KANA in Nederland breidt technisch support voor Europa uit
---

Hoofddorp, 03/02/2003

KANA, leverancier van e-CRM-applicaties, heeft het technische support voor zijn Europese klanten versterkt. In de eerste plaats wordt het team van technische supportmedewerkers uitgebreid. Dat team maakt gebruik van een geïntegreerd systeem om problemen bij klanten snel op te volgen. KANA in Nederland ondersteunt alle Europese klanten met vraagstukken omtrent geïmplementeerde KANA-producten. In Europa heeft KANA ca. 165 klanten. Nederland behoort tot een van de belangrijkste afzetmarkten.

Het Europese team dat klanten en partners ondersteunt bij implementatie en gebruik van KANA-softwareproducten werd recent uitgebreid. De uitbreiding vloeit voort uit de strategische keuze van KANA om te investeren in 'Premium Customer Service'. Ook het feit dat het aantal Europese klanten aanzienlijk blijft stijgen heeft zijn invloed. Het nieuwe team technische supportmedewerkers in Nederland staat via een case-managementsysteem in verbinding met medewerkers van KANA op andere locaties. Het systeem stelt supportmedewerkers wereldwijd in staat klantencasus en -historiek, ongeacht het land van herkomst, te bekijken. Op die manier kunnen gebruikers op verschillende locaties makkelijk samenwerken om eventuele problemen snel op te lossen. Klanten kunnen met KANA-support contact opnemen via hun persoonlijke support-portal, e-mail en telefoon. De support-portal geeft ook toegang tot de self-service knowledge bases, beschikbaar voor alle KANA producten. Bovendien worden klanten pro-actief geïnformeerd over diverse onderwerpen.

"Wij gebruiken onze eigen software, KANA Response, KANA Contact Center, KANA IQ en KANA Marketing voor ondersteuning van ons geïntegreerd case-managementsysteem. Dankzij deze applicaties kunnen onze technische supportmedewerkers gemakkelijk inzicht in de geschiedenis van de respectievelijke casus krijgen," aldus Alf Saggese, Managing Director EMEA bij KANA. "Het geïntegreerde systeem stelt ons in staat een 360° beeld te krijgen van onze klanten. Door de uitbreiding van ons Nederlands kantoor zijn wij nu nog beter in staat om onze Europese klanten snel van dienst te zijn."

---
END

---
Over KANA
KANA (NASDAQ: KANA) levert vooruitstrevende
eCRM-oplossingen aan de grootste bedrijven ter wereld waardoor die laatste hun klanten en partners beter kunnen bedienen en begrijpen. De oplossingen drukken bovendien de kosten in contactcenters en marketingafdelingen en verhogen het resultaat. Dankzij een compleet aanbod van customer relationship management-oplossingen - een combinatie van KANA's eCRM Architecture en
bedrijfstoepassingen - is KANA vandaag de snelst groeiende eCRM-leverancier ter wereld. Dankzij het aanbod kunnen gebruikers hun relatie met partners en klanten verbeteren aangezien de interactie onafhankelijk is van plaats, tijd en wijze - via alle kanalen, inclusief het internet, e-mail of telefoon. Een greep uit KANA's belangrijkste klanten: ADP, Chase, E-Trade, GAP, GM, HP, Kodak, Sony Europe, TechTeam Europe, United Airlines, Verizon, en Williams Sonoma. KANA is aanwezig in 22 landen wereldwijd en kan rekenen op een wereldwijd netwerk van tientallen partners. Voor meer informatie, surf naar www.kana.com

Voor journalisten
Kris Bogaerts, KANA, tel: +31 (0)23 549 90 17, e-mail: kbogaerts@kana.com
Claudia Mairböck, NewsEngine PR, tel: +31 (0)20 567 2170, e-mail: claudia.mairbock@newsenginepr.com
Ref.:KANA0107-110F7E