Blue Martini Retail CRM behaalt IBM StoreProven-certificering
StoreProven Blue Martini-applicaties op interactieve zuilen van IBM
verhogen loyaliteit en omzet
Amsterdam, 20 januari 2003 - De retail CRM-oplossingen van Blue Martini
Software hebben de IBM StoreProven-certificering voor IBM Kiosks
behaald. De geteste configuratie is gericht op de retailsector en is een
op een interactieve zuil ofwel kiosk gebaseerde oplossing. Door de inzet
van toonaangevende CRM-oplossingen in de winkel zelf kunnen
retailbedrijven hun marktaandeel vergroten en de winstmarge verhogen.
Met de certificering kan Blue Martini deelnemen aan het Retail Solutions
Network van IBM, dat hoogwaardige oplossingen biedt voor retailers in
meer dan 100 landen en voor de ruim 1,4 miljoen IBM-retailsystemen.
Blue Martini levert retailers een complete suite van CRM-applicaties
voor in de winkel, waaronder Blue Martini Clienteling, Gift Registry,
Marketing @ POS (Point of Sale), Loyalty en andere oplossingen. Al deze
oplossingen zijn gebaseerd op Blue Martini Relationship Marketing. Alle
CRM-applicaties van Blue Martini voor de retailsector zijn
gecertificeerd voor interactieve winkelzuilen van IBM, inclusief IBM
SurePOS 700 en IBM 4694.
Door gepersonaliseerde interactie met klanten kunnen retailers
omzetkansen benutten en de klantloyaliteit vergroten, zonder een extra
beroep te hoeven doen op verkooppersoneel. Zo kunnen retailers met Blue
Martini Gift Registry, een oplossing voor het registreren en bijhouden
van cadeaulijsten voor bijvoorbeeld een huwelijksservice, interactieve
kiosken inzetten voor gepersonaliseerde service. Via de oplossing worden
ook aankoopsuggesties gedaan en wordt up-sell- en cross-sell-informatie
aangeboden. Alle informatie wordt gesynchroniseerd met de website van de
retailer, het call center en Point of Sale-apparatuur (POS), zodat de
cadeaulijst via alle klantcontactkanalen up-to-date is te raadplegen.
Met Blue Martini Relationship Marketing kunnen retailers automatisch op
bepaalde gebeurtenissen sturen. Wanneer bijvoorbeeld de cadeaulijst geen
keuze meer biedt in een bepaalde prijsklasse, kan Blue Martini
Relationship Marketing de klant automatisch aansporen om meer cadeaus in
die prijsklasse te kiezen. Ook kan de voormalige opsteller van een
verlanglijst automatisch aanbiedingen krijgen voor de cadeaus die zijn
overgebleven.
"Retailers erkennen dat het stimuleren van klantloyaliteit via CRM in de
winkel essentieel is voor het behoud en de uitbreiding van hun
marktaandeel", aldus Monte Zweben, oprichter en CEO van Blue Martini
Software. "Retailbedrijven als Debenhams, Kohl's, Menards, Nordstrom en
Saks Fifth Avenue gebruiken Blue Martini Retail CRM-oplossingen in hun
winkels om de klantloyaliteit te vergroten, meer klantverkeer in de
winkels te genereren en de omzet te verhogen. De combinatie van Blue
Martini-applicaties en IBM-kiosken betekent voor retailers een
kosteneffectieve manier voor interactie met klanten in de winkel."
De StoreProven-certificering is de meest recente invulling van het partnership tussen Blue Martini en IBM. Eerdere hoogtepunten waren de introductie van Retail Advantage-bundels voor IBM eServer pSeries-hardware, Blue Martini-ondersteuning voor IBM eServer p650 en recordprestaties op deze nieuwe server, en de introductie van Blue Martini 5.5 - IBM Edition. In september 2002 werd hieraan de ondersteuning voor IBM BD2 databasesoftware toegevoegd.
Blue Martini Software
Blue Martini Software levert multichannel CRM-applicaties waarmee
bedrijven informatie over klanten en partners kunnen verzamelen en deze
optimaal kunnen gebruiken voor winstgevende marketing- en
verkoopactiviteiten. Dit bevordert de interactie tijdens klantcontacten
via diverse communicatiekanalen, waaronder websites, draadloze
apparatuur, e-mail en in winkels. Door automatisering van content- en
catalogusbeheer, direct marketing, interactieve verkoop, beheer van
contactkanalen en klantenservice kunnen klanten van Blue Martini hun
kosten verlagen en hun omzet verhogen. Klanten van Blue Martini Software
zijn toonaangevende, klantgerichte ondernemingen die wereldwijd actief
zijn in retail, productie en consumentengoederen. Blue Martini Software
werkt voor onder andere Amsterdam Schiphol Airport, Benetton, Dockers,
Harley Davidson, Iomega Corporation, Levi Strauss & Co., NUON, Polaroid
Corporation en Virgin.
Ingezonden persbericht