Nieuwe Sociale Dienst vanaf 20 januari volledig in bedrijf
15-01-2003
De afdelingen sociale zaken van de gemeenten Baarn, Bunschoten en
Soest zijn sinds begin dit jaar gaan samenwerken. Er is nu een nieuwe
Sociale Dienst ontstaan die vanaf 20 januari gehuisvest zal zijn in
Soest. De nieuwe Sociale Dienst in Soest heeft de naam Sociale Dienst
Baarn, Bunschoten, Soest, afgekort: BBS.
De samenwerking is aangegaan om de sociale diensten beter te
organiseren. Door de samenwerking is het mogelijk om meer kennis en
dienstverlening op één plek samen te brengen, wat voordelen heeft voor
cliënten.
Voor cliënten van de afdeling sociale zaken in Baarn blijven veel
zaken hetzelfde. De samenwerking heeft geen gevolgen voor de
maandelijkse uitkering. Ook kan men het maandelijkse
rechtmatigheidsformulier (inkomstenbriefje) blijven inleveren in
Baarn. Voor informatie en advies kunnen cliënten telefonisch contact
blijven opnemen met hun persoonlijke consulent, ook al werkt deze
vanuit Soest. Verder blijven het Zorgloket en het minimabeleid (o.a.
declaratiefonds en kwijtschelding) in Baarn.
Werken vanuit Soest
Vanaf 20 januari is de Sociale Dienst BBS volledig in bedrijf. De
consulenten zullen vanaf deze datum werken vanuit het gemeentehuis in
Soest. Wanneer men een persoonlijk gesprek heeft met een consulent,
zal dit vanaf 20 januari in het gemeentehuis van Soest plaatsvinden.
Cliënten van de nieuwe Sociale Dienst BBS kunnen gebruik maken van het
telefonisch spreekuur om de medewerkers van de Sociale Dienst te
spreken voor een korte vraag of om een afspraak te maken. Het
telefonisch spreekuur is op werkdagen, van 9.00 tot 10.00 uur. Het
telefoonnummer is (035) 609 34 11.
De Sociale Dienst BBS is geopend op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur.
Contacten en correspondentie lopen via de Sociale Dienst BBS. Het
postadres vindt u hieronder.
Bezoekadres: Sociale Dienst BBS, Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest
Postadres: Sociale Dienst BBS, Postbus 2000, 3760 CA Soest
Telefoonnummer: (035) 609 34 11