PERSBERICHT
Financiële kalender 2003
Brussel, 14 januari 2003
Interbrew, The World's Local Brewerã, publiceert zijn financiële kalender
voor het jaar 2002, als volgt:
11 januari
Radiostilte voor publicatie van jaarresultaten 2002
19 maart Publicatie van jaarresultaten 2002
08.00: Persbericht
10.30: Persconferentie (1)
15.00: Analistenpresentatie (2)
2 april Jaarverslag 2002 en Statistical Review 1996-2002 beschikbaar op www.interbrew.com
14 april Jaarverslag 2002 beschikbaar in gedrukte vorm
29 april 11.00: Algemene Aandeelhoudersvergadering, gevolgd door
persbriefing
30 april Betaalbaarstelling dividend
25 juni Pre-radiostilte persbericht
1 juli Radiostilte voor publicatie van halfjaarresultaten 2003
10 Publicatie van halfjaarresultaten 2003
september
11 oktober Radiostilte voor publicatie van 9 maanden trading
update
28 oktober Publicatie van 9 maanden trading update
15 december Pre-radiostilte persbericht
(1) Persconferenties vinden plaats in het IPC, Wetstraat 155, 1000 Brussel
(2) Analistenpresentaties vinden plaats in het IPC, Wetstraat 155, 1000 Brussel, met live streaming op de Interbrew web site.
Interbrew - The World's Local Brewerã
Interbrew, The World's Local Brewer©, is een wereldwijde consolidatieleider
in de bierindustrie. De onderneming met hoofdzetel in België stelt
wereldwijd ruim 35.000 mensen tewerk. De strategie van Interbrew, The
World's Local Brewer©, bestaat er in, sterke lokale platformen uit te bouwen
in de belangrijkste biermarkten in de wereld. In de markten waar zij
aanwezig is, respecteert Interbrew het lokale erfgoed en de traditie van de
bierindustrie en helpt zij het locale management bij het verder uitbouwen
van hun activiteiten. The World's Local Brewer© strategie is gebaseerd op
vier pijlers: eerst en vooral het versterken van de lokale merken (vaak
marktleiders, zoals Jupiler® in België), daarna het introduceren van
internationale premium en specialiteitsbieren, zoals Stella Artois®,
Beck's®, Hoegaarden®, Leffe® en Bass® Ale. Tenslotte brengt Interbrew de
lokale platformen aanzienlijke "best practices" bij en zet zij de groei van
de lokale entiteiten kracht bij, zowel autonoom als door middel van
selectieve acquisities. Meer dan 200 bieren van Interbrew worden in meer dan
120 landen verkocht. Verdere informatie over Interbrew kan geconsulteerd
worden op www.interbrew.com.
Bijkomende informatie:
Corneel Maes
Vice President Corporate Communication
Tel: +32-16-31-57-69
Mobile: +32-475-92-27-69
Fax: +32-16-31-59-69
E-mail: corneel.maes@interbrew.com