten werd ten doel gesteld dat het EBITDA break-even punt aan het einde van het huidige financiële jaar moest zijn verwezenlijkt. Wij zijn er daarom enorm trots op dat wij onze doelstelling in Nederland drie maanden eerder dan gepland, hebben bereikt en een omzetgroei van meer dan 8% hebben gerealiseerd in vergelijking met vorig jaar. Deze prestatie is vooral opmerkelijk gezien de huidige marktomstandigheden. Het vertrouwen dat organisaties zoals Superunie in ons schenken getuigt van BT's solide financiële status en doordachte strategie. Het getuigt evenzeer van de de toewijding van ons Nederlandse team."
Over BT Nederland
BT Nederland is onderdeel van BT Ignite, de divisie binnen BT die zakelijke klanten over de hele wereld bedient met bedrijfsoplossingen en services. Als gespecialiseerd leverancier van diensten op het gebied van informatie- en communicatietechnologie biedt BT Ignite geïntegreerde dataservices met toegevoegde waarde. Op die manier speelt BT in op de wensen en eisen van Europees en wereldwijd opererende ondernemingen met verschillende vestigingen. Dankzij zijn wereldwijde netwerk van en zijn strategische partnerships kan BT klanten bedienen in alle belangrijke commerciële centra van Europa, Noord-Amerika en Azië.
Het aanbod van BT Ignite varieert van desktop- en netwerkapparatuur en -software, transport en connectiviteit, op IP gebaseerde e-business-oplossingen, beheerde netwerkservices en systeemintegratie tot advies voor complexe vraagstukken van internationaal opererende ondernemingen.
BT heeft 17 jaar ervaring in wereldwijd account management. Ongeveer de helft van het personeel van BT Ignite is werkzaam in vestigingen buiten Engeland.
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Hill & Knowlton Nederland: 020 - 404 47 07
Jeroen Gerlag, jgerlag@hillandknowlton.com of
Jeroen Hellenberg, jhellenberg@hillandknowlton.com