Gemeente Heerlen

home

Call-centrum Hermes blijft in Heerlen

Hermes groep heeft besloten het nieuwe kantoor voor het call-centrum Openbaar Vervoer Reisinformatie (OVR) in Heerlen te vestigen. Aanvankelijk leek het bedrijf de afdeling, die de 0900 9292 reisinformatie verzorgt, te verhuizen naar Sittard. Inmiddels is er een geschikte locatie voor OVR in Heerlen gevonden en blijft het call-centrum vanuit Heerlen informatie aan de klanten verstrekken.

Verhuizing van OVR was noodzakelijk omdat de afdeling niet meer paste in de huidige locatie aan de CBS-weg 15 in Heerlen (in het gebouw waar ook de RD4 gehuisvest is).
De wethouders Scholtissen en Prickartz (beiden van werkgelegenheid) zijn verheugd dat Hermes heeft besloten de afdeling voor Heerlen te behouden.
Op dit ogenblik werken bij het call-centrum 53 part-time en 4 full-time medewerkers. Deze medewerkers behandelen jaarlijks ca.
1.400.000 telefoongesprekken.
Hermes verwacht, afhankelijk van de ontwikkelingen binnen de overige Openbaar Vervoer Reisinformatie centra, de komende tijd een forse uitbreiding van het aantal calls en daarmee ook het aantal medewerkers. Met het oog op deze te verwachten ontwikkelingen is Hermes bereid te investeren in een geheel nieuw en groter call-centrum.
Het besluit van Hermes is van belang voor de werkgelegenheid in Heerlen en bevestigt het positieve vestigingsklimaat dat de stad kent voor call-centra.
Binnenkort zal de afdeling OVR van Hermes verhuizen naar de nieuwe locatie kantoorcomplex Parc Staete aan de Honigmanstraat in Heerlen. Volgens Hermes is voor deze locatie gekozen vanwege de optimale voorzieningen, bijvoorbeeld op het gebied van ict, en de goede bereikbaarheid via het Openbaar Vervoer.

Gemeente Heerlen, 22 januari 2002
Afdeling Communicatie
tel. (045)5604070
persvoorlichting@heerlen.nl