Geachte redactie,
Hierbij vindt u een persbericht over de finale van de LiveWIRE Young Business Award.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Hilda van der Zee, Syntens,
tel. 020-6231000.
Met vriendelijke groet,
Elsien Struif Bontkes
Communicatieadviseur Syntens Utrecht
Venspro uit Hoofddorp wint LiveWIRE Young Business Award
AMSTERDAM - Venspro uit Hoofddorp heeft gisteravond in het NEMO Amsterdam de
LiveWIRE Young Business Award 2002 gewonnen. Dit is een prijs voor jonge
innovatieve ondernemers t.w.v. ¤10.000. Uit 150 LiveWIRE deelnemers kwam Venspro
naar voren als meest vernieuwend en veelbelovend. Venspro is de bedenker en
maker van BliQje, een wenskaart in blikvorm. Luisteraars van Radio 538 kozen ook
Venspro uit als winnaar van de publieksprijs, die bestond uit ¤10.000 aan
commercials op deze radiozender.
Venspro brengt in het kader van 'een BliQ zegt meer dan duizend woorden' een
alternatief voor de traditionele wenskaart op de markt. In een metalen doosje
wordt via een dunne gleuf een persoonlijk kaartje geschoven. Het bliqje gaat
vervolgens op de post. De ontvanger kan de wens er alleen met een blikopener
uithalen. Met kerst lagen op 4.000 verkooppunten 'bliqjes kerstwensen'. Met
Valentijn liggen de 'bliqjes liefdeswensen' in de winkels. Het idee ontstond
toen Venspro-oprichter Johan van Vulpen tegen zijn collega zei: 'ik ga mijn
vriendin een blikje aandacht geven'.
Naast Venspro waren er in regionale voorrondes drie ondernemers genomineerd.
Softwarebedrijf blueRing uit Nieuwegein heeft een e-mailbeveiliging ontwikkeld
die zowel veilig als gebruiksvriendelijk is. Onderzoeksbureau AQ Services uit
Den Haag is actief op het gebied van 'mystery shopping', oftewel onaangekondigd
winkelen om zo producten en diensten objectief te kunnen beoordelen.
Communicatiebureau What's happening uit Almere heeft een BabyBewaarBox op de
markt gebracht, een luxe doos gevuld met geboortedatum gerelateerde producten
zoals een krant van die dag, postzegel, fles wijn, horoscoopboekje, etc.
De prijs werd uitgereikt door de voorzitter van de jury Jan Terlouw. De jury
beoordeelde de kandidaten op hun ondernemersplan, presentatie, mate van
vernieuwing, haalbaarheid en toekomstmogelijkheden. Jan Terlouw roemde de
kandidaten om hun originele ideeën. Geen technische innovaties deze keer, maar
veelbelovende ideeën.
LiveWIRE is een internationaal Shell project dat ondernemerschap stimuleert
onder jongeren tussen 18 en 35 jaar. In Nederland wordt LiveWIRE uitgevoerd door
Syntens, Innovatienetwerk voor ondernemers. Deelnemers krijgen kosteloos een
Syntens coach aangeboden die hen helpt bij de verdere ontwikkeling van het
bedrijf. Jonge ondernemers die in aanmerking willen komen voor de Young Business
Award 2003 kunnen zich aanmelden via www.livewire.nl
persbericht