Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

MiepKniep bestaat vijf jaar

De online intermediair tussen klant en leverancier viert haar lustrum

Amsterdam - 30 januari 2003
Het in januari 1998 opgerichte prijsadviesbureau MiepKniep bestaat vijf jaar. Het bedrijf treedt vanaf de oprichting op als prijsvergelijker en is de intermediair tussen klant en leverancier op het gebied van -hoofdzakelijk- duurzame gebruiksgoederen. In het begin gebeurde dit per telefoon en fax, sinds april 2001 alleen nog maar via de website en per email.

In de beginjaren betaalde de klant per geslaagde koop een derde van het bespaarde bedrag aan MiepKniep. Met het invoeren van het zoekopdrachtensysteem via de website, werd de service voor de klant gratis; MiepKniep ontvangt per bestelling een marge van de leverancier. De besparing voor de klant loopt soms wel op tot 40%.

Facts & Figures
De meer dan 55.000 geregistreerde gebruikers kunnen rechtstreeks via de site producten bestellen of een zoekopdracht indienen als het artikel er niet bij staat. Per dag komen er gemiddeld 200 zoekopdrachten binnen. De site wordt maandelijks ruim 93.000 keer bezocht. De top 5 van meest bestelde producten is op dit moment: TV's, homecinema sets, wasmachines, keukenmachines en koelvriescombinaties. Natuurlijk zijn er ook aanvragen binnen gekomen waar Miep niets voor kon doen omdat ze daar geen leverancier voor had. Bijvoorbeeld een trampoline, een vleugel, een complete diepzee duikuitrusting of een rijzadel.

Directeur Marie-Josée Bouwmeester ziet nieuwe mogelijkheden voor het verder groeien van het bedrijf. 'Door het gedaalde consumentenvertrouwen merken wij dat ons klantenbestand explosief groeit. De consument wordt steeds prijsbewuster en zoekt besparingen. Wij willen daar op inspringen door ons productassortiment verder uit te breiden en te onderzoeken of wij onze service via de mobiele telefoon moeten aanbieden.'

Binnenkort wordt de 100.000e zoekopdracht verwacht, sinds de start van de website in 2001.

Over MiepKniep
MiepKniep is in 1998 opgericht als eerste prijsadviesbureau in Nederland. Het bedrijf bestaat uit vijf medewerkers die dagelijks de vele zoekopdrachten en bestellingen verwerken, prijzen vergelijken, de site updaten en contacten met leveranciers onderhouden. MiepKniep werkt samen met o.a. GeenCentTeveel, Testnet en UnitedConsumers. www.MiepKniep.nl



Ingezonden persbericht