Ingezonden persbericht

Onderzoek vergelijkt leveranciers van service management software

Amsterdam, 13-01-2003. Het onderzoek, gepubliceerd in het maandelijkse magazine IT Beheer, vergeleek de populairste software tools aan de top van de Nederlandse IT Service Management (ITSM) markt. De volgende tools zijn met elkaar vergeleken; assyst van Axios Systems, Mansystems ExpertDesk, Marval, HP Service Desk en Applix ITSM.

Axios Systems' product assyst is als winnaar uit de bus gekomen in een vergelijking tussen de leidende IT Service Management (ITSM) tools in Nederland.

De leveranciers zijn beoordeeld op het vasthouden aan de IT Infrastructure Library (ITIL) processen: Configuratie, Change, Incident, Problem en Service Level Management, samen met de gehele ITIL disciplines. Het rapport beschrijf ook de technische capaciteiten en prijzen van elke tool.

Auteurs Bob Driessen, Service Manager bij Achmea Active, en Martin Vogelaar consultant bij Cap Gemini Ernst & Young, hebben interviews gehouden met vertegenwoordigers van bedrijven die adviseren op IT Service Management. Vervolgens hebben ze de producten zelf getest.

Het magazine maakte de opmerking dat alle vijf de producten gericht zijn op het hoogste segment van de Nederlandse ITSM markt in termen van het aantal en de verscheidenheid van de gebruikers, multi-platform vermogen en support voor enorme ITIL processen.

"Het grootste verschil tussen de producten is aan te geven in de mate van flexibiliteit, de benodigde tijd voor implementatie, de mogelijkheden van links naar andere omgevingen en de prijs", verklaart het rapport. Er waren ook variaties in support en geleverde "extra's".

assyst en ExpertDesk werden het beste beoordeeld op functionaliteit.

Een "out of the box" oplossing; assyst was het enige product wat direct geimplementeerd kon worden. Het had het beste data archief, bevatte één van de beste knowledge bases om FAQ's (Frequently Asked Questions) te beantwoorden en leverde veel mogelijkheden voor management reporting (trend analyses). Ongeveer 65% van nieuwe functionaliteiten word bepaald door feedback van klanten. assyst's prestaties werden omschreven als "zeer goed".

Het rapport merkte op dat Axios Systems (www.axiossystems.com), dat recentelijk is verhuisd van Nieuwegein naar centraal Amsterdam, een aantal partners heeft in Nederland waaronder IBM-Tivoli, Altiris en Citrix.

"Elke tool heeft zijn specifieke karakter, voor's en tegen's," volgens IT Beheer. "De keuze voor een bepaald product hangt af van het budget, de professionaliteit van een bedrijf, of het klikt tussen de koper en de leverancier en de mogelijkheid om met andere systemen te kunnen koppelen. Al deze leveranciers zijn stabiele bedrijven met technisch bekwaam personeel. De tools worden professioneel ondersteund..."

Erwin Angelier, Marketing Manager Benelux van Axios Systems, vertelde dat het bedrijf trots is op het feit dat het de top heeft bereikt in dit onderzoek.

"Het is zeer stimulerend om gekozen te worden tot nummer 1 door bedrijfs experts in dit uitgebreide onderzoek van zo'n gerespecteerd magazine", voegt hij toe. "Het is nog maar vijf jaar geleden dat Axios Systems startte met de Nederlandse vestiging en we zijn zeer blij dat we binnen zo'n korte tijd zo'n grote vooruitgang hebben geboekt. We hebben ervaren en goed opgeleide medewerkers, goede consultancy en support services en we werken in verschillende belangrijke Europese talen, waaronder Nederlands."

Axios Systems is één van de marktleiders op het gebied van IT Service Management oplossingen. Met assyst biedt Axios Systems een volledig geïntegreerde helpdesk en Service Management software-applicatie. Axios Systems is in 1988 opgericht in de U.K. en heeft haar Benelux kantoor in Amsterdam. ENDS

www.axiossystems.com

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Axios Systems
Erwin Angelier, marketing manager
Tel: 020 - 5210290
Fax: 020 - 5210299
E-mail: erwin.angelier@axiossystems.com

Axios Systems Benelux & Nordic
Rokin 97, 1012 KM Amsterdam
www.axiossystems.com