Ingezonden persbericht

Blue Martini Retail CRM behaalt IBM StoreProven-certificering

StoreProven Blue Martini-applicaties op interactieve zuilen van IBM verhogen loyaliteit en omzet

Amsterdam, 20 januari 2003 - De retail CRM-oplossingen van Blue Martini Software hebben de IBM StoreProven-certificering voor IBM Kiosks behaald. De geteste configuratie is gericht op de retailsector en is een op een interactieve zuil ofwel kiosk gebaseerde oplossing. Door de inzet van toonaangevende CRM-oplossingen in de winkel zelf kunnen retailbedrijven hun marktaandeel vergroten en de winstmarge verhogen. Met de certificering kan Blue Martini deelnemen aan het Retail Solutions Network van IBM, dat hoogwaardige oplossingen biedt voor retailers in meer dan 100 landen en voor de ruim 1,4 miljoen IBM-retailsystemen.

Blue Martini levert retailers een complete suite van CRM-applicaties voor in de winkel, waaronder Blue Martini Clienteling, Gift Registry, Marketing @ POS (Point of Sale), Loyalty en andere oplossingen. Al deze oplossingen zijn gebaseerd op Blue Martini Relationship Marketing. Alle CRM-applicaties van Blue Martini voor de retailsector zijn gecertificeerd voor interactieve winkelzuilen van IBM, inclusief IBM SurePOS 700 en IBM 4694.

Door gepersonaliseerde interactie met klanten kunnen retailers omzetkansen benutten en de klantloyaliteit vergroten, zonder een extra beroep te hoeven doen op verkooppersoneel. Zo kunnen retailers met Blue Martini Gift Registry, een oplossing voor het registreren en bijhouden van cadeaulijsten voor bijvoorbeeld een huwelijksservice, interactieve kiosken inzetten voor gepersonaliseerde service. Via de oplossing worden ook aankoopsuggesties gedaan en wordt up-sell- en cross-sell-informatie aangeboden. Alle informatie wordt gesynchroniseerd met de website van de retailer, het call center en Point of Sale-apparatuur (POS), zodat de cadeaulijst via alle klantcontactkanalen up-to-date is te raadplegen. Met Blue Martini Relationship Marketing kunnen retailers automatisch op bepaalde gebeurtenissen sturen. Wanneer bijvoorbeeld de cadeaulijst geen keuze meer biedt in een bepaalde prijsklasse, kan Blue Martini Relationship Marketing de klant automatisch aansporen om meer cadeaus in die prijsklasse te kiezen. Ook kan de voormalige opsteller van een verlanglijst automatisch aanbiedingen krijgen voor de cadeaus die zijn overgebleven.

"Retailers erkennen dat het stimuleren van klantloyaliteit via CRM in de winkel essentieel is voor het behoud en de uitbreiding van hun marktaandeel", aldus Monte Zweben, oprichter en CEO van Blue Martini Software. "Retailbedrijven als Debenhams, Kohl's, Menards, Nordstrom en Saks Fifth Avenue gebruiken Blue Martini Retail CRM-oplossingen in hun winkels om de klantloyaliteit te vergroten, meer klantverkeer in de winkels te genereren en de omzet te verhogen. De combinatie van Blue Martini-applicaties en IBM-kiosken betekent voor retailers een kosteneffectieve manier voor interactie met klanten in de winkel."

De StoreProven-certificering is de meest recente invulling van het partnership tussen Blue Martini en IBM. Eerdere hoogtepunten waren de introductie van Retail Advantage-bundels voor IBM eServer pSeries-hardware, Blue Martini-ondersteuning voor IBM eServer p650 en recordprestaties op deze nieuwe server, en de introductie van Blue Martini 5.5 - IBM Edition. In september 2002 werd hieraan de ondersteuning voor IBM BD2 databasesoftware toegevoegd.

Blue Martini Software
Blue Martini Software levert multichannel CRM-applicaties waarmee bedrijven informatie over klanten en partners kunnen verzamelen en deze optimaal kunnen gebruiken voor winstgevende marketing- en verkoopactiviteiten. Dit bevordert de interactie tijdens klantcontacten via diverse communicatiekanalen, waaronder websites, draadloze apparatuur, e-mail en in winkels. Door automatisering van content- en catalogusbeheer, direct marketing, interactieve verkoop, beheer van contactkanalen en klantenservice kunnen klanten van Blue Martini hun kosten verlagen en hun omzet verhogen. Klanten van Blue Martini Software zijn toonaangevende, klantgerichte ondernemingen die wereldwijd actief zijn in retail, productie en consumentengoederen. Blue Martini Software werkt voor onder andere Amsterdam Schiphol Airport, Benetton, Dockers, Harley Davidson, Iomega Corporation, Levi Strauss & Co., NUON, Polaroid Corporation en Virgin.

Ingezonden persbericht