WGCC

Blauw Contactcenter BV treedt toe tot de WGCC

Blauw Contactcenter BV
treedt toe tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

Blauw Contactcenter BV is toegetreden tot de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC). Het bedrijf is gevestigd te Rotterdam en beschikt over 80 werkplekken.
Blauw Contactcenter BV is onderdeel van De Blauw Group. Het bedrijf biedt een zeer breed aanbod aan van contactcenter diensten, zowel in- en outbound, als business-to-business en business-to-consumer. De in- en outbound dienstverlening wordt multimediaal verricht. De managing-director is Kees-Jan Mars.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de facilitaire bedrijven te liggen.

Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57

24 jan 03 08:46