15 januari 2003
* Volgende week woensdag verkiezingencafé *
* Milieustraat donderdag 16 januari dicht *
* Commissie Bestuur *
* Presidium *
* Bezwaarschriftencommissie *
* Spreekuur *
* Oud Papier *
* Wijhe en Deventer volgen Meppel en Hoogeveen op *
* Discussie op www.hoogeveen.nl *
* Rectificatie: Eenmalige uitkering in januari voor minima *
* Gemeente gaat volledig over op groene stroom *
* Werk in uitvoering *
* Bomenkap Zuiderweg en Linthorst Homanlaaan *
* Rioolreiniging in wijk Kattouw *
* Ondernemersenquête *
+ Benoeming lid van de gemeenteraad *
+ Vaststelling bestemmingsplan Buitengebied Westerbork,
deelplan Middenraai 76 *
+ Onherroepelijk goedgekeurd bestemmingsplan Nieuwlande,
partiële herziening omgeving Johannes Poststraat 32 *
+ Inspraak voorontwerp-uitwerkingsplannen Erflanden, 7e
Uitwerkingsplan (bosmilieu-oost) en 8e Uitwerkingsplan
(bosmilieu-west) *
+ Toepassing artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening *
+ Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de
Ruimtelijke Ordening *
+ Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de
Ruimtelijke Ordening *
+ Verstrekte kapvergunningen *
+ Ingekomen bouwaanvragen *
+ Verleende bouwvergunningen *
Volgende week woensdag verkiezingencafé
Woensdag 22 januari kunt u stemmen voor een nieuwe Tweede Kamer.
Iedereen die mag stemmen heeft de stemkaart al in huis. Tussen 7.30 en
21.00 uur kunt u uw stem uitbrengen. Vanaf 20.30 uur is iedereen
welkom in het raadhuis. Daar is die avond een verkiezingencafé. Kort
na 21.00 uur zullen de eerste uitslagen van de Hoogeveense stembureaus
daar gepresenteerd worden.
Traditioneel zijn tijdens het verkiezingencafé een groot aantal
raadsleden en collegeleden aanwezig. Een goede gelegenheid voor u om
hen te ontmoeten. Als alle Hoogeveense uitslagen binnen zijn, volgt in
de loop van de avond een totaaluitslag en een vergelijking met de
vorige parlementsverkiezingen, in mei 2002.
Ook op gemeentelijke website
Ook op www.hoogeveen.nl/verkiezingen zullen de Hoogeveense uitslagen
nog dezelfde avond te zien zijn. In de aanloop naar de verkiezingen
kunt u vanaf die plek naar de stemwijzer surfen om te kijken welke
partij het dichtst bij uw opvattingen ligt.
Een ander interessant adres is www.stemportaal.nl. Via die site kunt u
meedoen aan een proef met stemmen via internet. Vandaag, 15 januari,
is er een voorverkiezing om aan mee te doen.
Verder vindt u op www.hoogeveen.nl/verkiezingen een link naar de sites
van alle partijen die meedoen aan de verkiezingen.
Milieustraat donderdag 16 januari dicht
De Milieustraat op de gemeentewerf aan De Vos van Steenwijklaan is
morgen, donderdag 16 januari, gesloten voor het publiek. U kunt die
dag dus niet terecht voor het brengen van (grof) huishoudelijk afval.
Openingstijden Milieustraat
De normale openingstijden van de Milieustraat op de gemeentewerf zijn:
dinsdag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en van 12.30 tot
16.30 uur
zaterdag van 13.00-17.00 uur
Meer informatie:
* gemeentereiniging, telefoon 291653
* www.hoogeveen.nl/gemeente (Afval&Milieu)
Commissie Bestuur
het gemeentehuis. De vergadering die openbaar is, begint om 19.30 uur.
Voor het begin van de commissievergadering kunt u gebruik maken van
het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30 minuten
de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten. Per
persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.
