Centraal Meldpunt Buurtbeheer succesvol
Sinds een jaar draait het Centraal Meldpunt Buurtbeheer op volle
toeren. Inwoners van de gemeente kunnen via het centrale
telefoonnummer 68 06 60 hun opmerkingen kwijt over allerlei zaken die
opvallen in hun leefomgeving. Het afgelopen jaar zijn er bijna 4.000
meldingen verwerkt. Daarnaast kregen de medewerkers van het meldpunt
ruim 1.000 telefoontjes die direct afgehandeld konden worden. Door het
meldpunt kan er veel efficiënter gewerkt worden. Buurtbeheerders en
uitvoerders ervaren minder telefoondrukte en de communicatielijnen
zijn kort, waardoor meldingen snel bij de juiste personen terecht
komen. Klachten worden daardoor sneller afgehandeld. Komend jaar gaat
de gemeente verder met de professionalisering van het meldpunt.
Goede samenwerking
De meeste meldingen zijn binnen één week verholpen. Dat is mogelijk
vanwege de goede samenwerking met de buurtteams en uitvoerders. We
hebben ook zeer regelmatig contact met de (milieu-)politie, de
provincie, de N.S. en Connexion. Daarnaast maakt de gemeente ook
afspraken met de externe partners. Bijvoorbeeld met de Nuon over de
reparatie van lichtmasten.
Folder
Om de bekendheid van het Centraal Meldpunt Buurtbeheer nog meer te
vergroten, is een folder gemaakt waarop staat wat het Meldpunt doet.
De folders liggen vanaf februari in diverse openbare gebouwen en bij
de gemeentelijke loketten. In de folder staan de onderwerpen waarvoor
mensen bij het Meldpunt Buurtbeheer terecht kunnen. Voorbeelden zijn:
snoeiwerk van bomen en groen, kapvergunningen, bermen, blad, drugs,
fietspaden, gladheid, grof vuil, hondenoverlast, jeugdoverlast,
ongedierte, onkruid, rijwielpaden, riolering, speelplaatsen,
vandalisme, voetpaden, wegen, verkeer, verkeersborden,
verkeerslichten, verlichting, vijvers en singels, voetpaden en
wateroverlast.