Brickworks breidt portfolio uit met Media Server en Network Based Contact Center-technologie van NetCentrex
Amsterdam, 24 januari 2003 - NetCentrex® (www.netcentrex.net), leverancier van oplossingen voor next generation-netwerken en toepassingen kondigt aan dat Brickworks, een toonaangevende system integrator op het gebied van computer telephony, de Media Server en zijn Virtual en Centrex Contact Center-technologie aan zijn portfolio gaat toevoegen.
Met het partnership richten beide bedrijven zich tot Telecomoperatoren en
Application Service Providers (ASP) zodat deze, dankzij het uitgebreide
aanbod van oplossingen, end-to-end en netwerkgebaseerde multimediadiensten
kunnen aanbieden aan zowel hun kleinere als grote klanten.
NetCentrex en Brickworks bundelen hun krachten niet alleen op productvlak
maar eveneens op het vlak van expertise. Door de samenwerking kunnen
Telco's en Service Providers vanaf nu profiteren van hun gecombineerde
expertise: NetCentrex voor wat betreft netwerktechnologie en aanverwante
toepassingen en Brickworks op het vlak van platformintegratie en
ontwikkeling van diensten.
Telco's en Service providers kunnen eveneens hun voordeel halen uit nieuwe
oplossingen met toegevoegde waarde. Enkele voorbeelden van nieuwe
oplossingen die op hun beurt omzetverhogende diensten creëren, zijn:
- Netwerk-announcements
- 800/900-diensten
- Voice-portals
- Unified Messaging
- Conferencing
- Groomer-applicaties
- IVR- (Interactive Voice Response) en contact center-diensten
- Televoting
- Virtual contact center-oplossingen
Voor deze oplossingen levert NetCentrex aangepaste en geavanceerde open
service-creation-platformen waarmee de gebruiker op een snelle manier
diensten op maat kan ontwikkelen die onafhankelijk zijn van het
onderliggende netwerk (TDM, Mobiel, VoIP,...)
Voor de uitbreiding van zijn productportfolio voor Telecomoperators en
service providers koos Brickworks om de Media Control Server (MCS) en het
Virtual & Centrex Contact Center, Saga800, van NetCentrex toe te voegen aan
het gamma.
De NetCentrex Media Control Server (MCS) is een robuust en schaalbaar
platform voor de integratie en end-to-end delivery van zowel core network
voice-diensten als omzetgenererende diensten met een toegevoegde waarde. De
implementatie en het onderhoud van de Media Control Server worden verzekerd
door Brickworks. De MCS ondersteunt spraakherkenning, conferencing en
VoiceXML.
De Network based contact center-oplossing , Saga800, is een oplossing die
specifiek is gericht op de behoeftes van bedrijven met meerdere vestigingen.
Met deze oplossing kunnen bedrijven al hun medewerkers betrekken bij een
efficiënte interactie met de klant, ongeacht de plaats waar hij zich bevindt
en het tijdstip of het kanaal dat hij gebruikt (telefoon, web call,
chat,...). Alle vestigingen van het bedrijf, de medewerkers in afgelegen
(thuis)kantoren en de verschillende agentschappen kunnen met deze oplossing
virtueel gegroepeerd worden als één contactcenter, onafhankelijk van hun
omvang, situering en infrastructuur.
De voornaamste eigenschappen van het Saga800 Contact Center zijn:
- Een universele multimedia-wachtrij (telefoon, web call, chat, video,
fax,...)
- Een nieuwe manier van organiseren van de medewerkers in groep, in team of
per vestiging
- Een JAVA of HTML-gebaseerde grafische gebruikersinterface
- Een H.323 & SIP-aansluitingsmogelijkheid voor VoIP
- Een Java-API (Application Programming Interface) voor de supervisor en de
medewerkers
- Verbeterde supervisieschermen
Paul van Dam, general manager bij Brickworks zegt: "We waren al een tijdje
aan het uitkijken naar oplossingen om ons portfolio voor telco's en service
providers aan te vullen. Na een uitgebreide marktstudie en een evaluatie van
verschillende leveranciers is de keuze gevallen op de Media Control Server
en Saga800 van NetCentrex. Dankzij deze nieuwe toepassingen kunnen we onze
klanten enkele krachtige en tevens schaalbare nieuwe oplossingen voorstellen
waardoor we onze dienstverlening verder optimaliseren. De uitgebreide
supportorganisatie van NetCentrex, de solide architectuur en het innovatieve
karakter van de Media Control Server en Saga800 hebben ons overtuigd om deze
producten aan ons portfolio toe te voegen."
Bart Emonds, Sales Manager Benelux bij NetCentrex voegt hieraan toe: "Dit
partnership met Brickworks verstevigt NetCentrex' positie op de
Benelux-markt. De samenwerking met Brickworks is een strategische
overeenkomst die de deur openzet om met de oplossingen van NetCentrex in de
toekomst een leidingevende positie te verwerven bij de telecomoperatoren en
service providers in de Benelux-markt."
NetCentrex (www.netcentrex.net)
NetCentrex biedt network platforms en network based applications die de
convergentie van VoIP, PSTN, en Mobiele netwerken realiseren en voorzien in
geavanceerde communicatiediensten voor de Consumer-, Enterprise-, en
eCRM-markten.
Het productportfolio van NetCentrex bestaat uit een multi-protocol
Softswitch en een Media Server Platform (een application development en
execution platform) met uiterst complete oplossingen voor Virtual Multimedia
Contact Centers, Residentiële IP telephony, VoIP VPN, IP Centrex, 0800/0900
Service Numbers, Voice Portals, VoiceXML. NetCentrex-producten zijn
gebaseerd op een innovatieve "Telco-grade" real time gedistribueerde open
architectuur voor fouttolerante omgevingen en garanderen een hoge
performantie en lineaire schaalbare oplossing. 's Werelds grootste
VoIP-netwerken zijn gerealiseerd met het Network Platform van NetCentrex.
NetCentrex werd in 1998 opgericht en telt vandaag meer dan 150 klanten over
de hele wereld (Noord-Amerika en Europa) waaronder Mobistar, Belgacom,
France Telecom, Genuity, Equant, Telecom Italia, Telefonica, Tiscali en
Voicenet Communications. Onder zijn partners op wereldvlak telt NetCentrex
onder andere Cisco Systems, Compaq, Hewlett-Packard, Intel en Sonus
Networks. In België heeft het bedrijf een partnership gesloten met Belgacom
(meer bepaald als OEM) en AltaLine in Leuven. NetCentrex is een
privé-onderneming die gefinancierd wordt door de meest vooraanstaande
risicokapitaalverstrekkers in Amerika en Europa.
Brickworks (www.brickworks.nl)
Brickworks BV is een jonge, snelgroeiende system integrator die zijn klanten
kwaliteitsoplossingen biedt op het terrein van Computer Telephony
Integration, Voice Processing, Call Centers en Internet. Brickworks richt
zich daarbij op twee marktsegmenten: grote ondernemingen met call centers en
operators/service providers. Het management van Brickworks kan bogen op een
jarenlange ervaring op het brede terrein van customer relationship
management, informatie en telecommunicatietechnologie. De combinatie van
kennis, vaardigheden en ervaring geeft Brickworks een duidelijke en
herkenbare positie in de markt. 's Werelds meest gerenommeerde
technologieleveranciers werken daarom nauw met Brickworks samen. Zo is
Brickworks partner van Interactive Intelligence, ontwikkelaar voor
interaction management software en Eyretel, leverancier van digitaal
multimedia recording en analyseoplossingen.