Presidium
Het Presidium van de gemeenteraad vergadert op maandag 20 januari om
16.00 uur in de b&w-kamer in het raadhuis. Op de agenda staan onder
andere de volgende punten:
1. Terugblik op commissievergaderingen.
2. Terugblik op raadsvergadering van 19 december 2002.
3. Agendavoorstel raadsvergadering van 30 januari 2003.
4. Stand van zaken inhoudelijke dynamische lange termijnagenda 2003.
5. Financiële planning 2003 voor zover het de raad aangaat.
6. Cursussen.
7. Werkbezoeken.
8. Hoorzittingen.
De bij de agenda behorende stukken liggen tot de vergadering ter
inzage bij de griffier en kunnen op verzoek per e-mail worden
toegezonden. Zij worden ook zoveel mogelijk bekendgemaakt op de
gemeentelijke website www.hoogeveen.nl, onder politiek en bestuur.
Bezwaarschriftencommissie
De bezwaarschriftencommissie houdt een openbare hoorzitting op 22 januari 2003 in Commissiekamer 2 in het raadhuis. Aanvang 14.45 uur. Tijdens deze zitting hoort de commissie de partijen inzake een bezwaarschrift van mr. M.J. Buitenhuis namens de heer J.J. Werkman tegen een besluit van burgemeester en wethouders van 3 oktober 2002 tot het opleggen van een last onder dwangsom indien de heer Werkman niet voldoet aan een gefaseerde ontruiming van het perceel Kanaal Oostzijde 21 te Tiendeveen alsmede van ontruiming van hetgeen zich in de gebouwen ter plekke bevindt.
Spreekuur
Op maandag 20 januari vervallen de wekelijkse spreekuren van de
wethouders Van der Zwaag, Leistra en De Haan.
Oud Papier
Op donderdag 16 januari zamelen de basisscholen 't Rastholt en PCB De
Regenboog oud papier in. U kunt het oud papier kwijt in de containers
op het parkeerterrein aan de Tilber (bij de sporthal) in Hoogeveen.
Op zaterdag 18 januari 2002 is het de beurt aan de Papieractie Samenwerkende Scholen. De containers staan die dag opgesteld aan de parkeerplaats Prieswijk-Oost van 9.00 tot en met 11.30 uur.
Op maandag 20 januari organiseert de Juliana van Stolbergschool de
inzameling van oud papier. Het papier wordt opgehaald tussen 18.30 uur
en 21.30 uur.
Wijhe en Deventer volgen Meppel en Hoogeveen op
Twee jaar geleden kondigde burgemeester Urlings op de nieuwjaarsreceptie tot ieders verrassing aan dat de koningin op 30 april 2001 Koninginnedag zou vieren in Hoogeveen en Meppel. Het duurde uiteindelijk nog een jaar, maar vorig jaar kleurde Hoogeveen op 30 april daadwerkelijk oranje. En niet zo'n beetje ook.
Onlangs werd bekend dat Overijssel het stokje van Drenthe overneemt.
Wijhe (gemeente Olst & Wijhe) en Deventer zijn dit jaar uitverkoren.
Delegaties uit deze twee plaatsen kwamen afgelopen week al naar
Hoogeveen om de kunst af te kijken. We wensen hen heel veel succes én
plezier.
Discussie op www.hoogeveen.nl
Op de gemeentelijke website www.hoogeveen.nl wordt de laatste tijd
druk gediscussieerd door sitebezoekers. De onderwerpen die momenteel
leven zijn Bomenkap door de gemeente, Graffiti, Woningbouwbeleid en
behoud historische panden, en 'Kabel en ADSL'. Ook is een boeiende
discussie gaande over Jeugd, overlast en vermaak. Ook een wijkagent
doet hieraan mee.
Iedereen kan deelnemen aan de discussies, onder de thema's Over het
leven, Over Hoogeveen en Over het gemeentelijk beleid. U kunt reageren
maar ook zelf een nieuwe discussie starten. Aanmelden is eenvoudig en
hoeft maar eenmaal: een korte handleiding vindt u op de site. De
discussiepagina's vindt u via de startpagina of via
www.hoogeveen.nl/discussie
Eenmalige uitkering in januari voor minima
In het artikel over de eenmalige uitkering voor minima in het Torentje van 8 januari is een fout geslopen. In dit artikel is per ongeluk een inleiding van een ander verhaal terechtgekomen. Daarom drukken we hier het artikel over de eenmalige uitkering nogmaals af.
