SNT GROUP N.V.

SNT en Franse bonden zetten belangrijke stap in CAO traject

SNT en Franse bonden bereiken overeenkomst over belangrijkste uitgangspunten nieuwe CAO

Zoetermeer, 12 februari 2003. Na een periode van intensief onderhandelen hebben de directie van SNT Frankrijk en de vakbonden CFTC en CFE-CGC de afgelopen nacht overeenkomst bereikt over de belangrijkste uitgangspunten voor een nieuw te vormen bedrijfs CAO. De nieuwe CAO zal met name gericht zijn op flexibelere inzet van medewerkers en op resultaatgerichte beloningsvormen. Daarnaast zullen de arbeidsvoorwaarden die hun oorsprong hadden in het ICT verleden van het huidige SNT Frankrijk, worden aangepast aan de heersende standaard binnen de customer contact center branche.

SNT Group streeft ernaar de arbeidsvoorwaarden binnen al haar locale operaties naar een marktconform niveau te brengen en aan te passen aan de bedrijfsvoering in een customer contact center. Tegelijkertijd beoogt SNT met een modern arbeidsvoorwaardenpakket één van de aantrekkelijkste werkgevers in de Europese CRM branche te blijven.

De afgelopen 2 jaar heeft SNT de contact center activiteiten overgenomen van internationale spelers als KPN, Atos Origin, Telia en E-plus. Met het harmoniseren van de diverse arbeidsvoorwaardenpakketten is een belangrijke stap gezet in de integratie van deze activiteiten binnen SNT Group. Ondanks het feit dat SNT en vakbonden regelmatig ver van elkaar verwijderd waren, zijn zowel in Nederland en België, CAO's afgesloten. Frankrijk zal naar verwachting over twee weken definitief in deze rij worden opgenomen. Daarnaast zijn in Duitsland diverse arbeidsvoorwaardelijke uitgangspunten gemoderniseerd.

SNT Frankrijk bekleedt een top drie positie in de Franse CRM markt. SNT Frankrijk is sterk vertegenwoordigd in de telecombranche, in de automobielsector en in de financiële dienstverlening. Onlangs sloot SNT Frankrijk een meerjarige samenwerkingsovereenkomst met 9TELECOM aangaande de afhandeling van klantcontacten. SNT Frankrijk opereert met circa 2000 medewerkers vanuit 8 locaties.

Profiel SNT Group SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. Met ruim 12.000 medewerkers verleent SNT vanuit 45 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

Op 18 februari 2003 maakt SNT Group de resulaten over 2002 bekend.

Einde bericht

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anne de Graaf, tijdens kantooruren op telefoon 00 31 79 368 69 00 of fax 00 31 79 368 51 94. Buiten kantooruren op 00 31 6 22 39 55 89. E-mail adegraaf@snt.com. Onze adresgegevens zijn: Koraalrood 70, 2718 SC Zoetermeer, Postbus 182, 2700 AD Zoetermeer.

SNT Groep NV

12 feb 03 18:33