LENSINK VAN BERKEL COMM.

CPM systeem bij Vrumona leidt tot verbeteringen SAP

PERSBERICHT

Unieke SAP CRM en SAP BW implementatie door Inter Access

Gouda, 30 januari 2003 - Inter Access heeft bij Heineken-dochter Vrumona de tweede wereldwijde parallel implementatie van SAP CRM en SAP BW uitgevoerd. Dit leidde niet alleen tot maatwerk bij Vrumona, maar ook tot aanpassingen van SAP.

Vrumona, een van de grote spelers op de frisdrankenmarkt, zocht naar een effectievere marktbenadering en wilde bovendien sneller kunnen reageren op marktontwikkelingen. CRM, customer relationship management, werd als oplossing gezien.

Inter Access ontwierp en implementeerde daarop een uniek SAP CRM en SAP BW systeem. Ter ondersteuning van de dagelijkse werkzaamheden van de retailbinnendienst, verantwoordelijk voor aansturing en ondersteuning van de buitendienst, is gebruikgemaakt van SAP CRM Online. Voor de buitendienst, winkelvertegenwoordigers en merchandiser, is Mobile Sales ingezet. SAP BW voorziet retailmanagement van de juiste managementinformatie. Bijzonder aan het systeem is de gebruiksvriendelijkheid en de inzichtelijkheid die het biedt in de bottlenecks van de verkooporganisatie. Het systeem helpt het bedrijf om snel te reageren op marktontwikkelingen. Daarvoor is SAP CRM gekoppeld aan de back office.

Volgens Herman van Veenendaal, projectmanager bij ICT-dienstverlener Inter Access, is er vruchtbaar samengewerkt met SAP Nederland. Ik vond hun inbreng erg positief. Zij hebben ervoor gezorgd dat we het pakket optimaal hebben benut. Het werkt ook andersom. Ik denk dat dit project heeft bijgedragen aan de stabiliteit van het softwarepakket SAP. Daar heeft SAP direct voordeel van.

Noot voor de redactie,