De gemeente Hoogeveen verstrekt een eindejaarsuitkering aan inwoners met een inkomen dat niet hoger is dan 1.165,55 (voor gehuwden/samenwonenden), 1.048,99 (voor alleenstaande ouders) of
815,89 (voor alleenstaanden). Dit is 110 procent van de bijstandsnorm 2002. De eindejaarsuitkering bedraagt 75,-- per volwassene en 50,-- per inwonend kind tot en met 17 jaar.
De gemeenteraad heeft dat besloten in zijn decembervergadering.
Wie bijstand ontvangt van de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid hoeft niet te reageren. Deze groep mensen krijgt in januari de uitkering automatisch bijgeschreven op de bankrekening.
Aanvragen
Wie geen bijstandsuitkering ontvangt maar toch een inkomen heeft dat
minder is dan 110 procent van de bijstandsnorm 2002 kan vanaf maandag
13 januari een aanvraagformulier halen bij de afdeling Sociale Zaken
en Werkgelegenheid. Het gaat onder meer om mensen met bijvoorbeeld een
WAO- of AOW-uitkering, die lager is dan de genoemde bedragen en niet
meer vermogen hebben dan 9.640,--(voor gehuwden/samenwonenden en
alleenstaande ouders) of 4.820 (voor alleenstaanden).
Hulp
Aanvragers die graag hulp willen hebben bij het invullen van het
formulier kunnen terecht op de volgende plaatsen en tijden:
* Ouderencentrum 't Knooppunt (op donderdag van 09.15 tot 12.00 uur)
* Stichting Welzijnswerk gebouw Grote Beer (op maandag van 13.30 tot
15.00 uur en dinsdag van 19.00 tot 20.00 uur)
* Stichting Welzijnswerk, gebouw het Haagje (op maandag tot en met
vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur)
* Stichting Welzijnswerk, gebouw 't Anker in Hollandscheveld (op
woensdag van 9.30 tot 11.00 uur)
Brievenbus aan openbare weg
meter van de openbare weg staan. Inwoners die door deze aanscherping geraakt worden, kunnen bij de gemeente toestemming krijgen de brievenbus aan de openbare weg te plaatsen.
maatregel. Met deze brief als bewijs kan men bij de gemeente een bus
aan de openbare weg - schriftelijk - aanvragen. Toekenning is
afhankelijk van een aantal voorwaarden. Zo moet de gemeente de berm
standaard groene bus.
De gemeente stelt een officiële aanvraag verplicht om wildgroei te
worden gebruikt voor kabels en leidingen.
Gemeente gaat volledig over op groene stroom
Vanaf 1 januari gebruikt de gemeente Hoogeveen alleen nog maar groene stroom. In voorgaande jaren was slechts een gedeelte van de gemeentelijke stroom duurzaam geproduceerd. In december besloot het college over te gaan op 100% groene stroom van leverancier Rendo. Het overgaan op groene stroom kost de gemeente geen extra geld.
Groene stroom komt uit duurzame energiebronnen. De belastingdienst controleert of leveranciers voldoende groene stroom inkopen om door te leveren aan hun afnemers. De rijksoverheid bepaalt of de stroom ook echt het predikaat 'groen' verdient.
De gemeente Hoogeveen verbruikt jaarlijks circa 4.630.000 kWh
elektriciteit voor:
* de gemeentelijke gebouwen
* rioolpompen
* parkeermeters en
* straatverlichting
De kosten hiervan zijn voor groene stroom niet hoger dan voor gewone
'grijze' stroom. Dat komt omdat over groene stroom minder belasting
betaald hoeft te worden.
In 2000 kocht Hoogeveen voor het eerst groene stroom in. Toen ging het nog om 30% van de gemeentelijke elektriciteitsrekening. In 2001 en 2002 liep dit op tot 50%. Vanwege de kosten, wettelijke regelingen en de beschikbaarheid van groene stroom was het niet eerder mogelijk om op 100% groene stroom over te stappen.
Steeds meer klanten van Rendo stappen over op duurzame energie. Inmiddels gebruikt 50% van de Rendo-klanten Rendo-Groen. Vanaf 1 januari voldoet nu ook alle gemeentelijke stroom in Hoogeveen aan het predikaat 'duurzaam geproduceerd'.
