Trend Micro breidt Enterprise Protection Strategy uit
Nieuwe producten en innovaties van centraal beheer helpen IT-managers virusuitbraken vanuit één centraal punt proactief te benaderen
Cupertino, Californië, 14 januari 2003 - Trend Micro (Nasdaq: TMIC; TSE: 4704), leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten, breidt haar Enterprise Protection Strategy (EPS) verder uit. Binnen de strategie biedt het bedrijf nieuwe producten, diensten en architectonische verbeteringen die het beheer van virusuitbraken op verschillende punten in het bedrijfsnetwerk ondersteunen.
Met deze producten en diensten komt Trend Micro tegemoet aan de uitdagingen waarmee IT-managers geconfronteerd worden in het geval van virusaanvallen en kwaadaardige code. De oplossingen variëren van het coördineren van het beveiligingsbeleid voor diverse apparatuur, platforms en systemen op verschillende geografische locaties tot en met het bepalen van de effectiviteit van eerdere investeringen in beveiliging en procedures.
EPS is in mei 2002 geïntroduceerd door Trend Micro als antwoord op gemengde virussen als NIMDA en CodeRed, die de grenzen van de traditionele virusbescherming terugdrongen. De strategie is gebaseerd op de afstemming van alle Trend Micro-producten en -diensten en de expertise van TrendLabs(tm),en omvat daardoor elk stadium van de levenscyclus van een virusuitbraak. Deze stadia zijn outbreak prevention, virus response & assessment en restoration.
"Om NIMDA-achtige aanvallen te voorkomen, is het cruciaal om klanten te helpen op het moment dat het virus voor het eerst de kop opsteekt. Niet pas als alle details bekend zijn en er alleen nog maar opgeruimd kan worden", zegt Steve Chang, Chairman en CEO van Trend Micro. "Met dit nieuwe aanbod onderstrepen we ons streven om IT-managers real-time meer mogelijkheden te bieden in de strijd tegen virussen."
Outbreak Prevention Services
De Outbreak Prevention Services van Trend Micro bieden proactieve informatie over specifieke virussen en instructies over het afwenden en isoleren, als ook over het gedrag van het virus nog vóór de beschikbaarheid van pattern files. Op basis van de informatie van TrendLabs, een wereldwijd netwerk van onderzoeksexperts, worden de Trend Micro-producten automatisch ingezet.
De Outbreak Prevention Services worden nu aangeboden voor alle cruciale punten in het netwerk en ondersteunen Solaris, Linux en Windows. De diensten worden nu mogelijk via nieuwe versies van OfficeScan en ServerProtect voor dekstops en voor file en application servers, ScanMail voor Microsoft Exchange, ScanMail voor Lotus Notes voor Domino-omgevingen, InterScan Messaging Security Suite voor internet-gateways en InterScan WebProtect voor ICAP-web-caching-producten. Trend Micro introduceert ook Outbreak Prevention Services voor NetScreen-Global PRO.
Een andere uitbreiding van deze diensten is het afzonderlijke Virus Response Service Level Agreement (SLA), nu beschikbaar voor alle Trend Micro-klanten. Dit SLA biedt gegarandeerd binnen twee uur virussupport, met een boeteclausule. Hierdoor wordt de tijd tussen een virusuitbraak en het leveren van een hoogwaardige oplossing geminimaliseerd.
Damage Cleanup Services
Virussen als LoveLetter verspreiden zich snel en worden snel verijdeld. Bepaalde NIMDA-varianten blijven echter zeer gevaarlijk. Bovendien neemt de frequentie van grote virusuitbraken af, maar blijft het aantal infecties wel stijgen. Het schoonhouden en -maken van netwerken vergt veel tijd en is kostbaar. Om deze activiteiten te vereenvoudigen biedt Trend Micro schoonmaak-templates voor het isoleren en verwijderen van virussen en de resten hiervan op desktops en servers. Deze templates zijn onderdeel van de Damage Cleanup Services en beschikbaar als stand-alone servergebaseerde software of als onderdeel van OfficeScan en ServerProtect van Trend Micro. De schoonmaakservices verkleinen de kans op herhaalde aanvallen doordat IT-managers de effectiviteit van de beveiligingsinfrastructuur kunnen bepalen. Gedetailleerde rapporten tonen de schoonmaakactiviteiten en potentiële kwetsbaarheden.
Trend Micro Control Manager
Trend Micro Control Manager 2.5 is de kern van EPS en biedt centraal beheer en bedrijfsbrede coördinatie voor de Trend Micro-producten en -diensten. Deze oplossing biedt een compleet overzicht van alle uitbraakactiviteiten en is het centrale commandocentrum voor de inzet van het preventiebeleid en eventuele pattern files binnen het netwerk. Met de nieuwe rapportagemogelijkheden consolideren beheerders alle informatie over gebeurtenissen en ongewone activiteiten, en kunnen ze grafische rapporten voor analyse en monitoring samenstellen. Deze rapporten tonen het toegepaste beleid, hoe vaak activiteiten zijn ondernomen en waar, en de effectiviteit ervan. Hierdoor zijn concrete zakelijke resultaten van de inzet van Outbreak Prevention Services beschikbaar. Een andere vernieuwing is het automatisch installeren en toepassen van een nieuw preventiebeleid. Dit biedt een extra veiligheidsnet voor het geval dat een beheerder niet fysiek op een locatie aanwezig is. Daarmee is deze oplossing zeer geschikt voor kleine en middelgrote bedrijven die een beheerder niet 24 uur op locatie beschikbaar hebben.
# # #
Over Trend Micro
Trend Micro is leider op het gebied van netwerkantivirus- en internet-content-beveiligingssoftware en -diensten. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Tokio, het Europese hoofdkantoor in Marlow, Engeland. De producten worden wereldwijd geleverd door Value-Added Resellers en service providers.
Voor meer informatie en evaluatieversies: http://uk.trendmicro-europe.com/
Ingezonden persbericht