Erasmus Universiteit Rotterdam

Persbericht
Studium Generale

SG DOSSIER
Do. 30 januari / 16:00 ­ 17:30 uur / zaal A1 Woudestein

NEUROMARKETING
KIJKEN IN HET BREIN VAN DE CONSUMENT

Met TV-commercials en andere vormen van reclame gaan enorme bedragen gemoeid; voor marketingdeskundigen is het daarom van groot belang om te weten in hoeverre een commercial 'aanslaat' bij de consument. Naast de traditionele technieken dienen zich nu nieuwe mogelijkheden aan om dit te onderzoeken: met neuromarketing kan een kijkje worden genomen in het brein van de consument. Beeldvormende technieken maken het mogelijk de processen die zich afspelen in de hersenen zichtbaar te maken. Een voorbeeld van een reclametoepassing is een studie waarin op basis van de hersenreactie wordt vastgesteld welke scènes uit een TV-commercial worden herinnerd door de consument.

Prof.dr.ir. Ale Smidts
(Faculteit Bedrijfskunde EUR) geeft zijn visie op de nieuwe (on)moge-lijkheden van neuro-imaging.

STUDIUM GENERALE, informatie: 010-4081144, mailto:stg@oos.eur.nl, http://www.eur.nl/studium
Studium Generale organiseert lezingen, discussies, optredens en cursussen. De activiteiten zijn toegankelijk voor studenten, medewerkers van de EUR en overige belangstellenden.

LOCATIE
Erasmus Universiteit Rotterdam
Zaal A 1 bevindt zich in het C-gebouw. Complex Woudestein: Burg. Oudlaan 50, 3062 PA Rotterdam.
OV: tram 7 richting Oudlaan (halte Erasmus Universiteit), tram 1 richting De Esch (halte Woudestein). Metro: halte Kralingse Zoom.