Verdere diversificatie multiplatform software voor systeembeheer
Woerden, 3 februari 2003 - Vanaf vandaag gaat Heroix in Europa na een management buyout zelfstandig verder onder de naam 'itheon'. Heroix is een Amerikaanse leverancier van software voor gecentraliseerd availability management en monitoring. De Amerikaanse markt streeft meer naar ondersteuning van één enkel platform (Windows), terwijl de markt in Europa om een aanpak vraagt die verschillende platforms ondersteunt. Door de verzelfstandiging van de Europese activiteiten kan optimaal op de Europese markt worden ingespeeld. itheon neemt ook de verdere ontwikkeling van de bestaande monitoringsoftware (RoboMon, RoboCentral en RoboER) voor UNIX en Linux voor zijn rekening. Ontwikkelingen voor OpenVMS en Windows zullen onverminderd doorgaan.
"Het is tegenwoordig niet meer voldoende om servers applicaties netwerken en opslagsystemen alleen maar te bewaken en te beheren," zegt Paul Roxan, Managing Director van itheon. Klanten willen nu ook een duidelijk beeld krijgen van de impact die de IT-infrastructuur heeft op hun business. We kennen de behoeften van bedrijven, groot en klein, en onze oplossingen zijn gericht op het bereiken van een hoge beschikbaarheid van services. Dat stelt onze klanten in staat hun concurrentiepositie te handhaven."
Het nieuwe bedrijf heeft diepgaande evaring met beheer op het gebied van servers, applicaties, netwerken en opslag en richt zich op het bieden van zelfherstellende, geautomatiseerde software voor specifieke beheergebieden. Het belangrijkste gebied voor itheon is availability management, dat erop is gericht de beschikbaarheid van applicaties en systemen te optimaliseren. De softwareproducten kunnen naadloos geïntegreerd worden tot één enkele end-to-end oplossing waarmee een hoge beschikbaarheid van systemen kan worden bewerkstelligd. itheon streeft daarbij echter niet naar het leveren van complete beheerinfrastructuren (zogeheten frameworks).
Een nieuwe applicatieontwikkeling van itheon is TotalView, een product dat fysieke objecten koppelt aan businessobjecten, wat een bedrijfsgeoriënteerd beeld mogelijk maakt van de gezondheid van IT-systemen. Met behulp van een geavanceerde 'correlation engine' kan de werkelijke oorzaak van problemen worden geanalyseerd en de impact van deze problemen op IT-services. Daarnaast heeft itheon een gespecialiseerde tool voor netwerkanalyse ontwikkeld om responstijden van applicaties te bewaken en voor het uitvoeren van realtime analyses van netwerkverkeer, inclusief de belasting van specifieke netwerkverbindingen.
itheon handhaaft een nauwe relatie met Heroix in de Verenigde Staten en blijft de support van de Heroix-producten in Europa verzorgen.
Over itheon
itheon is gespecialiseerd in software voor performancebeheer, high availability management en Automated Service Level Management (ASLM) op het gebied van applicaties, servers, netwerken en opslagsystemen. itheon heeft meer dan 15 jaar ervaring met het automatiseren van het monitoren en beheren van ICT-infrastructuren en gaat daarbij uit van het belang van IT voor de business van de klant. Tot de klanten behoren onder meer Vodafone, Reuters, Yell, Cap Gemini en Anite. itheon is een Microsoft Gold Certified Partner en werkt nauw samen met HP en IBM om hun klanten geïntegreerde kwaliteitsoplossingen te leveren. Het bedrijf is gevestigd in Woerden, het hoofdkantoor bevindt zich in Welwyn Garden City, Herts. UK en maakt gebruik van een wereldwijd netwerk van resellers.