FEB 10,2003 8:08 PACIFIC 11:08 EASTERN (CA-INFONET)(IN) Infonet krijgt voor de vijfde opeenvolgende keer de titel "Best in Class" van Telemark Consulting. Het bedrijf dong samen met providers uit de hele wereld naar de titel. Redactie Business & High-Tech EL SEGUNDO, Calif.--(BUSINESS WIRE)--10 feb. 2003-- Driemaandelijkse bevindingen van Telemark noemen Infonet 'uitmuntend' in de belangrijkste prioriteiten van klanten inzake service Infonet Services Corporation (NYSE: IN), een vooraanstaande leverancier van wereldwijde communicatiediensten voor multinationals, krijgt van Telemark de titel "Best in Class" in de "Benchmarking Customer Satisfaction"-enquete van februari 2003. Naast beste algemene service provider meet Telemark Consulting, een toonaangevend bedrijf dat marktinformatie verstrekt aan de telecommunicatiesector, de klantentevredenheid in drie belangrijke gebieden van dienstverlening, die worden beschouwd als de hoogste prioriteiten voor internationale operatoren -- betrouwbaarheid van het netwerk, beschikbaarheid van het netwerk en de processen voor foutenrapportage. In elk van deze cruciale gebieden -- die "onontbeerlijk voor klanten" worden genoemd, stak Infonet opnieuw de concurrentie naar de kroon met een "Best In Class"-notering over de hele lijn. Deze bevindingen zijn te lezen in de 12de editie van het internationale benchmarkingrapport van Telemark, "Benchmarking Customer Satisfaction: Value-added Network Services Worldwide" -- February 2003" getiteld. Telemark publiceert om de drie maanden rapporten over multinationale verleners van dataservices, uitsluitend gebaseerd op feedback van eindgebruikers. Volgens de feedback van de klanten waren de algemene prestaties van Infonet sterk, en kreeg het bedrijf op meer dan twee derde van alle onderdelen de notering 'goed' of hoger. Infonet behaalde hoge scores voor alle toptien-onderdelen in verband met netwerkexploitatie, en werd 'uitstekend' genoemd voor de belangrijkste onderdelen in verband met facturatiedienst -- nauwkeurige facturen en geen verborgen extra's op facturen. "Infonet blijft een belangrijke internationale speler, die zich consequent inzet voor kwaliteit, levering en waarde waar het belangrijk is," aldus Janet Watkin, Director, Telemark Consulting. Infonet liet een aanzienlijke verbetering zien in beschikbaarheid van het netwerk ('uitstekend'), wat leidde tot hoge scores voor de toptien-onderdelen in verband met netwerkexploitatie. De twee toptien-onderdelen in verband met de facuratiedienst -- nauwkeurige facturen en geen verborgen extra's in facturen -- kregen ook de notering 'uitstekend.' Andere algemene opmerkingen volgens Telemark Consulting zijn dat Infonet: -- Met klanten overlegt om de relaties tussen bedrijfsapplicaties en wereldwijde netwerken te optimaliseren en zo met succes aan hun vereisten voldoet -- Uitgebreid projectbeheer toepast om tot een goed end-to-end-netwerkbeheer in vele landen te komen -- Plaatselijke mensen bevoegdheden geeft om technische support te verlenen terwijl het een uniforme wereldwijde netwerkprestatie coordineert "Omdat deze bevindingen afkomstig zijn van echte feedback van klanten doet de manier waarop dit rapport onze algemene prestaties illustreert en onze voortdurende inzet voor klantenservices aantoont, ons bijzonder veel plezier," aldus Jose A. Collazo, Chairman, President en CEO van Infonet. "De concurrentiele en financiele positie van Infonet is nog steeds heel sterk, en dus kunnen we op deze sterke punten verder bouwen en een ongeevenaarde support verlenen aan onze belangrijkste internationale klantenbasis." Vorige maand maakte Infonet bekend dat het zijn volledige schuld van 81 miljoen USD aan uitstaande schuld had terugbetaald krachtens zijn kredietovereenkomst, waardoor het zijn unieke marktpositie verstevigde in dit moeilijke economische en industriele klimaat. Infonet kreeg in 2002 ook enorm veel steun uit de sector en erkenning met prijzen als: Network&Telecom (Belgie), WCA "Best Carrier -- EMEA", Vier "Best in Class"-prijzen van Telemark, en recent nog de Frost & Sullivan Market Engineering Award For Marketing Strategy. Over Telemark Telemark, dat gevestigd is in Manchester, Engeland, is