WGCC
Toetreding tot bestuur Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)
In de ledenvergadering van 21 januari 2003 zijn de volgende personen
toegetreden tot het bestuur van de WGCC:
- Dini Bosvelt van BCS Customer Care Partner
- Leo Dijkgraaf van Annie Connect
- Rob van Honschoten van Key Net DM Services
- Kees-Jan Mars van Blauw Contactcenter
Dick Bakker blijft voorzitter, Menzo de Muinck Keizer vice-voorzitter,
Dian van Leeuwen secretaris, Jos van der Woude penningmeester en Jan
Jaap Stork bestuurslid.
De vergroting van het bestuur heeft onder andere te maken met de
toetreding van de oud-leden van de businessgroep facilitaire
callcenters van de Council Telecommerce van de oude DMSA.
De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in
opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde
dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal
medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het
Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar
callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden.
Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van
organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware
verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de
facilitaire bedrijven te liggen.
Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de
belangen van alle professionele callcenters in Nederland.
Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij
van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden
als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en
scholing.
Nadere informatie voor de pers
Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589
Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57
24 jan 03 08:43