Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe tariefstructuur richt zich op doelgroep

NIEUWE TARIEFSTRUCTUUR VOOR ONLINE ADVERTISING

Haarlem, 30 januari 2003 - Lycos, een van Nederland meest populaire Internetbestemmingen, lanceert vandaag een nieuwe tariefstructuur waardoor adverteerders op de door hen aangegeven doelgroep kunnen inkopen. Lycos biedt de mogelijkheid om volledig op een specifieke doelgroep te targetten. De adverteerder betaalt niet voor het aantal vertoningen, maar voor doelgroepbereik.

Lycos Nederland biedt adverteerders de mogelijkheid campagnes in te kopen op basis van doelgroepen. Adverteerders betalen alleen voor de bezoekers die binnen de doelgroep vallen. Het bereik is onderverdeeld in drie leeftijdsgroepen, (12-19, 20-34 en 35-39 jaar) waar internet als massamedium een toegevoegde waarde biedt.

Om de inzet van verschillende media te kunnen vergelijken heeft Lycos ook een omrekening gemaakt van de in internet gebruikelijke CPM-berekening naar het in andere media gebruikelijke GRP-tarief. Hierdoor kunnen door de adverteerder of het mediabureau de targets voor de verschillende media worden opgeteld zodat een totaal bereikspakket kan worden geformuleerd.

Tot nu toe is het voor adverteerders onduidelijk wie er nu eigenlijk wordt bereikt met een online campagne en wat de effectiviteit van het contact is. Door de nieuwe tariefstructuur biedt Lycos de mogelijkheid om volledig op een specifieke doelgroep te targetten. Hierdoor ziet men precies wat de kosten van het contact zijn zonder dat voor eventuele waste betaald hoeft te worden.

Over Lycos Nederland

Lycos Nederland - onderdeel van Lycos Europa NV - is sinds september 1997 actief in Nederland. In Nederland behoort Lycos tot de Top 5 meest bezochte portals in Nederland (Nielsen Netratings, december 2002). Er werken 25 mensen bij het Nederlandse hoofdkantoor in Haarlem. Naast de brede portal propositie is Lycos leidend in Nederland op het gebied van dating (Love@Lycos) en mobiele communicatie (Lycos Mobile Channel).

Lycos Europe is een van Europa's leidende internetportals met een netwerk in twaalf landen en tien talen. Lycos is met 2,4 miljard pageviews per maand en een bereik van 27,1% een van de meest populaire internetbestemming in Europa. Op dit moment kiest een op de drie gebruikers in Europa voor een Lycos merk. Naast Nederland is Lycos actief in de volgende landen: Belgik, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Engeland, Italik, Noorwegen, Rusland, Spanje en Zweden. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland.

71f6bc.jpg

Voor meer informatie over dit bericht (