Werk in uitvoering
Bomenkap Zuiderweg en Linthorst Homanlaaan
In verband met het kappen van bomen worden volgende week enkele wegen tijdelijk afgesloten. De bomen worden gekapt omdat ze ziek zijn. Op dinsdag 21 januari is de Linthorst Homanlaan afgesloten en op donderdag 23 januari de Zuiderweg.
Rioolreiniging in wijk Kattouw
Vanaf 13 januari 2003 wordt het gemeenteriool in de wijk Kattouw gereinigd door het bedrijf Van der Weg B.V. De werkzaamheden zullen ongeveer twee à drie weken in beslag nemen.
Ondernemersenquête
Onlangs ontvingen alle bedrijven in Hoogeveen een enquête van de
gemeente. Met deze enquête wil de gemeente een beeld krijgen van het
ondernemingsklimaat in Hoogeveen. De enquête is opgesteld in overleg
met het Hoogeveens Ondernemers Collectief HOC. De conclusies uit het
onderzoek zullen een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling
van het economisch beleid van de gemeente.
Respons
Uiteraard hoopt de gemeente op een grote respons. Wij verzoeken u de
enquête voor 24 januari aan ons terug te sturen. Onder de deelnemers
verloten wij vijf cadeaubonnen van 50,-. Als uw bedrijf geen
enquêteformulier heeft ontvangen, neemt u dan even contact op met
Boudewijn van Ardenne, tel. (0528) 291751 of mail:
D.B.W.van.Ardenne@hoogeveen.nl.
Verkeerd adres?
Bij de verzending van de enquêtes heeft de gemeente gebruik gemaakt
van een bestaand adressenbestand. Het is mogelijk dat ook bedrijven
die niet meer bestaan een enquête krijgen, terwijl andere bedrijven de
vragenlijst op meerdere locaties ontvangen. Omdat wij graag een
actueel adressenbestand willen opbouwen, vragen wij u om in die
gevallen even te bellen of te mailen. Wij kunnen daarmee het bestand
weer helemaal 'up to date' maken.
Mededelingen
Benoeming lid van de gemeenteraad
De voorzitter van het centraal stembureau voor de verkiezing van de leden van de raad van de gemeente Hoogeveen maakt ingevolge artikel W 7 van de Kieswet bekend, dat het besluit van 6 januari 2003 waarbij Loof, H. (Hendrikus) te Hoogeveen is benoemd verklaard tot lid van de gemeenteraad wegens ontslag Siers-Kooi, I.C.C. (Ida) bij het gemeentehuis voor een ieder ter inzage is gelegd.
Vaststelling bestemmingsplan Buitengebied Westerbork, deelplan Middenraai 76
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat van 16 januari tot en met 12 februari 2003 bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen, ter inzage ligt het door de gemeenteraad op 19 december 2002 vastgestelde bestemmingsplan Buitengebied Westerbork, deelplan Middenraai 76. Ten opzichte van het ontwerp-bestemmingsplan dat vanaf 20 juni 2002 vier weken ter inzage heeft gelegen zijn geen wijzigingen aangebracht. Het plangebied betreft het perceel Middenraai 76.
Gedurende de termijn van vier weken kunnen bij Gedeputeerde Staten van
Drenthe, Postbus 122, 9400 AC Assen schriftelijk bedenkingen worden
ingebracht door:
* Degene die tijdig zijn zienswijze omtrent het
ontwerp-bestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar heeft gemaakt
* Een belanghebbende die kan aantonen dat hij redelijkerwijs niet in
staat is geweest zijn zienswijze omtrent het
ontwerp-bestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar te maken.
Onherroepelijk goedgekeurd bestemmingsplan Nieuwlande, partiële herziening omgeving Johannes Poststraat 32
Tegen het door Gedeputeerde Staten van Drenthe bij besluit van 24 september 2002, kenmerk 6.4/2002003777, goedgekeurde bestemmingsplan Nieuwlande, partiële herziening omgeving Johannes Poststraat 32, is geen beroep ingesteld bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. De goedkeuring van dit bestemmingsplan is hierdoor onherroepelijk geworden.
Het plangebied betreft het perceel aan de Johannes Poststraat gelegen
tussen de percelen Joh.Poststraat 32 en 34 te Nieuwlande. Het
bestemmingsplan beoogt de realisering van twee woningen op dit
perceel.
Het bestemmingsplan ligt ter inzage bij de centrale balie van de
sector Bouwen en Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te
Hoogeveen.
