WGCC

Toetreding tot bestuur Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC)

In de ledenvergadering van 21 januari 2003 zijn de volgende personen toegetreden tot het bestuur van de WGCC:

- Dini Bosvelt van BCS Customer Care Partner
- Leo Dijkgraaf van Annie Connect

- Rob van Honschoten van Key Net DM Services
- Kees-Jan Mars van Blauw Contactcenter

Dick Bakker blijft voorzitter, Menzo de Muinck Keizer vice-voorzitter, Dian van Leeuwen secretaris, Jos van der Woude penningmeester en Jan Jaap Stork bestuurslid.

De vergroting van het bestuur heeft onder andere te maken met de toetreding van de oud-leden van de businessgroep facilitaire callcenters van de Council Telecommerce van de oude DMSA.

De WGCC vertegenwoordigt de zogenaamde facilitaire callcenters, die in opdracht van derden telefonische en internet gerelateerde dienstverlening verzorgen. In de komende vijf jaar zal het aantal medewerkers in deze facilitaire callcenters verdubbelen. Het Nederlandse bedrijfsleven - vooral banken en verzekeraars - zal haar callcenter dienstverlening meer en meer extern gaan uitbesteden. Daarnaast zullen steeds meer werkzaamheden rond het klantencontact van organisaties 'geoutsourced' worden. Door deze groei komt een zware verantwoordelijkheid voor werving en opleiding van medewerkers bij de facilitaire bedrijven te liggen.

Doelstelling van de WGCC is de bundeling en behartiging van de belangen van alle professionele callcenters in Nederland. Kwaliteitsbewaking is voor deze jonge en snelgroeiende sector daarbij van eminent belang. Daartoe worden initiatieven genomen op gebieden als arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden, opleiding en scholing.

Nadere informatie voor de pers

Dian van Leeuwen, secretaris van de WGCC
Telefoon 070-320 67 44 / 06-53 787 589

Herman Nieuwenhuis
Telefoon 06 53 58 60 57

24 jan 03 08:43