Zoetermeer, 7 februari 2003
Aan de redactie
Naar een beter rendement met handboek "Succesvolle transportmarketing"
Transportbedrijven kunnen met een actieve marketing van hun diensten werken aan de verbetering van hun bedrijfsrendement. Maar hoe pak je zoiets aan? In het zojuist verschenen handboek 'Succesvolle transportmarketing' geeft Transport en Logistiek Nederland tips en aanbevelingen op het gebied van marketing en verkoop, vertaald naar de dagelijkse praktijk van transportbedrijven. Hiermee kan de ondernemer zijn commercieel beleid verder aanscherpen.
Het handboek laat de lezer op een toegankelijke manier kennismaken met actuele ontwikkelingen en eigentijdse technieken op het gebied van marketing. Dat is niet alleen een kwestie van goed kunnen verkopen, zo blijkt uit het handboek. Er moeten ook strategische keuzes worden gemaakt. Kies je als ondernemer voor het vergroten van je omzet of kies je voor investeren in meer rendement? Zijn je opdrachtgevers tevreden en hoe moet je dat meten? Ooit gedacht aan after-sales? En hoe moet je als ondernemer eigenlijk contact onderhouden met je financiers, gemeente en omwonenden?
Het handboek 'Succesvolle transportmarketing' is bestemd voor alle transportbedrijven en logistieke dienstverleners, ongeacht hun omvang. Het handboek bestaat uit drie delen: de Bedrijfsstrategie, de Klant en de Communicatie. Het eerste exemplaar van 'Succesvolle transportmarketing' is voor leden van Transport en Logistiek Nederland gratis beschikbaar. Niet-leden kunnen het handboek bestellen voor 49,50 euro excl. BTW per exemplaar bij het secretariaat van de afdeling Strategie, Beleid en Research (079-3636125 of 079-3636177).
Eerder verscheen in deze serie 'Succesvol brandstof besparen' en 'Succesvolle schadepreventie. Binnenkort verschijnen 'Succesvol personeelsmanagement' en 'Succesvol risicomanagement'.
Bel voor meer informatie naar de afdeling PRV, Clarisse Buma, 079-3636115. Het handboek is op aanvraag beschikbaar.