P E R S B E R I C H T

Reclamecampagne Kinderpostzegels benadrukt internet

Kinderpostzegels op? Bestel via www.kinderpostzegels.nl

Leiden, 3 februari 2003- De reclamecampagne van de Stichting Kinderpostzegels Nederland benadrukt dit jaar dat Kinderpostzegels ook via het internet te bestellen zijn. Een radiocommercial maakt duidelijk dat niemand de straat op hoeft de kou in als de voorraad Kinderpostzegels op is. Tevens is de site van de Kinderpostzegels bedoeld voor alle mensen die buitenshuis werken en elk jaar de kinderen missen als zij langs de deuren komen. Van 3 tot en met 12 februari is de radiocommercial te horen op Sky Radio en verwijzen kinderstemmen naar www.kinderpostzegels.nl .

Het is alweer ruim vier maanden geleden dat een kwart miljoen kinderen langs de deuren kwamen om bestellingen op te nemen. Iedereen die intussen door zijn voorraad Kinderpostzegels heen is, kan terecht op de internetsite van de stichting. De radiocommercial die de basis vormt van de campagne is een eigentijdse raps, ingesproken door twee kinderen van de actie, afgemixt met scratch-geluiden.

Postzegelwebtest
Voor mensen die vaker misgrijpen en niet weten hoeveel postzegels hij of zij eigenlijk ongeveer per jaar nodig heeft, is een speciale Postzegeltest ontwikkeld. Zaken als de grootte van de familie- en vriendenkring maar ook het attentiegehalte worden meegenomen in de berekening. De test is te vinden op www.kinderpostzegels.nl en geeft tevens aan met welk bedrag men, bij aankoop van de aanbevolen voorraad Kinderpostzegels, jaarlijks het goede doel steunt. Met de opbrengst van de extra toeslag van 19 eurocent op de Kinderpostzegel, steunt de Stichting Kinderpostzegels Nederland kwetsbare kinderen in binnen- en buitenland. De campagne
In de campagne maakt de Stichting Kinderpostzegels Nederland gebruik van twee verschillende radiocommercials, beide commercials promoten de internetsite van de stichting. In oktober en november vorig jaar verwees de commercial de werkenden in Nederland naar de website als zij de kinderen hadden gemist. De commercial in de komende campagnegolf verwijst iedereen naar het internet om de voorraad Kinderpostzegels aan te vullen. Bij de Stichting Kinderpostzegels Nederland te Leiden is Susanne Schoenmacker (Communicatie) verantwoordelijk voor de campagne. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met communicatie-adviesbureau Publicis Van Sluis Consultants. Zij zijn gespecialiseerd in strategische communicatie en de regie en uitvoering van communicatieprojecten voor bedrijfsleven, overheden en not for profit-organisaties.

(