Inspraak voorontwerp-uitwerkingsplannen Erflanden, 7e Uitwerkingsplan
(bosmilieu-oost) en 8e Uitwerkingsplan (bosmilieu-west)
Deze uitwerkingsplannen zijn uitwerkingen overeenkomstig artikel 11 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening voor twee deelgebieden van het bestemmingsplan Erflanden. Het betreft het oostelijk en westelijk deel van het bosmilieu. Het bosmilieu is gelegen in het oostelijk deel van Erflanden grenzend aan het klaverblad Hoogeveen.
Het plan voor het 7e Uitwerkingsplan (bosmilieu-oost) richt zich op de
uitwerking van een gebied bestemd voor de realisatie van ongeveer 58
vrijstaande woningen.
Het plan voor het 8e Uitwerkingsplan (bosmilieu-west) richt zich op de
uitwerking van twee woongebieden aan weerskanten van de Laan, bestemd
voor de realisatie van ongeveer 42 vrijstaande woningen en 20 dubbele
woningen.
De gewenste beeldkwaliteit is in de toelichting bij elk
uitwerkingsplan beschreven (hoofdstukken 7 en 8). Deze beeldelementen
betreffen architectuur, bouwhoogten, kleurgebruik, rooilijnen, kappen,
erfafscheidingen en de inrichting van het openbaar gebied. Het is de
bedoeling dat de beeldkwaliteitscriteria bij raadsbesluit worden
aangemerkt als beleid voor de visuele kwaliteit van de gebouwde
omgeving, zoals bedoeld in artikel 9.1 van de gemeentelijke
bouwverordening. Zodoende kunnen die criteria bij de
welstandsbeoordeling als toetsingskader gehanteerd worden.
U kunt inspreken over de voorontwerp-uitwerkingsplannen en de beeldkwaliteitscriteria. De beide voorontwerpen liggen met ingang van 16 januari 2003 gedurende vier weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24. Tijdens de termijn van terinzagelegging kunt u schriftelijk een inspraakreactie over één of beide voorontwerp-uitwerkingsplannen indienen bij het College van Burgemeester en Wethouders, postbus 20.000, 7900 PA Hoogeveen. Tevens bestaat de mogelijkheid om gedurende de hiervoor genoemde termijn mondeling een reactie op één of beide plannen te geven. Degene die hiervan gebruik wenst te maken kan zich wenden tot de heer F. Berting van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling (tel. 0528-291769). Van hetgeen mondeling naar voren is gebracht wordt een verslag gemaakt. Afhankelijk van de binnen gekomen reacties per voorontwerp-uitwerkingsplan zullen burgemeester en wethouders beoordelen of het noodzakelijk is een aparte inspraakavond te houden.
Toepassing artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met
toepassing van artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
vrijstelling te verlenen van de bestemmingsplannen Oost, Toldijk en
Buitengebied Westerbork ten behoeve van de volgende bouwaanvragen:
* Gemeente Hoogeveen, voor het plaatsen van een kantoorunit op het
parkeerterrein aan de K. de Raadstraat (naast de Juliana van
Stolbergschool) te Hoogeveen
* K. Strijker, voor het tijdelijk plaatsen van een stacaravan op het
perceel Stuifzandseweg 52 te Hoogeveen
* J. Hepping, voor het tijdelijk plaatsen van een stacaravan op het
perceel Middenraai 48b te Nieuweroord
De bouwplannen liggen met ingang van 16 januari 2003 gedurende twee
weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen,
in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.
Gedurende deze termijn kunt u bij Burgemeester en Wethouders schriftelijk uw zienswijze naar voren brengen tegen het verlenen van vrijstelling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen, ten behoeve van de uitvoering van deze bouwplannen.
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 2 van de wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende
bestemmingsplan Landelijk Gebied (deelkaart D) ten behoeve van de
volgende bouwaanvraag:
* Bouw- en aannemersbedrijf H. Veld v.o.f., voor het vergroten van
het woonhuis Eenendertigste Wijk-N 10, te Hollandscheveld.
De bouwaanvraag ligt met ingang van 16 januari 2003 gedurende vier weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kunt u schriftelijk uw zienswijze omtrent de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het
voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan
Wolfsbos ten behoeve van de volgende bouwaanvraag:
* H.G.J. Akse, voor het uitbreiden van de woning Leeuweriklaan 70 te
Hoogeveen.
