Gemeente Almere
Meldingen en klachten over uw wijk via internet
In de wijk Tussen de Vaarten Noord is een proef van start gegaan met
het melden van onderhoudszaken of overlast via internet. Met deze
nieuwe service wil de gemeente Almere de burgers nog beter van dienst
zijn. Zij kunnen nu op elk gewenst moment melding maken van zaken in
hun directe leefomgeving. De proefperiode duurt tot en met april 2003,
waarna de gemeente beoordeelt of deze service aan alle inwoners van
Almere wordt geboden.
Een inwoner van de gemeente Almere kan zijn of haar melding over de
directe leefomgeving via diverse wegen aan de gemeente kenbaar maken.
Naast de telefoon of een bezoekje aan het stadsdeelkantoor wordt dus
nu proefgedraaid met internet. De bewoners van de wijk Tussen de
Vaarten Noord zijn inmiddels geïnformeerd over deze nieuwe service en
gevraagd om hun medewerking. Met ingang van deze week kunnen zij hun
meldingen via internet doorgeven. Na de proefperiode, die tot en met
april 2003 duurt, zal bij een positieve evaluatie de nieuwe
dienstverlening definitief worden aangeboden aan alle inwoners van de
gemeente Almere.
24 X 7 bereikbaar
Bij invoering van de nieuwe service kan een inwoner 24 uur per dag en
7 dagen per week een melding kenbaar maken aan de gemeente.
Bijvoorbeeld ten aanzien van een losliggende stoeptegel, een kapotte
lantaarnpaal of sociale overlast in de wijk. En wel op een moment dat
de bewoner het beste uitkomt en op een wijze die hij zelf het
prettigste vindt. Of dit nu persoonlijk, telefonisch of per internet
is. De gemeente draagt vervolgens zorg voor een zo snel mogelijke en
zorgvuldige afhandeling van de melding.
* Wijkmelding Almere
Samen met haar bewoners en bedrijven zorgt de gemeente Almere
ervoor dat de openbare ruimte schoon, verzorgd en veilig is en
blijft.