PERSBERICHT
Corona Direct realiseert winstgevende groei met DataDistilleries en verdient investering binnen zes maanden terug
DataDistilleries' software voor het voorspellen van klantgedrag helpt Belgische directe verzekeraar inkomsten te verhogen en kosten van wervingscampagnes met 25% te verlagen
Amsterdam 27 januari 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische oplossingen, heeft vandaag bekendgemaakt dat Corona Direct, de op één na grootste directe verzekeraar van België, zijn klantenbestand sneller ziet groeien en tevens een kostenreductie voor klantenwervingscampagnes van 25% meldt. Daardoor realiseert Corona nu een winstgevende groei en zijn de investeringen in de software van DataDistilleries binnen zes maanden terugverdiend.
Corona, de directe verzekeraar van de Dexia groep, groeit snel. Deze groei is in belangrijke mate te danken aan directmarketingcampagnes waarin Corona potentiële klanten een innovatieve uitvaartverzekering aanbiedt. Om de huidige groei te kunnen handhaven, moet Corona ervoor zorgen dat deze klantenwervingscampagnes rendabel zijn. Dat betekent concreet dat de inkomsten uit het eerste jaar van nieuw afgesloten verzekeringspolissen de kosten van de gehele wervingscampagne moeten dekken. In het verleden waren de campagnekosten bijna 50% hoger dan de gegenereerde inkomsten.
Alvorens een campagne te starten, laat Corona de software van DataDistilleries automatisch voorspellen welke klantgroepen de grootste kans maken te reageren. Vervolgens wordt hiervan een geavanceerde kosten-batenanalyse gemaakt waarin groeidoelstellingen worden afgezet tegen winstmarges. Zo kan Corona zijn groeipotentieel maximaliseren en ervoor zorgen dat iedere campagne zichzelf terug betaalt. In 2002 leidde dit tot een kostenvermindering van de campagnes van 25% en hogere verkoopcijfers.
"De software van DataDistilleries geeft ons een beter inzicht in de
behoeften van onze klanten en in de mogelijkheden die de markt biedt.
Hierdoor hebben we het beter gedaan dan onze concurrentie, zowel qua groei
als qua winstgevendheid", aldus Philippe Neyt, commercieel directeur van
Corona Direct. "Cruciaal voor onze groei is dat wij kunnen voorspellen waar
individuele klanten en prospects behoefte aan hebben en wat zij zullen
bijdragen in de winst. Deze winstgevende acquisitiestrategie is slechts het
begin. We verwachten dat met DataDistilleries het succes van onze gerichte
cross-selling campagnes en strategieën voor klantbehoud met minstens 50% zal
stijgen."
Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries: "Corona
Direct laat overtuigend zien dat bedrijven, zelfs in het huidige economische
klimaat, winstgevend kunnen groeien. Deze bedrijven zijn in staat om te
identificeren wat de meest kansrijke en waardevolle klanten zijn en kunnen
daar hun marketing- en verkoop inspanning op richten. De toepassing van
software voor het voorspellen van klantgedrag in bestaande marketing-,
callcenter- en internet-omgevingen leidt tot snelle en concrete resultaten,
omdat wordt voortgebouwd op eerdere investeringen in CRM-software en
datawarehouses."
Corona Direct is van plan om de software van DataDistilleries ook in te
zetten voor retentie campagnes voor bestaande klanten, het genereren van
cross-sell aanbiedingen in callcenters en het opsporen van
verzekeringsfraude.
Profiel Corona Direct
Corona Direct werd opgericht in 1931 en is de op één na grootste
rechtstreeks verzekeraar van België. Corona Direct maakt geen gebruik van
tussenpersonen, maar alleen van directe communicatiekanalen, zoals affinity,
post, internet en callcenters. Corona is een dochter Dexia, de tweede bank
van België.
Website: www.coronadirect.be
Over Data Distilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time
analytische software. DataDistilleries 3 verhoogt de effectiviteit van
verkoop- en marketingactiviteiten via bestaande kanalen, gebaseerd op
diepgaande kennis van klantgedrag en behoeften, evenals gerelateerde
risico's en winstgevendheid. Met deze kennis wordt bepaald wat de beste
(commerciële) actie is tijdens elk klantcontact.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campaign
managers, callcenters en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van
verbeterde conversie op campagnes, lagere marketingkosten en toegenomen
klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een
snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren
toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Banque Populaire, CenterParcs,
DekaBank, International Masters Publishers, Postbank (ING Groep), Spaarbeleg
(Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in
Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, Frankrijk en
België. Website: www.datadistilleries.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Corona Direct: Philippe Neyt, tel.: +32 2 244 22 49 of e-mail:
p.neyt@coronadirect.be
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: +31 20 56200 20 of e-mail:
n.hardijzer@datadistilleries.com
Potters PR: Monique Potters tel.: +31 345 501595 of e-mail:
monique@potterspr.com