AutoRai

30-1-2003

Fundamenten voor de toekomst voor Hyundai

Perfectie is voor Hyundai Motor Company de weg naar de top. Door het budget voor de onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling flink te verhogen, krijgt Hyundai een belangrijke kwaliteitsimpuls en groeit het aantal modelintroducties van het merk.

De faciliteiten van de onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling van Hyundai Motor Company worden sterk uitgebreid en gemoderniseerd. Voor het komende jaar heeft het Koreaanse bedrijf hier een belangrijk deel van het budget voor opzijgezet. Ook het personeelsbestand wordt aangepakt: er komt meer en hoger geschoold personeel. Ten slotte is de leiding van de afdeling overgenomen door Kim Sang-Kwon.

Door meer aandacht te schenken aan de onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling verwacht Hyundai snel aansluiting te vinden bij de mondiale top van automobielfabrikanten. Hyundai doet het op het gebied van techniek en vormgeving heel goed. Maar we willen ons sneller ontwikkelen. Ons doel is onder meer om ieder jaar vier of vijf nieuwe modellen te introduceren, aldus Kim Sang-Kwon. We gaan nu de fundamenten leggen om in 2010 bij de top te horen.

Verdubbeling
Het budget voor 2003 is vastgesteld op circa 1,9 miljard euro. Ten opzichte van vorig jaar is er sprake van bijna een verdubbeling. De komende tien jaar blijft Hyundai structureel meer geld uittrekken voor onderzoek en ontwikkeling.

Door meer te investeren in onderzoek en ontwikkeling houdt Hyundai niet alleen de pijplijn vol met nieuwe modellen, ook de techniek en kwaliteit van modellen komt op het hoogste niveau.