Persbericht
Studium Generale
SG DOSSIER
Do. 30 januari / 16:00 17:30 uur / zaal A1 Woudestein
NEUROMARKETING
KIJKEN IN HET BREIN VAN DE CONSUMENT
Met TV-commercials en andere vormen van reclame gaan enorme bedragen
gemoeid; voor marketingdeskundigen is het daarom van groot belang om te
weten in hoeverre een commercial 'aanslaat' bij de consument. Naast de
traditionele technieken dienen zich nu nieuwe mogelijkheden aan om dit
te onderzoeken: met neuromarketing kan een kijkje worden genomen in het
brein van de consument. Beeldvormende technieken maken het mogelijk de
processen die zich afspelen in de hersenen zichtbaar te maken. Een
voorbeeld van een reclametoepassing is een studie waarin op basis van de
hersenreactie wordt vastgesteld welke scènes uit een TV-commercial
worden herinnerd door de consument.
Prof.dr.ir. Ale Smidts
(Faculteit Bedrijfskunde EUR) geeft zijn visie op de nieuwe
(on)moge-lijkheden van neuro-imaging.
STUDIUM GENERALE, informatie: 010-4081144, mailto:stg@oos.eur.nl,
http://www.eur.nl/studium
Studium Generale organiseert lezingen, discussies, optredens en
cursussen. De activiteiten zijn toegankelijk voor studenten, medewerkers
van de EUR en overige belangstellenden.
LOCATIE
Erasmus Universiteit Rotterdam
Zaal A 1 bevindt zich in het C-gebouw. Complex Woudestein: Burg. Oudlaan
50, 3062 PA Rotterdam.
OV: tram 7 richting Oudlaan (halte Erasmus Universiteit), tram 1
richting De Esch (halte Woudestein). Metro: halte Kralingse Zoom.