Discussie op platform Burger@overheid: "Overheid moet e-mail sneller beantwoorden"

Overheden moet e-mails van burgers sneller beantwoorden dan nu gebeurt. Die oproep deed de voorzitter van burger@overheid, Marjet van Zuijlen, bij de uitreiking van de Webwijzer Awards 2002 op 30 januari 2003.

Burgers die zich per e-mail wenden tot de overheid, worden regelmatig slecht bediend. Uit recente cijfers blijkt dat de helft van alle overheidsorganisaties e-mail niet binnen twee maanden beantwoordt. Volgens Marjet van Zuijlen ligt hier duidelijk een probleem. De gemiddelde internetter verwacht binnen enkele dagen een reactie. Van Zuijlen acht het verstandig om hier als overheid rekening mee te houden en dus te zorgen dat de interactie tussen overheid en burger op orde is. Zij deed haar uitspraak bij de uitreiking van de Webwijzer Awards 2002 en kondigde aan dat burger@overheid richtlijnen gaat opstellen voor beantwoording van email door overheden.

Burger@overheid nodigt iedereen uit om input te leveren voor die richtlijnen. Wat zijn jouw ervaringen? Hoe snel moet mail beantwoord worden?

www.ictu.nl