Singles e-magazine haalt mijlpaal en helpt Valentijn
NIJMEGEN 3 FEBRUARI 2003: Het e-magazine Singles heeft binnen drie
jaar van haar bestaan een vaste schare van 50.000 single abonnees aan
zich weten te binden. Met interviews, fora, ingezonden brieven en het
uitwisselen van ervaringen en informatie over datingsites en
-initiatieven wordt de Single wegwijs gemaakt op het internet en
daarbuiten.
http://singles.e-matching.nl
Internet ideaal medium voor singles
Volgens uitgever Jasper Jan de Konink is een Singles magazine bij
uitstek geschikt om via internet te verspreiden: "Mensen hoeven er
dan niet mee over straat. Want een single loopt liever niet te koop
met het alleen zijn. Het is een misvatting te denken dat, als
gevolg van de vele singlesfeesten en de benadering "Happy Single" een
kentering hebben teweeggebracht in het zelfbeeld van de single. De
meeste singles zijn op zoek naar een partner en voelen zich in
diverse sociale situaties minder op hun gemak door het ontbreken
daarvan."
Een echt blad
Het internet als een manier om het magazine te verspreiden heeft in
sterke mate bijgedragen aan het succes. Maar ook de herkenbaarheid
van Singles beschouwt de Konink als een sterk punt: "Singles wordt
door een onafhankelijke redactie gemaakt en toegesneden op het echte
leven van de Single. Zonder daar blij of verdrietig over te doen.
Bovendien wordt het vormgegeven en ingevuld als een echt maandelijks
blad; met edities en specials. Dat valt de single op internet op."
Tips voor ultieme Valentijnsbrief
In de Valentijnseditie onder meer aandacht voor de vrijgezel die geen
geld heeft, de identiteit van Valentijn en 10 praktische tips voor
het schrijven van de ultieme Valentijnsbrief. Daarnaast uiteraard de
cursus 'Romantisch Mailen' van schrijfster Vilan de Loo, een
samenvatting over de vrijgezel in de media, de adviesrubriek van
Karin, een enqujte over Valentijnsdag en uiteraard de ingezonden
brieven van de lezers.
- + - + - + - + - +