LENSINK VAN BERKEL COMM.
CPM systeem bij Vrumona leidt tot verbeteringen SAP
PERSBERICHT
Unieke SAP CRM en SAP BW implementatie door Inter Access
Gouda, 30 januari 2003 - Inter Access heeft bij Heineken-dochter
Vrumona de tweede wereldwijde parallel implementatie van SAP CRM en
SAP BW uitgevoerd. Dit leidde niet alleen tot maatwerk bij Vrumona,
maar ook tot aanpassingen van SAP.
Vrumona, een van de grote spelers op de frisdrankenmarkt, zocht naar
een effectievere marktbenadering en wilde bovendien sneller kunnen
reageren op marktontwikkelingen. CRM, customer relationship
management, werd als oplossing gezien.
Inter Access ontwierp en implementeerde daarop een uniek SAP CRM en
SAP BW systeem. Ter ondersteuning van de dagelijkse werkzaamheden van
de retailbinnendienst, verantwoordelijk voor aansturing en
ondersteuning van de buitendienst, is gebruikgemaakt van SAP CRM
Online. Voor de buitendienst, winkelvertegenwoordigers en
merchandiser, is Mobile Sales ingezet. SAP BW voorziet
retailmanagement van de juiste managementinformatie. Bijzonder aan
het systeem is de gebruiksvriendelijkheid en de inzichtelijkheid die
het biedt in de bottlenecks van de verkooporganisatie. Het systeem
helpt het bedrijf om snel te reageren op marktontwikkelingen. Daarvoor
is SAP CRM gekoppeld aan de back office.
Volgens Herman van Veenendaal, projectmanager bij ICT-dienstverlener
Inter Access, is er vruchtbaar samengewerkt met SAP Nederland. Ik vond
hun inbreng erg positief. Zij hebben ervoor gezorgd dat we het pakket
optimaal hebben benut. Het werkt ook andersom. Ik denk dat dit project
heeft bijgedragen aan de stabiliteit van het softwarepakket SAP. Daar
heeft SAP direct voordeel van.
Noot voor de redactie,