home
Call-centrum Hermes blijft in Heerlen
Hermes groep heeft besloten het nieuwe kantoor voor het call-centrum
Openbaar Vervoer Reisinformatie (OVR) in Heerlen te vestigen.
Aanvankelijk leek het bedrijf de afdeling, die de 0900 9292
reisinformatie verzorgt, te verhuizen naar Sittard. Inmiddels is er
een geschikte locatie voor OVR in Heerlen gevonden en blijft het
call-centrum vanuit Heerlen informatie aan de klanten verstrekken.
Verhuizing van OVR was noodzakelijk omdat de afdeling niet meer paste
in de huidige locatie aan de CBS-weg 15 in Heerlen (in het gebouw waar
ook de RD4 gehuisvest is).
De wethouders Scholtissen en Prickartz (beiden van werkgelegenheid)
zijn verheugd dat Hermes heeft besloten de afdeling voor Heerlen te
behouden.
Op dit ogenblik werken bij het call-centrum 53 part-time en 4
full-time medewerkers. Deze medewerkers behandelen jaarlijks ca.
1.400.000 telefoongesprekken.
Hermes verwacht, afhankelijk van de ontwikkelingen binnen de overige
Openbaar Vervoer Reisinformatie centra, de komende tijd een forse
uitbreiding van het aantal calls en daarmee ook het aantal
medewerkers. Met het oog op deze te verwachten ontwikkelingen is
Hermes bereid te investeren in een geheel nieuw en groter
call-centrum.
Het besluit van Hermes is van belang voor de werkgelegenheid in
Heerlen en bevestigt het positieve vestigingsklimaat dat de stad kent
voor call-centra.
Binnenkort zal de afdeling OVR van Hermes verhuizen naar de nieuwe
locatie kantoorcomplex Parc Staete aan de Honigmanstraat in Heerlen.
Volgens Hermes is voor deze locatie gekozen vanwege de optimale
voorzieningen, bijvoorbeeld op het gebied van ict, en de goede
bereikbaarheid via het Openbaar Vervoer.
Gemeente Heerlen, 22 januari 2002
Afdeling Communicatie
tel. (045)5604070
persvoorlichting@heerlen.nl