Discussie op platform Burger@overheid: "Overheid moet e-mail sneller
beantwoorden"
Overheden moet e-mails van burgers sneller beantwoorden dan nu
gebeurt. Die oproep deed de voorzitter van burger@overheid, Marjet van
Zuijlen, bij de uitreiking van de Webwijzer Awards 2002 op 30 januari
2003.
Burgers die zich per e-mail wenden tot de overheid, worden regelmatig
slecht bediend. Uit recente cijfers blijkt dat de helft van alle
overheidsorganisaties e-mail niet binnen twee maanden beantwoordt.
Volgens Marjet van Zuijlen ligt hier duidelijk een probleem. De
gemiddelde internetter verwacht binnen enkele dagen een reactie. Van
Zuijlen acht het verstandig om hier als overheid rekening mee te
houden en dus te zorgen dat de interactie tussen overheid en burger op
orde is. Zij deed haar uitspraak bij de uitreiking van de Webwijzer
Awards 2002 en kondigde aan dat burger@overheid richtlijnen gaat
opstellen voor beantwoording van email door overheden.
Burger@overheid nodigt iedereen uit om input te leveren voor die
richtlijnen. Wat zijn jouw ervaringen? Hoe snel moet mail beantwoord
worden?
www.ictu.nl