WGCC
Blauw Contactcenter BV treedt toe tot de WGCC
Blauw Contactcenter BV
treedt toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)
Blauw Contactcenter BV is toegetreden tot de Werkgeversvereniging
Callcenters (WGCC). Het bedrijf is gevestigd te Rotterdam en beschikt
over 80 werkplekken.
Blauw Contactcenter BV is onderdeel van De Blauw Group. Het bedrijf
biedt een zeer breed aanbod aan van contactcenter diensten, zowel in-
en outbound, als business-to-business en business-to-consumer. De in-
en outbound dienstverlening wordt multimediaal verricht.
De managing-director is Kees-Jan Mars.
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal
medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het
Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar
callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden.
Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van
organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware
verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de
facilitaire bedrijven te liggen.
Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de
belangen van alle professionele callcenters in Nederland.
Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij
van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden
als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en
scholing.
Nadere informatie voor de pers
Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589
Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57
24 jan 03 08:46