Ouderkerk a/d Amstel, 14 januari 2003
Nieuwe naam voor
Verenigde Drukkerijen Aeroprint / J.K. Smit & Zonen Vereenvoudiging moet zogenaamde "opluchting" brengen
Na 18 jaar de naam Verenigde Drukkerijen Aeroprint / J.K. Smit & Zonen
gevoerd te hebben, vereenvoudigt de Ouderkerkse Drukkerij haar naam en
gaat daarmee "terug naar haar roots".
Na de overname van de Amsterdamse Drukkerij J.K.Smit en Zonen door
Aeroprint, kwam de relatief lange naam tot stand. "We hebben nu ruim
18 jaar deze naam gevoerd en vonden het tijd worden die weer in te
korten. Vereenvoudiging eigenlijk en een duidelijker gezicht naar
buiten. In de volksmond heten we toch al Drukkerij Aeroprint" aldus
Ruud Koerts, directeur en eigenaar van Aeroprint.
"We koppelen direct een verfrissing van het logo en een nieuwe reclamecampagne aan de gewijzigde naam en hopen op deze manier de positie van Aeoprint in de markt te onderstrepen"
Het thema van de campagne, "Dat lucht op", past helemaal bij
Aeroprint. Niet alleen vanwege de wolken in het beeldmerk, maar ook
gezien de eerste vestigingsplaats van de drukkerij, Schiphol-Oost. "We
hebben altijd al iets met lucht gehad. Niet alleen in ons logo, of met
Schiphol, maar ook met voorgaande advertentie-campagnes, een geurlijn
en de Nike-Air aktie".
Sinds 27 november 2002 is de eerste advertentie uit de nieuwe reeks in
de diverse vakbladen verschenen. Vanaf 13 januari zal alle
communicatie in de nieuwe huisstijl plaatsvinden.
Bel voor meer informatie met Erwin Koerts, 020 496 94 94
---