De bouwaanvraag ligt met ingang van 16 januari 2003 gedurende vier
weken ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen,
in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze
termijn kunt u schriftelijk een inspraakreactie omtrent de aanvraag
bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.
Verstrekte kapvergunningen
De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verstrekt aan:
* De gemeente, sector MOW, voor een eik staande nabij Meerkoetlaan
44 in Hoogeveen;
* H. Pater, Otto Zomerweg 46, Hollandscheveld, voor een eik;
* De gemeente, sector MOW, voor het verwijderen van ca. 9000 m²
beplanting, met herplantplicht, tussen de Pesserdijk en de
Fokkerstraat.
Tegen deze verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na
dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en
Wethouders.
Ingekomen bouwaanvragen
Bouwaanvragen:
* Haar J.W., bouwen van een woning met garage, Bieslook 7,
Noordscheschut
* Mulder M., bouwen van een woning met garage, Bieslook 5,
Noordscheschut
* Aannemersbedrijf Dons&Troost, bouwen van een twee-onder-één
kapwoning, Bieslook 9-11, Noordscheschut
* Wassenaar S., uitbreiden van een woning en berging, De Waring 5
* Klunder H.A., gedeeltelijk/geheel vernieuwen van een
achterhuis/schuur, Pesserstraat 7
* Kooistra P.E., bouwen van een twee-onder-één kapwoning, Bieslook
1-3, Noordscheschut
* Onroerend Goed Scheper B.V., bouwen van drie appartementen,Grote
Kerkstraat 54-56
* Vos J.S., verbouwen van een woning, Molenweg 1, Tiendeveen
* Mulder A.A., bouwen van een woning, Dorpsstraat 50, Elim
* Jansen Holding B.V., uitbreiden van een pand, Hoofdstraat 120
* Wulp van der P., uitbreiden van een woonhuis, Langewijk 4, Elim
* Neijenmantingh H., verbouwen van een woonboerderij, Beilerstraat
19, Pesse
* Kaspers L.J.M., bouwen van een vrijstaande woning, Bieslook 3,
Noordscheschut
* Okken C., tijdelijk plaatsen van twee caravans, Dorpsstraat 12,
Elim
* Schonewille K.L., bouwen van een schuur, Jeulenwijk 105, Elim
* Bosma R., bouwen van een schuur, Rauweveldweg, Elim
* Histor en Klassieke voertuigenvereniging Vehicle, tijdelijk bouwen
van een hal, Achteromsedijk
Aanvraag lichte bouwvergunning:
* Belle R., bouwen van een paardenstal, Langewijk 14
* Koster H.R., bouwen van een tuinhuisje, Hoveniersland 53,
Noordscheschut
* Eijsden van M.J., uitbreiden van een woning, De Beugel 9
* Knol F., bouwen van een carport, Klijnsmastraat 1
Aanvraag regulier bouwvergunning:
* Staaten van M., uitbreiden van een woning, Beukerswijk 3a,
Hollandscheveld
* Mulder M., tijdelijk plaatsen van een caravan, Bieslook 5,
Noordscheschut
Bouwmeldingen:
* Veld R., uitbreiden van een woning, De Garve 24
Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij
de afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis,
Raadhuisplein 24
Verleende bouwvergunningen
Bouwvergunningen:
* Graaf van der P., bouwen van een erker, De Plevier 1
* Vereniging voor Prot. Chr. Onderwijs, uitbreiden van
onderwijsgebouw 'Het Palet', Van Goghlaan 5
* Dees A., plaatsen van een kap op de garage, De Oostmaden 3
* Klomp R., uitbreiden van een woning, Rigel 27
* Grave B., plaatsen van een vervangende woonwagen, Bootzelaerstraat
3
* Kroesen C., plaatsen van een kap op de garage, De Wrongel 2
* Van Goor Holding B.V., uitbreiden van een bedrijfshal,
Lindberghstraat 27
Bouwvergunning met instandhoudingtermijn:
* Ziekenhuis Bethesda, plaatsen van een tijdelijke uitbreiding, Dr
G.H. Amshoffweg 1
van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
van Hoogeveen.