ING Groep
Persbericht
Amsterdam, 20 januari 2003
ING Direct verwelkomt vijf miljoenste klant
ING Direct maakt bekend dat zij haar vijf miljoenste klant heeft
verwelkomd. Binnen 1 jaar heeft ING Direct wereldwijd 2,5 miljoen
nieuwe klanten aangetrokken (inclusief DiBa) waardoor het
klantenbestand is verdubbeld. Op 31 december 2002 bedroeg het totaal
aan toevertrouwde middelen van ING Direct meer dan EUR 58 miljard.
De vijf miljoenste klant heeft een 'Conto Arancio' geopend bij ING
Direct in Italië. ING Direct Italië is in april 2001 van start gegaan
en heeft momenteel ruim 260.000 klanten en EUR 4,8 miljard aan
toevertrouwde middelen.
De strategie van ING Direct richt zich op financiële dienstverlening
in grote, volgroeide markten tegen lage kosten. De dienstverlening van
ING Direct verloopt via call-centers en internet. Deze directe kanalen
worden ondersteund door ING Direct cafés die gevestigd zijn in een
aantal grote steden in de landen waar ING Direct actief is. Als
startproduct biedt ING Direct een spaarrekening met een hoog
rentetarief, zonder kosten en zonder minimuminleg. Wanneer het
klantenbestand een zekere omvang heeft bereikt, worden naast de
spaarrekening andere financiële producten aangeboden, zoals
hypotheken, beleggingsfondsen, e-brokerage, pensioenen en
levensverzekeringen. ING Direct is in mei 1997 in Canada van start
gegaan en is momenteel eveneens actief in Spanje, Australië,
Frankrijk, de Verenigde Staten, Italië en Duitsland (via DiBa).
"ING Direct is een cruciaal onderdeel van de retailstrategie van ING
Groep," aldus Ewald Kist, voorzitter van de Raad van Bestuur van ING
Groep. "In het derde kwartaal van 2002 waren de gecombineerde ING
Direct-bedrijven in 7 grote landen voor de eerste keer kostendekkend
en draagt ING Direct bij aan de winst. Dit is veel eerder dan
verwacht. Ik ben erg trots op de spectaculaire groei van ING Direct.
ING Direct heeft bewezen dat het uit het niets een succesvol bedrijf
kan opbouwen."
Met behulp van opvallende reclame campagnes heeft ING Direct een grote
bijdrage geleverd aan de naamsbekendheid van het ING-merk in Noord
Amerika, West Europa en Australië.
Persinformatie: Dailah Nihot, ING Groep Corporate Communications,
tel. (020) 541 6516