AUDIOTEX NEDERLAND B.V.
Hoog volume responseverwerking via virtueel 0800-090x platform
Rotterdam, 30 januari 2003 - Audiotex Nederland lanceert een
Virtueel, Multinationaal en Multimediaal ASP(application service
provider)-model (VMMA-model) voor hoog volume geautomatiseerde
responsediensten als uitbreiding op haar bestaande multimediale
0800/090x-diensten in Nederland.
Tot voor kort was de Call Factory van KPN Telecom het enige bedrijf
dat voldoende lijncapaciteit beschikbaar had voor media opvang middels
een Interactieve Voice Response (IVR) applicatie. Sinds het vierde
kwartaal 2002 biedt Audiotex Nederland een serieus alternatief met een
totale opvangcapaciteit van 1.230 lijnen en deze zullen nog ultimo het
eerste kwartaal 2003 zijn uitgebreid naar minimaal 1.530 lijnen. Deze
capaciteit wordt gecreëerd door de platformen van twee zusterbedrijven
van Audiotex (in Duitsland en Groot Brittannië) te koppelen aan de
bestaande platformcapaciteit van Audiotex in Nederland. Bij hoog
volume inkomende gesprekken wordt eerst het Nederlandse platform
opgevuld, daarna vindt er een zogenaamde overflow plaats naar het
Duitse platform en als ook die vol loopt, tot slot een overflow naar
het platform in de UK. Het op deze manier verkregen virtuele platform
beperkt zich niet tot bruikbaarheid voor IVR toepassingen; ook andere
media kunnen middels dit multinationale platform gefaciliteerd worden:
fax, e-mail, SMS, live opvangfaciliteiten naar callcenters en
(mobiele)internet applicaties. Het geheel kan centraal via het
internet gemonitord en eventueel bijgestuurd worden.
De belangrijkste voorwaarde om dit VMMA-model efficiënt neer te kunnen
zetten en te exploiteren is gerealiseerd door de drie platformen, die
technisch ook volledig identiek zijn, te koppelen aan het glasvezel
netwerk van COLT Telecom, die eigen glasverbindingen heeft tussen 32
steden in 12 Europese landen. Audiotex Nederland is hiervoor medio
2002 een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met COLT Telecom, die net
als Audiotex op Europees niveau opereert. Via het IN-Platform van COLT
kunnen wij nu flexibele totaaloplossingen aan onze Europese klanten
aanbieden. De eerste applicaties van opdrachtgevers die gebruik maken
van het VMMA-model zijn inmiddels al operationeel gegaan en de
vooruitzichten voor 2003 zien er veelbelovend uit, aldus Dick Bakker,
directeur van Audiotex Nederland.
Over Audiotex Nederland B.V.
Audiotex Nederland is een service provider voor multimediaal
geautomatiseerde response afhandeling. Met inmiddels 18 jaar ervaring
wordt de kern van het bedrijf gevormd door het Interactieve Media
Response platform waar 0800/090x informatielijnen binnen komen en
waaraan alle denkbare media gekoppeld zijn. Vanzelfsprekend is dat het
Internet maar ook i-mode, SMS, voicemail, e-mail, fax en intelligente
routering naar live opvang faciliteiten zoals call- of contact-centers
behoren tot de mogelijkheden. Zie ook: www.audiotex.nl
Audiotex Nederland maakt onderdeel uit van Crystal Communications, een
groep van service providers die een geïntegreerd en interactief
multimedia platform vormen waarmee zij opdrachtgevers gerichte
concepten en oplossingen kunnen bieden voor interactieve communicatie
met hun doelgroepen op de Europese markt. Zie ook:
www.crystal-com.nl
EINDE PERSBERICHT
Noot voor de redactie (