Informatica behoudt positie in leader Quadrant voor ETL markt
Top analist plaatst Informatica in hoogste kwadrant voor visie en ability to execute
Nieuwegein, 7 februari 2003 Informatica (Nasdaq: INFA), marktleider in Business Analytics software, maakte bekend dat zij haar positie in het Leaders quadrant in Gartner s ETL Magic Quadrant heeft behouden. Het rapport ( ETL Magic Quadrant Update: Market Pressures Increase ) verscheen op 27 januari jl., een samenvatting vindt u op http://www.gartner.com/reprints/informatica/112769.html.
Volgens Gartner zijn Leaders vendors die goed presteren, een duidelijke visie op ontwikkelingen in de markt hebben, en actief bouwen aan competenties om hun marktleiderschap te continueren.*
Dat Gartner Informatica in het leader kwadrant plaatst is een eer en bevestigt onze strategische keuzes, productinnovatie en bedrijfsprestaties aldus Gaurav Dhillon, president en CEO van Informatica. We zijn er trots op dat Informatica PowerCenter aan kracht wint als wereldwijde standaard voor data-integratie, in het bijzonder nu overal erkend wordt dat data-integratie niet meer een optie is, maar een noodzaak in de huidige complexe IT-omgeving. Onze visie op de real-time onderneming zal bewezen blijven door het brede gebruik van onze producten in marktleidende bedrijven, die een diversiteit aan real-time data-integratie uitdagingen aangaan, zowel analytisch als operationeel.
Informatica PowerCenter is het marktleidende data-integratie platform, en wordt gebruikt door wereldwijd toonaangevende bedrijven en overheidsorganisaties voor data-migratie, applicatie integratie en Data Warehousing. 79% van de Fortune 100-bedrijven waaronder 75% van de wereldwijde topbedrijven in industrie, energie, farmacie, finance, communicatie en entertainment vertrouwen op Informatica data-integratie software om hun business performance te sturen.
Over Informatica
Informatica is vooraanstaand leverancier van Business Analytics software, waarmee belangrijke zakelijke informatie door het hele bedrijf heen inzichtelijk gemaakt kan worden. De Informatica Business Analytics producten omvatten een compleet plug and play portfolio van data-integratie- en business intelligence-tools tot complete analytische applicaties. Klanten kunnen op deze manier naar behoefte producten aanschaffen en best of breed-technologieën combineren. Het feit dat de juiste informatie op elk moment en waar ook ter wereld direct beschikbaar is voor de juiste mensen, maakt dat de Informatica-producten op korte termijn concurrentievoordeel opleveren.
Meer dan 1.700 klanten wereldwijd, waaronder 79% van de Fortune 100 gebruiken Informatica data-integratie software voor het bouwen en beheren van hun Data Warehouses. Vele innovatieve bedrijven zoals Motorola, Hewlett-Packard en General Electric gebruiken daarbij succesvol Informatica Analytische Applicaties om hun bedrijfsprestaties te meten en te optimaliseren. Meer informatie is te vinden op www.informatica.com/nl.
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Informatica T +31 (0) 30-6086700
Maaike Hilbrand M +31 (0) 6-51553760
Marketing Manager Benelux E-mail mhilbrand@informatica.com
*The Magic Quadrant is copyrighted January 27, 2003 by Gartner, Inc. and is reused with permission. Gartner s permission to print or reference its Magic Quadrant should not be deemed to be an endorsement of any company or product depicted in the quadrant. The Magic Quadrant is Gartner s opinion and is an analytical representation of a marketplace at and for a specific time period. It measures vendors against Gartner-defined criteria for a marketplace. The positioning of vendors within a Magic Quadrant is based on the complex interplay of many factors. Gartner does not advise enterprises to select only those firms in the Leaders segment. In some situations, firms in the Visionary, Challenger, or Niche Player segments may be the right match for an enterprise's requirements. Well-informed vendor selection decisions should rely on more than a Magic Quadrant. Gartner research is intended to be one of many information sources including other published information and direct analyst interaction. Gartner expressly disclaims all warranties, express or implied of fitness of this research for a particular purpose.