gespecialiseerd in het verstrekken van marketinginformatie aan de telecommunicatiesector. Telemark heeft klanten in verscheidene werelddelen; het zijn voornamelijk bedrijven die actief zijn in de financiele dienstverlening. Het maakt gebruik van een uitgebreid gamma onderzoekstechnieken en robuuste methodes om gegevens te verzamelen, en zorgt zo voor zinvolle resultaten waarmee klanten snel aan de slag kunnen. Telemark zorgt voor onderzoek, analyse en maatregelen om klanten te helpen afnemers te vinden, binnen te halen en te houden. Zijn permanente informatiedienst, die alle elementen van prestaties - van "offerte tot factuur" - behandelt, helpt de klanten trends in het oog te houden en beter geinformeerde beslissingen te nemen over strategie, positionering, segmentatie, productontwikkeling, branding, promoties, verkoopkanalen, tarieven en dienst na verkoop. De teams van Telemark doen hun uiterste best om waarde te creeren via zijn off-the-shelf reeks publicaties en door gebruik te maken van webgebaseerde technologieen voor een snelle en correcte analyse van gegevens en een onmiddellijke verspreiding van resultaten. www.telemark.uk.com Over Infonet Infonet Services Corporation, dat bekend staat om de kwaliteit van zijn dienstverlening, is een vooraanstaande verlener van beheerde netwerkcommunicatiediensten aan bijna 3.000 multinationals. Door onze unieke consultingaanpak biedt Infonet geintegreerde oplossingen die de complexe relatie tussen bedrijfsapplicaties en het internationale netwerk optimaliseren. Een uitgebreide knowhow inzake projectmanagement ligt aan de basis van de diensten en de oplossingen die wij aanreiken (breedband, internet, intranet, multimedia, videoconferenties, toegang op afstand en plaatselijke toegang, bevoorradings-, applicatie- en consultingdiensten) en die Infonet positioneren als een single-source-partner voor multinationals. Vooral IP VPN-oplossingen bieden multinationals een unieke combinatie van particuliere en openbare IP-diensten, evenals een volledig pakket Managed Security Services. Infonet, dat werd uitgeroepen tot "Best in Class" in de enquete van Telemark over Global Managed Data Network Services, heeft ook de prijs van "Best Customer Care" en "Best Carrier" gewonnen op de World Communication Awards. Infonet, dat in 1970 werd opgericht, is eigenaar en uitbater van The World Network(R), dat toegankelijk is vanuit meer dan 180 landen, en zorgt voor plaatselijke service support in meer dan 70 landen en gebieden. De aandelen van Infonet worden verhandeld op de beurs van New York onder het symbool IN. Meer informatie over het bedrijf vindt u op www.infonet.com. Safe Harbor Statement: Infonet heeft in dit persbericht mogelijk uitspraken over toekomst gedaan. Deze eventuele uitspraken zijn gebaseerd op informatie die het bedrijf op de datum van dit bericht tot zijn beschikking had. Infonet verbindt zich er niet toe de informatie bij te werken om rekening te houden met gebeurtenissen in de toekomst. De nauwkeurigheid van onze uitspraken over de toekomst zal ook worden beinvloed door de sterkte van de markt voor de producten en diensten van Infonet, de concurrentie, de tijdige overgang van nieuwe zakelijke opportuniteiten naar het netwerk van Infonet en het effect van muntschommelingen. Beleggers moeten rekening houden met deze risicofactoren en met de risicofactoren die zijn uitgewerkt op 10K, 10-Qs en andere recente aanvragen die door Infonet werden ingediend bij de U.S. Securities and Exchange Commission. Deze documenten zijn beschikbaar op het hoofdstuk 'Investor Relations' op de website van Infonet op www.infonet.com. --30--ec/la* CONTACT: Infonet Services Corporation Alex Rassey, +1-310/335-1144 alex_rassey@infonet.com of Ruder Finn Alicia Dollard, +1-212/593-6343 dollarda@Ruderfinn.com of Telemark Consulting Roger Wright-Morris, +44 1204 396579 Roger.wrightmorris@telemark.uk.com KEYWORD: CALIFORNIA UNITED KINGDOM INTERNATIONAL EUROPE TRACK INDUSTRY KEYWORD: E-COMMERCE INTERNET TELECOMMUNICATIONS SOURCE: Infonet Services Corporation REPEATS: New York 212-752-9600 or 800-221-2462; Boston 617-236-4266 or 800-225-2030; SF 415-986-4422 or 800-227-0845; LA 310-820-9473